[CD-R] waar tayo yuden?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
In de pricewatch staan nog maar 2 leveranciers van Tayo Yuden cd-r spindels (100x). De ene is slecht, de ander tot 18 sept op vakantie :( .
Er moeten toch meer leveranciers zijn? Of is Tayo tegenwoordig exit en moet ik naar een ander merk uitkijken? :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
heb je al bij www.opus.nl gekeken??

Ohja spindels van Plextor zijn ook van Taiyo yuden.

[ Voor 44% gewijzigd door ds75 op 08-09-2003 16:29 ]

Verwijderd

www.opussupplies.nl heeft ze nog IIRC.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Opus, ja, idd, voor 65 euro. Afzetters :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34
tsjah, graag of niet natuurlijk. Persoonlijk vind ik het wel een nette prijs voor zulke kwaliteits cdr's....

Verwijderd

volgens cdridentifier
Verbatim Datalife 80 min 32speed 25st package 43339=Tayo Yuden
Bepaalde sony's=Tayo
Parrot=Tayo
Euro Select=Tayo
Philips Silver=Tayo
TDK d-view 74 min(blauwe cd's)=Tayo
Hoezo zie je geen Tayo Yuden????????

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb hier Sentinel 80 min staan, is ook Taiyo...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ik denk dat Taiyo aan hun import-limiet zit of zo voor deze periode.

Je kunt ook voor Mitsui gaan.

Verwijderd

neem deze:

http://www.centralpoint.n...pl1.html&levprodid=784009

plextor = taiyo yuden

17,68 euro incl. btw x 2 = 35,36 euro ( kan dat echt zo goedkoop????)

en nog 267 spindels op voorraad }) }) })

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 11:41 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:15
:z Op de markt haalde ik MMORE 80 minuten cd's op een spindel voor €0,36 per stuk, is nog wel te doen imho

-edit-
* TRON is searching for tayo yuden... moment...

http://www.cdrwinkel.com/ had tot voorkort iig Tayo Yuden

[ Voor 44% gewijzigd door TRON op 10-09-2003 12:09 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

In het verleden kon ik bij cdrwinkel nog wat tayo halen. Tegenwoordig is het zoeken geblazen :|

Verwijderd

ja, maar daar betaalde je wel 46 euro voor 100 stuks.

Verwijderd

wussy zijn die plextor volgens cdrtip info werkelijk tayo's? Is bv de binnenring van die cdr mat van kleur? Dat is nl alleen bij tayo yuden cdr's het geval.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

cdrwinkel.com heeft die Sentinel van Taiyo Yuden staan die Moartn noemt :) Zijn met case, maar maar tot 32x :/
En 70 cent als je er minder dan 100 aanschaft..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:32:
wussy zijn die plextor volgens cdrtip info werkelijk tayo's? Is bv de binnenring van die cdr mat van kleur? Dat is nl alleen bij tayo yuden cdr's het geval.
bij cdrwinkel stond (toen zij ook nog plextor op voorraad hadden) dat het taiyo yuden cd's waren, dat weet ik 100% zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 15:39 ]

Verwijderd

Hee Ho .. de ene Taiyo is de andere niet hé .. let daar wel ff op. Je hebt A-kwaliteit en B-kwaliteit. De hele truuk is om de A-kwaliteit nameless te vinden.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Oh, dat wist ik eik niet... Ik dacht dat TY TY was en dat het niet uitmaakte onder welk merk ze verkocht werden... Maar hoe weet je dan wanneer het de A-kwal. nameless is? Verlicht ons, oh, wijze HlpDsK ;)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

plextor en B-kwaliteit :+ :+ :+

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

HlpDsK is right :)

Behalve dat de onderkant van Taiyo Yuden is, ben je er nog niet!
De meeste naamloze CD-R's vallen na een jaar uit elkaar en dat gebeurt bij Taiyo's evenhard als bij bijv. Ritek CD's.

