Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61973

Topicstarter
Ik begrijp inmiddels dat Dymo en Access niet altijd de beste vrienden zijn. Ik had het in Access voor elkaar, dat je in een formulier een adres kon zoeken, en door een druk op de knop, deze uit de Dymo LabelWriter (320) kon laten komen.

Na het recent updaten van de Dymo software (4.3 naar 6.0 of zoiets) print hij nog maar de helft van het etiket. ik zie nu dat het probleem in het rapport zit, hier staat bij papierinstellingen het paginaformaat op een ander etiket ingesteld. Wanneer ik deze op het door mij gewenste etiket zet, springt hij automatisch weer terug naar dat andere formaat.
Ik kan dus blijkbaar vanuit Access alleen nog maar op een half formaat etiket printen. Het rapportformaat en marges hebben hier geen invloed op...

Iemand ervaring met dit probleem, of beter, een oplossing??

Hans.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61973 op 08-09-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:57

BoAC

Memento mori

Heb een dergelijk probleem ook gehad met 2 typen printers
HP Laserjet waarvan de marges wat kleiner mogen
HP Inktjet
Volgens mij kun je het rapport voor een bepaalde type printer opslaan.
Je moet nu dus dit rapport wijzigen en de printer-settings voor dit rapport opslaan voor de nieuwe DYMO-printer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat klopt. Per rapport kun je aangeven op welke printer hij uitgevoerd moet worden en hier ligt het probleem juist. Bij de printer moet je ook een papierformaat aangeven, en hier houdt hij juist vast aan dat verkeerde formaat. Elke keer als ik het goede formaat aangeef en bevestig met "ok", gaat hij toch weer terug naar zn oude settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ook als je na het instellen op 'Save' drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar zo ver kom ik niet eens. Als ik het afdrukvoorbeeld op mijn scherm heb (met dus de helft van de tekst erop), en de instelling wijzig door t papierformaat te wijzigen en ok te drukken, dan houdt hij de halve tekst in zn afdrukvoorbeeld. Als ik dan de papierinstellingen weer terugkijk, staan ze alweer op de oude instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Is terug naar de vorige driver niet een optie. Dus naar de werkende situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ehhh... Nou nee, want daar hadden we een nog leuker probleem: Het eerste eriket printen ging vlekkeloos. Wanneer ik dan nog een etiket wilde printen, kwam alleen de bovenste regel erop te staan. Dus: computer herstarten en tweede etiket printen. Bovendien waren er nog wat andere probleempjes (met oa netwerk verbinding) die nu wel opgelost zijn. Het lijkt dus kiezen tussen slecht en slechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Geeft hij in andere applicaties hetzelfde probleem? Bijv. Word, Notepad, Write, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij word (en de andere programma's) maak je in principe gebruik van het etiketten printprogramma dat bij de labelwriter wordt geleverd. Dat werkt vlekkeloos. Vanuit Access stuur je de informatie rechtstreeks naar de printer, zonder tussenkomst van dat programma.
Ik heb overigens ook al gezocht waar die papierformaten staan (dit zijn dus de etikettenmaten van dymo), zodat ik alle niet gebruikte formaten kan verwijderen. Dit kon ik echter niet vinden. Dit zal wel ergens in de besturingsbestanden van de dymo verborgen zitten.

De helpdesk van Dymo kwam overigens met het idee om vanuit het Dymo printprogramma naar de Access database te linken. Dit is echter geen optie, aangezien ik dan alle functionaliteit van Access mis (selectiemogelijkheden ed)

H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Anoniem: 61973 schreef op 08 September 2003 @ 15:28:
...
Vanuit Access stuur je de informatie rechtstreeks naar de printer, zonder tussenkomst van dat programma.
...
Logisch dat het formaat zetten dan niet werkt :9

Heeft Dymo geen driver die je vanuit Access kan aanroepen?

Kun je hier niet wat mee?
Faq
Het is namelijk mogelijk vanuit Access dll-calls te doen weet ik. Vraag me niet meer hoe want dat is te lang geleden ;)

En dese is nog interessanter ;)
Application Notes

[ Voor 40% gewijzigd door BoAC op 08-09-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar ik bij de laserprinter A4, A5, A3 etc kan instellen, kan ik bij die Dymo het etiket (typenummer en naam) aangeven. Ik heb zelf eerlijk gezegd geen idee waar deze informatie (die formaten dus) vandaan komen. Bij de vorige instelling was dat ook niet nodig. Ik kon gewoon het betreffende formaat selecteren, en klaar. Nu lukt dat dus niet meer.
Of ik vanuit Access de driver kan aanroepen? Eerlijkgezegd heb ik geen idee, nooit nodig gehad en zou ook niet weten hoe. Hoe kan ik dat proberen?

Zal 'even' die twee links doorspitten..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 61973 op 08-09-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
links had ik al gezien... bieden in mijn geval geen oplossing.
Heb overigens wel inmiddels een mail gestuurd naar Dymo... "ontwikkelaarsondersteuning" klinkt toch hoopvoller dan "Helpdesk".

Maarrr, alle ideeën naar een oplossing zijn nog van harte welkom, want ik ben er nog steeds niet uit... BoAC in ieder geval bedankt voor de hints!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ik zou zeggen maak een simpel voorbeeldje waarbij het bij jou niet werkt met de code/voorbeelden die zij aangeven en stuur dat op.

Ik dat zij je anders doorverwijzen naar de pagina met die voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal ik doen, nadat ik hun mailadres heb (doordat ze idd waarschijnlijk die doorverwijzing sturen). Thnx!
Pagina: 1