Casema Digitale TV + Z680

Pagina: 1
Acties:

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb een Logitech Z680 speaker set
Voor de gene die het niet weten.. dit is een Digitale seround zet van logitech met THX certificaat en DTS, Dolby Digital, Prologic2 en Stereo. ingangen: 1Coax 1Optisch en 1 6chn. Analoog en 1 2Chn analoog(de line in op de voorkant).

en ik heb Digitale televisie van casema(cinenova) achter op deze digitale decoder zitten 2 tulip uitgangen(audio out) nu is mijn vraag.
Als ik die aansluit op de line in op de voorkant van het controle panel van de z680 en ik selecteer PL2 movie als effect zet de Z680 dit dan om naar prologic of moet die Digitale casema decoder dan 6 uitgangen hebben ipv 2 ?

En hoe zit het met Dolby Suround uitzendingen van de televisie ? als ik dan de 2kanaals uitgang van me tv met de Z680 verbind zou de Z680 dit dan coderen naar Dolby Seround als ik het juiste effect selecteer ?

[ Voor 17% gewijzigd door Beat691 op 08-09-2003 14:14 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

MaxxMark

HT is Tof!

PL2 (Prologic 2) en Dolby Surround zijn encoderings technieken die gebruikt worden bij het maken van geluids tracks.

Jou logitech setje kan (zoals je zegt) beiden aan. (als hij pl2 ondersteund kan hij vrijwel zeker ook gewoon dolby surround aan).

Dolby Surround is een encodeer techniek die er voro zorgt dat in het stereo signaal (wat je gewoon binnen krijgt) een surround kanaal 'verstopt' zit. Met behulp van de decoder kan dit kanaal er uit gehaald worden en naar jou surround speakers (je achter speakers) gestuurd worden.

PL2 (Dolby PRologic 2) is een techniek die er voor zorgt dat er individuele surround kanalen en een een center kanaal 'verstopt' worden in een stereo signaal. Dus als er een PL2 signaal binnen komt en je versterker support PL2, dan zal deze naast het linker en rechter kanaal ook een center, links achter en rechts achter kanaal vinden, en deze naar de respectievelijke speakers sturen.

Dit alles kan je bereiken door inderdaad alleen maar die twee tulp stekkers te verbinden met je logitech set.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...