4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ohja spindels van Plextor zijn ook van Taiyo yuden.
[ Voor 44% gewijzigd door ds75 op 08-09-2003 16:29 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Verbatim Datalife 80 min 32speed 25st package 43339=Tayo Yuden
Bepaalde sony's=Tayo
Parrot=Tayo
Euro Select=Tayo
Philips Silver=Tayo
TDK d-view 74 min(blauwe cd's)=Tayo
Hoezo zie je geen Tayo Yuden????????
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
Je kunt ook voor Mitsui gaan.
Verwijderd
http://www.centralpoint.n...pl1.html&levprodid=784009
plextor = taiyo yuden
17,68 euro incl. btw x 2 = 35,36 euro ( kan dat echt zo goedkoop????)
en nog 267 spindels op voorraad
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 11:41 ]
-edit-
* TRON is searching for tayo yuden... moment...
http://www.cdrwinkel.com/ had tot voorkort iig Tayo Yuden
[ Voor 44% gewijzigd door TRON op 10-09-2003 12:09 ]
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Verwijderd
Verwijderd
En 70 cent als je er minder dan 100 aanschaft..
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
bij cdrwinkel stond (toen zij ook nog plextor op voorraad hadden) dat het taiyo yuden cd's waren, dat weet ik 100% zeker.Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:32:
wussy zijn die plextor volgens cdrtip info werkelijk tayo's? Is bv de binnenring van die cdr mat van kleur? Dat is nl alleen bij tayo yuden cdr's het geval.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 15:39 ]
Verwijderd
Alone at last
Just nostalgia and I
Behalve dat de onderkant van Taiyo Yuden is, ben je er nog niet!
De meeste naamloze CD-R's vallen na een jaar uit elkaar en dat gebeurt bij Taiyo's evenhard als bij bijv. Ritek CD's.
Even een rekensommetje:
1. Goedkope CD = weinig geld uitgeven. Na een jaar data onleesbaar. Data opnieuw zien te krijgen, soms niet mogelijk. Weer nieuwe CD kopen.
2. Duurdere CD = meer geld uitgeven. Na een paar jaar nog steeds data leesbaar.
Ik ga liever voor optie 2 ... niet dat duur altijd beter is, maar ik geef liever iets meer uit aan CD's waarvan ik weet dat ze goed zijn.
* dreeke heeft een doos met 100 Sony CD-R staan
Ik heb zelf ook wel goede ervaring met de printables. Gewoon wit aan de bovenkant dus. Zijn er ook van Verbatim.
[ Voor 9% gewijzigd door dreeke op 10-09-2003 19:16 ]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
[ego]always 8-)[/ego]HlpDsK is right
berust niet op waarheid
Verwijderd
Had een vraagje nog over die Taiyo Yuden.
Bij cdrwinkel.com en opus.nl zonet gekeken. Ik kocht voorheen steeds Arita cdrs, handig om een spindel, maar om toch zeker te zijn van kwaliteit dacht ik, laat ik eens TY kopen.... alleen welke?!
- Sentinel (cdrwinkel)
- Verbatim datalife
- TDK silver
- Sony silver
- Taiyo Yuden wit printable (50p spindel)
- Taiyo Yuden silver blanco (100p spindel cdrwinkel/opus)
Qua prijs is Sentinel de duurste, maar goed.... hoe zit het met die Taiyo Yuden zonder ander merklabeltje erop... is wit slechter als silver? B ipv A-kwaliteit?
Een spindel is het prettigst omdat het de prijs toch wat drukt, maar hoe zit het met die Taiyo Yuden spindels? Zijn die aan te raden of heeft iemand hier slechte ervaringen mee gehad? Want in dat geval kan ik beter aan jewelcases gaan denken zoals TDK/Sony/Verbatim. Hier nog significant verschil in?
Voornaamste vraag is dus vooral, wat is het verschil tussen die 2 spindels (behalve dat de ene 50 en de andere 100 is
Ik gebruik een Plextor btw
Ja, ikkeVerwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 17:19:
Een spindel is het prettigst omdat het de prijs toch wat drukt, maar hoe zit het met die Taiyo Yuden spindels? Zijn die aan te raden of heeft iemand hier slechte ervaringen mee gehad?
Ik had zo'n 100 stuks-spindel, en volgens mij is er iets mis mee. Als ik een cd wil branden geeft hij een power calibration error, alleen op 8x of zo branden lukt nog, en sommige cd's worden helemaal niet herkend. Het ligt echt aan deze cd's, want platinum cd's die ik heb lukken wel gewoon, en TY's van een andere spindel ook.
Ik denk dan ook dat ik gewoon pech heb gehad met deze spindel, ik ga cdrwinkel.com even een mailtje hierover sturen. Weet iemand hoe netjes ze reageren op mails enzo? Ik bestel er al best vaak maar heb eigenlijk nog nooit klachten gehad, en je leert de service pas kennen als het mis gaat....
