Welke DVD-speler?

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Hallo, ik ben zo'n beetje verslaafd aan films kijken, dus wil binnenkort eens een DVD-speler kopen. Van de week had ik een Apex apparaatje gezien bij BCC voor slechts 45 euro, maar naast het feit dat ie niet alle formaten kon afspelen had ik ook zoiets dat het voor 45 euro geen kwaliteit kan zijn. Ik ben dus wel op zoek naar een speler waar ik EN goede beeld/geluidkwaliteit heb EN waar ik een tijd mee vooruit kan.

Wat zijn de dingen waar ik op moet letten? Mijn budget ligt rond de 200 euro max.
Hoe zit het met gerenomeerde merken zoals Sony/Philips, is het kwaliteitsverschil merkbaar?

DTS/5.1 etc is niet nodig aangezien ik daar toch geen geld voor heb om zulke setjes aan te schaffen.. :P

Wel belangrijk is dat ie in ieder geval de volgende formaten afspeelt:
DVD, DVD-R(W), MP3, VCD, SVCD

Mijn TV is een Aristona 55cm, alles mag via de scartkabel naarbinnen daaro Persoonlijke voorkeur gaat naar een bekend merk.. Dus wie gaat mij eens een advies geven? ;)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
Ik heb de Sony DVP NS433 en die speelt alles af wat jij wil en werkt tot nu toe perfect, mooi beeld ook enzo.

Ook makkelijk in te stellen. Hij kostte mij €180 bij de BCC.

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ga anders eens kijken op www.kieskeurig.nl, daar kan je wat reviews van gebruikers lezen en prijzen vergelijken.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Omdat je toch niet zulke hoge eisen stelt, je wilt geen surround en je hangt hem niet in een home theatre etc zou ik gewoon es bij de mediamarkt gaan kijken. Daar hebben ze er veel en ook veel niet dure. :)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:23

Alaksandus

Vae puto deus fio

www.kieskeurig.nl Ga daar op zoeken, zul je waarschijnlijk genoeg info vinden, anders gewoon winkel langs gaan.

btw zo'n topics van wat moet ik kopen etc worden dacht ik niet gewardeerd hier @ GOT

Als een god in Nijmegen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij de mediamarkt heb je voor 100 euro een fatsoenlijke DVD speler.
En bij Correct (Rotterdam) kan/kon je voor 99 euro een eenvoudige Yamaha RP-U200 DD5.1/DTS receiver/versterker kopen.

Voor 200 euro ben je dan al een heel eind. Boxen zijn altijd wel ergens te regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door -=bas=- op 08-09-2003 16:27 ]

Senile! Senile Oekaki

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14
Ho ho let op hij wil SVCD afspelen, dan kom je al gouw op Pioneer (niet de high end met SACD) en Philips (Philips heeft er license op en ondersteunt het offcieel op meeste modellen dus ook met selectable subs). Sony daarintegen heb ik ooit maar 1 keer vernomen dat het werkt. 99% kans dus dat de Sony DVP NS433 het niet afspeelt. Mp3 daarintegen weer slechte kans bij pioneer. Die aziatische dingetjes (APEX) en ook duitse zoals cyberhome(.de) doen het wel allemaal maar wat mindere beeld kwaliteit.

Good luck!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
dank je mennO! daar heb ik wat aan :)
dus Sony gaat het niet zijn als ik SVCD wil afspelen?
alles speelt toch zo'n beetje mp3 tegenwoordig? Of moet ik pioneer dan echt uitsluiten, want volgens hun site doet elke player (voor zover gecheckt) wel MP3, of is dat baggerkwaliteit oid?

[ Voor 24% gewijzigd door Sequence op 08-09-2003 18:53 ]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een pioneer DV-360 is een werkelijk prima apparaat dat je onder de €140 euro kan vinden. Het iets oudere type DV-350 (zonder jpegplay) kan je heel misschien nog <€120 op de kop tikken. :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
in hoeverre is het van belang dat ie regiovrij is? ben ws niet van plan de halve wereld kaal te kopen, dus denk niet dat het een probleem is.. maar waar kan ik wel dvd's kopen dan? heel europa? of meer/minder?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:42

Klippy

Still Game

Mhah als ik eerlijk ben denk ik dat je beter idd naar de Mediamarkt ofzo kan gaan, merk spelers zijn toch wat duurder en hebben vaak nog minder functies. Misschien dat er mensen zijn die het kwaliteitsverschil kunnen zien, daar zal ik niet over dicussieren, maar met jou TV zie je het echt niet hoor ;)

