Toon posts:

[RED HAT9] wsp client voor linux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op google en hierzo,
maar ik vroeg me af of er misschien voor linux een wsp client bestond.

Wij maken heir gebruik van een windows NT netwerk en op een van de machines draait een proxy

bij windows 2000 clients maken we gebruik van WSP client om gebruik te maken van de proxy

zijn er misschien bepaalde instellingen die ik moet instellen om via de linux bak op internet te komen?

moet ik me misschien aanmelden op het windows domein?(is dit wel mogelijk?)

ben een linux newbie is eerste keer dat ik gebruik maak van deze OS

bij voorbaat dank voor de hulp _/-\o_

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

wat is WSP? :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

WSP=WinSockProxy

Dit is een progje (.dll) dat in je netwerkstack gaat zitten om programma's die geen proxy ondersteunen toch een proxy te kunnen aanbieden.

Is er niet voor Linux AFAIK.

Onder Linux kun je met een socks proxy en de diverse .rc-scripts hetzelfde doen natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 16:52 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan in je linux browser (mozilaa etc/etc) netjes een proxy server invullen (je nt proxy dus) dat gaat gewoon werken (mits authentication op die proxy op 'basic' staat... anders werkt het namelijk niet ;)

en ja mocht je echt apps hebben die niet de mogelijkheid hebben om van een proxy gebruik te maken, maar toch het internet op moeten... helaas pindakaas, dan zou je moeten upgraden van proxy 2.0 naar ISA server 2000 die kan namelijk netjes, 'secureNAT' doen.. dan heb je die client niet meer nodig

A wise man's life is based around fuck you