Maar voor de rest heb ik alleen maar goede ervaringen met TY cd's, en van anderen heb ik ook nog nooit problemen gehad. Je kunt dus pech hebben, maar meestal zijn ze wel goed.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
28 eypo voor een spindel van 50 stuks btw (48x)
Plextor branders zijn wel goed, dus de cdrs ook?
Alone at last
Just nostalgia and I
Ja, die Plextors zijn erg goed. Het zijn idd Taiyo's en ze geven zeer weinig c1 errors en geen c2 errors met het testprogramma dat ik heb gebruikt. Daarmee scoren de blanco Taiyo's (Parrot) die ik een jaar (ofzo) geleden bij Opus heb gekocht toch slechter. Die blanco dingen zijn ook erg snel bechadigd (reflectielaag kras je er zo af). Voor mij geen CDR's meer zonder label, ook niet van TY.Okyah schreef op 10 October 2003 @ 17:11:
He, ze hebben nu bij cdrwinkel.com ook weer plextor/taiyo yuden! Iemand daar ervaring mee?
Gewoon rösti
20 euro voor een spindel...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

De organisator had ze van romstore.be vandaan. Om de een of andere reden zie ik daar nu geen prijzen, maar je kunt ze (weliswaar met een korting) vinden in de IA waar ik ze heb gekocht.
Je kunt daar ook andere merken vinden; HiSpace schijnt ook erg goed te zijn, en ze hebben er ook TY's. Alleen weet ik niet hoe hoog de verzendkosten naar NL zijn. Een goed aanbod hebben ze iig wel.
Die Mitsui's kwamen trouwens ook het beste uit die test van PC-Active, waarbij veel CD-R's na twee jaar onleesbaar bleken.
De reden waarom ik trouwens met die IA mee ben gaan doen is dat ik geen Sony CD-R's meer kon vinden, die waren erg goed, net als TDK een jaar of 2 geleden. TDK gebruikt nu Ritek media (goedkoop=duurkoop), maar ik weet niet of de Sony's nog steeds even goed zijn. Ik zie ze iig nergens meer helaas.
Edit: romstore.be lijkt bij nader inzien niet voor particulieren, maar voor wederverkopers. Daarom staan er geen prijzen. Maar ze zijn blijkbaar wel te porren voor een IA.
[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-10-2003 05:44 ]
Ja, die heb ik een aantal maanden terug ook een spindel gekocht bij de cdrwinkel. Was er zeer tevreden over, maar ze hebben ze nu niet meer.Aham brahmasmi schreef op 10 October 2003 @ 20:45:
Ik heb een tijdje geleden (in juni) meegedaan met een goeie CD-R IA waar ik een stuk of 40 MAM-E (Mitsui Advanced Media - Europe) Golden Dye CD-R's heb gekocht.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dit keer geen Mitsui maar Datatrack CD-R's (en DVD-R's e.d.). Die zullen ongetwijfeld ook erg goed zijn aangezien romstore.be waarschijnlijk alleen maar topmerken verkoopt.Hoi
Na het succes van mijn vorige ia's heb ik weer besloten om er 1 te openen.
Jullie zijn weer van harte welkom in deze ia.
Link:
http://www.inkoopacties.net/ia/lr2y7hmt
Neem eens een kijkje zou ik zeggen
groeten yellowdaimont
Aanrader dus deze IA, maar ik heb zelf nog steeds genoed CD-R's dus doe niet mee...
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-10-2003 11:08 ]
Ik gebruikte vroeger altijd de Philips Silver premiums (destijds tayo's), daarna ben ik overgestapt op Verbatim datalife plus (tot nu toe geen klachten).
Is het aan te bevelen om weer over te stappen op tayo's (bijv. plextor cd's).
[ Voor 36% gewijzigd door Dickster op 26-10-2003 22:31 ]
Een gemiddelde geperste audio cd presteerd veel en veel slechter?
Het zou dus in jouw geval de combinatie kunnen zijn?
Tayo Yuden schijfjes zijn trouwens echt niet de enige goede hoor! Mitsui (MAM-E), HiSpace en Datatrack zijn ook erg goed (als ze niet beter zijn). Op die site romstore.be hebben ze alleen dergelijke goede merken (ook TY's) en kun je een mooi overzichtje zien.
[ Voor 25% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-10-2003 12:11 ]
webOS all the way!
Ook Sony's. Er zitten alleen ook goedkope merken zoals Verbatim tussen.
Dit lijkt mij wel een goede plek om CD-R's van hoge kwaliteit vandaan te halen.
Ik gebruik al jaaaren Mitsui's voor mijn audio, nooit problemen mee, werken in elke autoradio, gaan nooit kapot.... tja, ze kosten wat meer, maar dan heb je ook wat.