[Mobo / OC'en] Asrock K7VT2 + PC133 SDRAM

Pagina: 1
Acties:

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
Beste mensen,
Ik ben sinds kort in bezit van een 2e hands Mobo (K7VT2) met daarop een Duron 1000 MHZ. Ik was al in bezit van 256 MB PC133 SDRAM en dat heb ik erop gezet.

Mijn Config is nu dus:
Asrock K7VT2 + Duron 1000
1 x 256 MB PC-133 SDRAM.

Op het Mobo zit een jumper die je kan zetten voor een 100 mhz en 133 mhz FSB.
Hij staat op 100 mhz (In het bios dus met een multiplier van 10).
aangezien ik PC-133 RAM erop heb zitten dacht ik, ik zet de jumper op 133 mhz.
Echter op die manier boot hij niet(hij gaat wel aan). Zet ik hem weer terug, dan doet hij het weer.

In het bios is de FSB ook manueel aan te passen; per 1 Mhz. Wanneer ik hem hierin op 133 zet werkt hij ook niet(moet ik het bios resetten).
Ik kan in het Bios manueel tot ongv. 115 Mhz gaan (Dan loopt mn Duron dus op 1150 Mhz). Er zit een goede koeler op en zelfs op 1150 mhz is de temp. niet hoger dan 35 graden(Dus de temperatuur zal het probleem niet zijn dat hij niet boor bij 133 Mhz.)

Maargoed, het ging me niet echt over het overclocken.
Mijn vraag is, kan ik het mobo op 133 mhz FSB laten draaien( Want wat heb ik anders aan PC-133 SDRAM(Ik heb ook nog PC-100 liggen)

Mijn kennis van mobo's is niet zo ver gevorderd dat ik precies weet hoe de bussnelheden zich onderling verhouden. Dus misschien stel ik nu wel een hele dommem vraag.

iemand een idee?
bvd
Alien

ps: verder ben ik erg tevreden over het Mobo, werkte onmiddelijk, heb niets hoeven aanpassen. Ook erg compleet (4x USB e.d.) :)

Verwijderd

Ik denk dat je dit beter in Die Hard Overclocking had kunnen plaatsen.

Maar om je ff de goeie kant op te helpen, misschien moet je het eens proberen met meer stroom, of andere mem timings.

Als je nou naar de Faq van Die Hard Overclocking gaat, kan je lezen hoe je je PC kan overclocken, en wat de gevaren zijn enz.

Veel suc6 ;)

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
een duron heeft een fsb van 100 mhz, dus als je hem naar 133 toe gooit, blokt ie de boel.

Je zal hem moeten unlocken.

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

Suc6

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:31

Nobby

Nuts!

Banshee79 schreef op 08 september 2003 @ 15:58:
een duron heeft een fsb van 100 mhz, dus als je hem naar 133 toe gooit, blokt ie de boel.

Je zal hem moeten unlocken.

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

Suc6
Sorry, maar met unlocken unlock je de multiplier, niet de fsb.

@ TS, ik denk dat je idd meer succes zult hebben met het verhogen van het voltage van je proc. Je kunt ook pech hebben en wil je proc niet sneller dan 1150.

[ Voor 8% gewijzigd door Nobby op 08-09-2003 16:11 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• _Alien_
OK, het ging me dus niet echt om het overklocken maar meer om het Mobo op 133 mhz laten lopen.

maakt het nu uit of ik PC100 of PC-133 mhz ram gebruik?

• Nobby

Nobby

Nuts!

_Alien_ schreef op 08 September 2003 @ 16:11:
OK, het ging me dus niet echt om het overklocken maar meer om het Mobo op 133 mhz laten lopen.

maakt het nu uit of ik PC100 of PC-133 mhz ram gebruik?
Jazeker, PC100 geheugen wil meestal niet op PC133 (dus een fsb van 133) lopen , maar wat je wel kunt doen om de fsb omhoog te krijgen en de proc op dezelfde snelheid te laten lopen is unlocken en de multiplier naar lager te zetten en dan kan de fsb waarschijnlijk wel omhoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Nobby op 08-09-2003 16:16 ]

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• _Alien_
Inderdaad, unlocken met potlootstreepje is een optie, maar aangezien het niet alleen mijn PC is :D

maargoed, ik denk dat ik genoeg weet. Hij kan dus niet met jumper/bios naar 133 mhz.

nb: Lopen alle Duron's op 100 Mhz FSB? (Bijv. Duron 1600)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nou alle denk ik niet... Die nieuwe zal wel 133MHz DDR zijn (Dus 266 effectief)
Jouwe heeft dus 133MHz SDR (en dus ook 133MHz effectief ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2003 16:47 ]

• _Alien_
huh? Als FSB staatie nu op 100 MHZ, en zoals uitgelegt kan ik hem niet op 133 krijgen.
Wat bedoel je dan met een effectiefe 133 MHZ SDR?

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 20:27
Je FSB moet op 100 Mhz (Duron = 100)
Kun je in de BIOS je SD op 133 Mhz zetten...

• Nobby

Nobby

Nuts!

msteggink schreef op 08 September 2003 @ 21:10:
Je FSB moet op 100 Mhz (Duron = 100)
Kun je in de BIOS je SD op 133 Mhz zetten...
Hij kan beter z'n mem synchroon laten lopen met z'n proc, dan heeft hij betere prestaties, dit kan hij dus bereiken door z'n proc te unlocken en de multiplier te verlagen en daarna de fsb naar 133 te verhogen.

Dus in plaats van 100*10 => 133*7.5

[ Voor 8% gewijzigd door Nobby op 09-09-2003 08:00 ]

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ehmmm jongens ik ben bang dat jullie het een beetje aan het verkeerde eind hebben want als je de cpu unlocked dan is alleen de MultiePlier te veranderen.
De FSB staat hier compleet los van en is ook niet gelocked het is puur een kwestie van kan deze cpu het aan op die snelheden ja en of nee.
Natuurlijk kan je met de voltages spelen en dan moet je toch wel een stapje of wat verder kunnen komen.

Suc6

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik kan mij herinneren dat je op dat Asrock mobo weinig tot geen voltage/multiplier aanpasmogelijkheden hebt... Dus, wat te doen ?

1. Multiplier unlocken door potloodstreepjes.. of nee, dit is een Morgan core, dus moet je het verf aan de gang

2. Core voltage verhogen door op de processor 1,85 Volt standaard in te stellen

3. eventueel andere koeler of extra casefans

4. Overklokken !!
Pagina: 1