Even een rekensommetje:
1. Goedkope CD = weinig geld uitgeven. Na een jaar data onleesbaar. Data opnieuw zien te krijgen, soms niet mogelijk. Weer nieuwe CD kopen.
2. Duurdere CD = meer geld uitgeven. Na een paar jaar nog steeds data leesbaar.

Ik ga liever voor optie 2 ... niet dat duur altijd beter is, maar ik geef liever iets meer uit aan CD's waarvan ik weet dat ze goed zijn.
* dreeke heeft een doos met 100 Sony CD-R staan :)

Ik heb zelf ook wel goede ervaring met de printables. Gewoon wit aan de bovenkant dus. Zijn er ook van Verbatim.

[ Voor 9% gewijzigd door dreeke op 10-09-2003 19:16 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Euh...? En ik maar denken dat Taiyo goed is... Ik heb geen behoefte aan goedkoop, maar aan goed. Kheb nu Philips, die wel ok zijn, maar ik wil het beste, waar moet je dan voor gaan? Ik dacht dus voorheen voor TY, maar nu ben ik verward :+

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Ik heb nu een spindel MAM Mitsui's. Ik geloof dat het 48 euro de spindel was van 100. Ja dat is 2 keer zo veel als een simpele Ritek, maar deze zijn tenminste GOED. Daarvoor een spindel Taiyo's van ook ongeveer dat geld. Terwijl er ook goedkopere TY's waren. Expres deze genomen.
HlpDsK is right
[ego]always 8-)[/ego]
berust niet op waarheid

Verwijderd

Zonet deze thread gelezen en hij's gelukkig van 2003 :) D'r zijn tig threadjes, maar vaak gaan ze nog over oudere cdrtjes.

Had een vraagje nog over die Taiyo Yuden.

Bij cdrwinkel.com en opus.nl zonet gekeken. Ik kocht voorheen steeds Arita cdrs, handig om een spindel, maar om toch zeker te zijn van kwaliteit dacht ik, laat ik eens TY kopen.... alleen welke?! :?

- Sentinel (cdrwinkel)
- Verbatim datalife
- TDK silver
- Sony silver
- Taiyo Yuden wit printable (50p spindel)
- Taiyo Yuden silver blanco (100p spindel cdrwinkel/opus)

Qua prijs is Sentinel de duurste, maar goed.... hoe zit het met die Taiyo Yuden zonder ander merklabeltje erop... is wit slechter als silver? B ipv A-kwaliteit?

Een spindel is het prettigst omdat het de prijs toch wat drukt, maar hoe zit het met die Taiyo Yuden spindels? Zijn die aan te raden of heeft iemand hier slechte ervaringen mee gehad? Want in dat geval kan ik beter aan jewelcases gaan denken zoals TDK/Sony/Verbatim. Hier nog significant verschil in?

Voornaamste vraag is dus vooral, wat is het verschil tussen die 2 spindels (behalve dat de ene 50 en de andere 100 is :P) en of een Taiyo Yuden uberhaupt aan te raden is als het me om kwaliteit gaat. Ik las namelijk een aantal posts (veel over Parrot) dat er mensen waren die erg slechte ervaringen ermee hadden: silver dat miste e.d.

Ik gebruik een Plextor btw _/-\o_ (12x, ja ik weet... oud, maar betrouwbaar)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:53

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 17:19:

Een spindel is het prettigst omdat het de prijs toch wat drukt, maar hoe zit het met die Taiyo Yuden spindels? Zijn die aan te raden of heeft iemand hier slechte ervaringen mee gehad?
Ja, ikke :) Ik heb toevallig een week geleden of zo met een vriend van me een bestelling geplaatst bij cdrwinkel.com
Ik had zo'n 100 stuks-spindel, en volgens mij is er iets mis mee. Als ik een cd wil branden geeft hij een power calibration error, alleen op 8x of zo branden lukt nog, en sommige cd's worden helemaal niet herkend. Het ligt echt aan deze cd's, want platinum cd's die ik heb lukken wel gewoon, en TY's van een andere spindel ook.
Ik denk dan ook dat ik gewoon pech heb gehad met deze spindel, ik ga cdrwinkel.com even een mailtje hierover sturen. Weet iemand hoe netjes ze reageren op mails enzo? Ik bestel er al best vaak maar heb eigenlijk nog nooit klachten gehad, en je leert de service pas kennen als het mis gaat....