Ik heb eind vorig jaar in een gekke bui bij de MediaMarkt een Daytek 707 DVD speler gekocht, nog nooit van 't merk gehoord, maar heb geen spijt :) Kostte ook maar €79,-

Design is zelfs best mooi. Lekker plat.
Afbeeldingslocatie: http://bilder.preissuchmaschine.de/prodfoto/dvd707.jpg

Leest tot nu toe alles wat ik geprobeerd heb, DVD, VCD, SVCD, alle CDR's en CDRW's, DVD+R, DVD-R, MP3 natuurlijk en zelfs JPEG.
Vooral JPEG vind ik handig, gewoon wat fotos ergens op een CDRW zetten en je kan ze zo aan de familie laten zien. Meeste goedkopere spelers hebben geen JPEG ondersteuning, maar als je zoekt vind je ze wel :)

Setup menu is ook vrij uitgebreid trouwens, heb nog niks gemist eigenlijk :)

[google=Daytek 707] is wel meestal Duits, maarja reviews zijn zeer postief meestal.
Kost nu nog meer €69 zelfs.

Wil niet zeggen dat je deze speler moet kopen, maar wel dat je in jou geval zeker iig toch eens kan kijken naar de goedkopere spelers, omdat daar vaak onverwacht erg leuke dingen tussen zitten.

Enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat ik nu te veel DVD's koop dan financieel goed is :+

Suc6 :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ik heb een goedkope schneider speler die kan ook svcd met selecteerbare subs onscreen. En dat voor maar 60 euro

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
200 euro is niet niks he

als je dat te besteden hebt, kun je al een mooie pioneer kopen

ik zou dat iig veel eerder doen dan zo'n no-name ding

heb zelf nu een philips waar ik niet geheel tevreden over ben (is 1 vd 1e generatie dvd spelers van philips)

en mijn volgende wordt dus een pioneer, zag er laatst al een mooie voor 139 euro (met 2 digitale uitgangen, wat ik nodig heb)

als je logisch nadenkt bij die goedkope spelers dan vraag ik me altijd af hoe ze het doen

dvd,mp3, en dan vaak ook nog 2 digitale uitgangen voor 40 euro :S
dat kost de dvd licentie alleen bijna al :?

en ik heb dus goedkope spelers van LiquidSilver hierboven en van een andere Gotter met mijn philips kunnen vergelijken

en dan zie ik toch groot verschil in beeldkwaliteit hoor
(in LiquidSilver's geval heeft dit ook veel met tv te maken, maar bij Weurst niet)

maargoed in dit geval geldt zoals met zoveel dingen: als je niet veel waarde hecht aan super beeldkwaliteit kun je evengoed zo'n goedkope halen
maar ik denk dan 1 vd redenen voor een dvdspeler is het sublieme beeld......en dat gaat dan toch een beetje verloren

hoewel om eerlijk te vergelijken ik Liquids dvdspeler eens op mijn tv zou moeten aansluiten.............

Maar met jou budget zeg ik dus, koop een beetje merk ding
je zit dan nog in de goedkoopste klasse van merk apparaten, maar persoonlijk vind ik daar dan wel weer weinig verschil inzitten (een goedkope merkspeler of een dure)

ik zie nl geen verschil tussen mijn philips van 200 euro en die van mijn broer van 400 euro...........

sorry voor de lange tekst ;)

PIII 800@804 Mhz

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 11:28

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

ik ben ook op zoek naar een dvd speler. Het liefste een sony, omdat de rest van mijn audio componenten ook van sony zijn. Ik heb alleen een vraag
waar is een decoder goed voor?? wannneer heb je dit nodig, en als ie een decoder heeft, kun je hem dan rechtstreeks aansluiten, zonder tussenkomst van een versterker?
ik heb zelf al het eea. rondgekeken oa. op kelkoo en op kieskeurig, bij de kijkshop hebben ze een mooie lenco in de aanbieding, maar als je op hun eigen site gaat kijken zie je in het lcd-tje een radiozender staan, en rds! heeft iemand deze dvd speler van lenco (dvd-20, 89.99 euro) en heeft hij nou wel of geen tuner??

De oplossing is niet altijd de oplossing

Pagina: 1