Structureren van grote hoeveelheden data

Pagina: 1
Acties:

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
Stel je voor je hebt tientallen CDROM's met informatie (=plaatjes). Die staan op CD's en hebben al een bepaalde structuur bijv. naar onderwerp.

Die CDROMS's wil je ontsluiten via je netwerk maar nu is de vraag: Hoe kun je dit het beste aanpakken. Alles maar op het netwerk slingeren?? En de gebruikers maar laten zoeken? Of kent iemand ook bepaalde software die goed geschikt is.....mbt indexeren en publiceren via een intranetwebsite

thanks

Verwijderd

Uhmm..een html photo index gallery met photoshop batch functie maken en op intranet zetten?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 16:52
Een eenvoudig PHP script die de mappen recursief doorloopt en er een tree van bakt, met natuurlijk thumbnails e.d.

• XL79
ja dat laatste lijkt me wel wat. Photoshop is te traag lijkt me... ik heb al ff bij sourceforge / hotscripts gekeken maar nog niet echt wat kunnen vinden...

iemand?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 16:52
Zoeken of anders zelf maken hè. Die tree maken is erg eenvoudig omdat je al een recursieve structuur hebt, dus gewoon alle bestandjes doorlopen. Meestal gebruikt een tree als bron een js of XML bestand. Dit kun je dus gewoon outputten met PHP. Script requests zijn ze hier niet dol op ;)

• XL79
mmm zelf maken dat duurt me te lang...ben zelf niet zo kundig in PHP. Ik zoek wel verder...thx anyways
Pagina: 1