Maar voor de rest heb ik alleen maar goede ervaringen met TY cd's, en van anderen heb ik ook nog nooit problemen gehad. Je kunt dus pech hebben, maar meestal zijn ze wel goed.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

He, ze hebben nu bij cdrwinkel.com ook weer plextor/taiyo yuden! Iemand daar ervaring mee? :)
28 eypo voor een spindel van 50 stuks btw (48x) :)
Plextor branders zijn wel goed, dus de cdrs ook? :P

Alone at last
Just nostalgia and I

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24

mno

Okyah schreef op 10 October 2003 @ 17:11:
He, ze hebben nu bij cdrwinkel.com ook weer plextor/taiyo yuden! Iemand daar ervaring mee? :)
Ja, die Plextors zijn erg goed. Het zijn idd Taiyo's en ze geven zeer weinig c1 errors en geen c2 errors met het testprogramma dat ik heb gebruikt. Daarmee scoren de blanco Taiyo's (Parrot) die ik een jaar (ofzo) geleden bij Opus heb gekocht toch slechter. Die blanco dingen zijn ook erg snel bechadigd (reflectielaag kras je er zo af). Voor mij geen CDR's meer zonder label, ook niet van TY.

Gewoon rösti

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bij central point zijn de plextors niet echt meer goedkoop. Maar hier wel: www.computeruniverse.net

20 euro voor een spindel...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een tijdje geleden (in juni) meegedaan met een goeie CD-R IA waar ik een stuk of 40 MAM-E (Mitsui Advanced Media - Europe) Golden Dye CD-R's heb gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.romstore.be/images/pictures100/mam/cdr80/goldendyefrontcd.jpg

De organisator had ze van romstore.be vandaan. Om de een of andere reden zie ik daar nu geen prijzen, maar je kunt ze (weliswaar met een korting) vinden in de IA waar ik ze heb gekocht.

Je kunt daar ook andere merken vinden; HiSpace schijnt ook erg goed te zijn, en ze hebben er ook TY's. Alleen weet ik niet hoe hoog de verzendkosten naar NL zijn. Een goed aanbod hebben ze iig wel. :)

Die Mitsui's kwamen trouwens ook het beste uit die test van PC-Active, waarbij veel CD-R's na twee jaar onleesbaar bleken. :) Lees het verhaaltje op de site van romstore.be ook maar eens dat bij die MAM-E CD-R's staat.

De reden waarom ik trouwens met die IA mee ben gaan doen is dat ik geen Sony CD-R's meer kon vinden, die waren erg goed, net als TDK een jaar of 2 geleden. TDK gebruikt nu Ritek media (goedkoop=duurkoop), maar ik weet niet of de Sony's nog steeds even goed zijn. Ik zie ze iig nergens meer helaas.

Edit: romstore.be lijkt bij nader inzien niet voor particulieren, maar voor wederverkopers. Daarom staan er geen prijzen. Maar ze zijn blijkbaar wel te porren voor een IA.

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-10-2003 05:44 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Aham brahmasmi schreef op 10 October 2003 @ 20:45:
Ik heb een tijdje geleden (in juni) meegedaan met een goeie CD-R IA waar ik een stuk of 40 MAM-E (Mitsui Advanced Media - Europe) Golden Dye CD-R's heb gekocht.
Ja, die heb ik een aantal maanden terug ook een spindel gekocht bij de cdrwinkel. Was er zeer tevreden over, maar ze hebben ze nu niet meer. :'(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Aham brahmasmi
Ik kreeg gisteren dit mailtje: :)
Hoi
Na het succes van mijn vorige ia's heb ik weer besloten om er 1 te openen.
Jullie zijn weer van harte welkom in deze ia.

