[JS] aanroepen via adresbalk IE

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:46
Beste mensen

Ik heb een website: www.test.nl met daarbinnen een pagina: http://www.test.nl/InvoerKlanten.aspx. Nu staat er op die pagina een javascript: javascript:__doPostBack('UwgCustomers','Page:10'). Kan ik via de adres balk van mijn internet explorer het java script oproepen :?

Dat het er zo oid opstaat: http://www.test.nl/Invoer...'UwgCustomers','Page:10')

Ik heb namelijk een probleempje met deze pagina en ik denk dat ik dat op deze manier op kan lossen.
edit:

Nog even voor de mensen die kijken of deze pagina bestaat: Deze webpagina is een interne pagina die alleen op mijn dns server draait.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niet via je adres-balk, waarom verwijs je niet naar je functie met:

JavaScript:
1
window.onload = __doPostBack('UwgCustomers','Page:10');

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 08-09-2003 13:39 . Reden: typo ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:13
ja, je moet wel onload gebruiken, het kan niet anders.

maar waarom zou je een javascript via de adresbalk willen oproepen?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

je kunt gewoon die javascript in de adresbalk typen en dan wordt het uitgevoerd als je enter geeft, of bedoel je dat niet :?

zo doe ik altijd javascript:window.resizeTo(800,600);

is best handig soms ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Je kan altijd een JavaScriptje maken dat je in je Koppelingen-balk pleurt. Heb ik hier gedaan met
JavaScript:
1
javascript:escape(prompt('string2encode'))
Kan soms lekker handig zijn.

Je zou alleen zelf even moeten testen of je aan het document object kunt komen. Ik denk het wel, want op php.net staat de volgende code om een search-knop in je snelkoppelingen te duwen:
JavaScript:
1
javascript:void(open('http://www.php.net/searchbar.php','_search'))

offtopic:
en btw, Java != JavaScript

[ Voor 5% gewijzigd door GrimaceODespair op 08-09-2003 13:44 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• L0g0ff
@netxtreme:

Omdat het gelinkt staat aan: 1 t/m 10. En als ik deze opvraag in een nieuw venster dan word deze geopent als: javascript:__doPostBack('UwgCustomers','Page:10') waardoor ik vervolgens een dns foutmelding krijg.

En als ik dit anders zou kunnen opvragen dan zou hij (denk ik) gewoon netjes mijn dns record resolven.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 is even de draad kwijt? :? Wat heeft een __postback van ASP.Net (welke in principe een pagesubmit uitvoert) te maken met een dns error? :?

Aangezien in principe deze een postback uitvoert naar zichzelf, betekent dit dat of de 'originele' pagina niet bestaat, of dat je serverside nog wat fratsen uitvoert. Aangezien je hem al gerenderd oproept, zou het me niets verbazen als je serverside wat fratsen uitvoert (want de doelpagina bestaat dus nog steeds :P )

Een andere optie is dat je je IIS 'opblaast' en daarom een server niet bereikbaar wordt.

[ Voor 74% gewijzigd door gorgi_19 op 08-09-2003 13:52 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• L0g0ff
gorgi_19 schreef op 08 September 2003 @ 13:49:
* gorgi_19 is even de draad kwijt? :? Wat heeft een __postback van ASP.Net (welke in principe een pagesubmit uitvoert) te maken met een dns error? :?

Aangezien in principe deze een postback uitvoert naar zichzelf, betekent dit dat of de 'originele' pagina niet bestaat, of dat je serverside nog wat fratsen uitvoert. Aangezien je hem al gerenderd oproept, zou het me niets verbazen als je serverside wat fratsen uitvoert (want de doelpagina bestaat dus nog steeds :P )

Een andere optie is dat je je IIS 'opblaast' en daarom een server niet bereikbaar wordt.
Jah ik ben bang dat http 1.1 zorgt voor een niet al te nette afhandeling. Maar ik ben nog bezig met het traceren van het probleem. Dan kan ik daarna wat meer informatie doorgeven.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

java->javascript titel fix

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan toch gewoon ?varDing=1 achter de url zetten

en dan onload:
code:
1
2
3
if (varDing == 1)
{      functie();
}

ofzo.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

gorgi_19 schreef op 08 September 2003 @ 13:49:

Hij opent waarschijnlijk een nieuwe window, waarbij de URI de javascript functie is.
Da's hetzelfde als je Shift-klikt op een link op http://www.startpagina.nl met alleen een JavaScript functie.

Dat gaat dus niet werken :)

edit:

Ik zie dat het bij startpagina.nl al is aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 08-09-2003 16:31 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• L0g0ff
Ok mensen, ik had mij zelf een beetje op een dwaalspoor gezet. De start pagina klopte binnen de iis niet. Er moest een pagina met frame's gestart worden ipv 1tje zonder frames.

Iig hartstikke bedankt voor jullie hulp.

(de verwarring zat er ook in dat binnen een xp werkstation alles werkte maar alle andere os'en niet dus het was even zoeken).

Pagina: 1