[Apache]Make raakt in loop

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik ben bezig met het opzetten van een LAMP server op mijn stageplaats }:O. Ik gebruik SuSE linux 8.1. De MySQL server is al geinstalleerd en draait ook.

Nu probeer ik hierna de Apache webserver te installeren, Na het uitpakken d.m.v: tar zxfz httpd-2.0.47.tar.gz geef ik het command ./configure --prefix=/usr/local/apache2 --enable-shared=max --enable-module=most Daarna het make command om te beginnen met compileren, maar daarna volgt er iets heel raars.

Hij begint dan met compileren, maar kom op een gegeven moment in een soort van loop terecht. Ik krijg dan te zien: "Checking if static flag -static works....yes" Hierna volgt er nog een lap tekst en na ongeveer 20 seconden begint het hele rijtje weer van voor of aan.

Ik heb al geprobeert om deze gebeurtenis samen met de hele console af te sluiten, en daarna verder te gaan met het make install commando, maar dan installeert hij niet de hele server en mis ik meer dan de helft van de bestanden.

Is er al eens eerder iemand tegen dit probleem aangelopen of heeft er iemand een andere oplossing?

:7 Bedankt alvast 8)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Stomme vraag: waarom pak je niet de apache RPMs van de Suse CD? :).

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Omdat op de cd van SuSE alleen versie 1.3 te vinden is. En ik wil hier graag versie 2.0 installeren.

Daarnaast heb ik de RPM van versie 2.0 van internet weten te plukken, Maar deze vereist een heel aantal anderen RPMs die ik niet, of niet goed op internet kan vinden. Deze zijn:

* Apache2-MPM
* libapr0
* libapr0.so.0
* libaprutil-0.so.0
* libexpat.so.0

Zijn deze niet in 1 RPM te vinden, ik kan bijvoorbeeld de bovenste in het lijstje niet vinden op www.rpmfind.net en www.rpmseek.com

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.