Link:
http://www.inkoopacties.net/ia/lr2y7hmt

Neem eens een kijkje zou ik zeggen

groeten yellowdaimont
Dit keer geen Mitsui maar Datatrack CD-R's (en DVD-R's e.d.). Die zullen ongetwijfeld ook erg goed zijn aangezien romstore.be waarschijnlijk alleen maar topmerken verkoopt. :)

Aanrader dus deze IA, maar ik heb zelf nog steeds genoed CD-R's dus doe niet mee...

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-10-2003 11:08 ]

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik lees hier alijd zeer goede verhalen over de tayo's.

Ik gebruikte vroeger altijd de Philips Silver premiums (destijds tayo's), daarna ben ik overgestapt op Verbatim datalife plus (tot nu toe geen klachten).

Is het aan te bevelen om weer over te stappen op tayo's (bijv. plextor cd's).

[ Voor 36% gewijzigd door Dickster op 26-10-2003 22:31 ]

• FiXeL
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik zou imho geen plextor cd-r meer nemen. ik heb deze toen gekocht omdat het tayo's waren, maar wat blijkt? die krengen zijn binnen een week al slecht leesbaar! ik hou mn hart nog steeds vast als ik een film wil ga zien die nog op een plex cdtje is gefikt.. met een beetje mazzel haal ik em er nog af, maar dat duurt dan 20 minuten in tegenstelling tot de 5-6 minuten die het normaal gesproken duurt... ik heb met andere tayo's nooit problemen gehad, verbatim, tybo, philips, etc.

Mn 3D printer blogje..

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Fixel, in welke brander? Ik heb ze hier gebrand op een lite-on (40x12x10) en op een Plextor (48x24x48). Deze zijn ongeveer 1 a 2 maanden terug gebrand. Ik gooi ze net erin en draai Nero cd/dvd speed. Zogoed als geen errors te bekenen. (avg C2 error 0.02) total C2 errors: 48.

Een gemiddelde geperste audio cd presteerd veel en veel slechter?
Het zou dus in jouw geval de combinatie kunnen zijn?

• Aham brahmasmi
Verbatim behoort volgens mij tot de goedkope merken (nu) en de laatste Verbatim CD-R die ik gechecked had met cdr identifier was gewoon een Ritek schijfje. Goedkope troep dus. Philips ook; bijna alle merken die nu in de winkels liggen zijn Ritek's of een ander goedkope medium. Bij de Dixon's hadden ze altijd dozen Sony CD-R's, en die waren van goede kwaliteit, vergelijkbaar met TY. Die zijn er echter al een vrij lange tijd niet meer dus heb ik heil gezocht in goede IA's. Zoals degene die nu loopt (linkje boven ia.net).

Tayo Yuden schijfjes zijn trouwens echt niet de enige goede hoor! Mitsui (MAM-E), HiSpace en Datatrack zijn ook erg goed (als ze niet beter zijn). Op die site romstore.be hebben ze alleen dergelijke goede merken (ook TY's) en kun je een mooi overzichtje zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-10-2003 12:11 ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

www.nierle.de voor TY A-quality op spindel :) Hele lage C1 en C2 errorrate :) Ook nog eens een stukje goedkoper dan hier in NL. Banktransfer binnen de EU is gratis sinds 1 juli wanneer je IBAN en BIC gebruikt :)

webOS all the way!

• Aham brahmasmi
Ze hebben daar bij nierle.de ook erg veel merken CD-R "Rohlinge". ;)
Ook Sony's. Er zitten alleen ook goedkope merken zoals Verbatim tussen.

Dit lijkt mij wel een goede plek om CD-R's van hoge kwaliteit vandaan te halen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29
http://Shop.feurio.de, hier hebben ze alles wat je maar wil, vooral kwaliteits-cd's zoals Mitsui.

Ik gebruik al jaaaren Mitsui's voor mijn audio, nooit problemen mee, werken in elke autoradio, gaan nooit kapot.... tja, ze kosten wat meer, maar dan heb je ook wat. :)
Pagina: 1