[access] waarom max. 255 velden per tabel? *

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 15:33

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Voorheen hield ik mij veel bezig met programmeren, tot mijn grote ontdekkking kwam ik erachter dat ik binnen een tabel van Acces niet meer dan 255 velden kon opmaken in één tabel. Nu vroeg ik mij af of Microsoft dit in heeft gesteld alszijnde een beperking of dat het aanmaken van meer dan 255 velden domweg niet kan in een 32-bits omgeving. Zouden dit soort problemen zijn opgelost met een 64-bits platform, software en processor ?

Groet,

Machiel

Verwijderd

Heeft niks met 32 of 64 bits te maken, maar als je een tabel hebt die meer dan 255 velden bevat, moet je toch eens met je datamodel terug naar de tekentafel denk ik.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb het ook anders aangepakt met het datamodel, opgesplitst in meerdere tabeltoewijzingen, echter leek mij het in het begin makkelijker om alles weg te schrijven in 1 tabel, totdat ik op dit probleem stuitte. Heeft Microsoft dus bewust deze beperking ingesteld?? Waarom hebben zij dit gedaan, heeft het te maken met de snelheid om te searchen binnen een tabel?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
M. Mulder schreef op 08 september 2003 @ 18:22:
Ik heb het ook anders aangepakt met het datamodel, opgesplitst in meerdere tabeltoewijzingen, echter leek mij het in het begin makkelijker om alles weg te schrijven in 1 tabel, totdat ik op dit probleem stuitte. Heeft Microsoft dus bewust deze beperking ingesteld?? Waarom hebben zij dit gedaan, heeft het te maken met de snelheid om te searchen binnen een tabel?
die beperking zit erin om mensen te 'stimuleren' om dan maar SQL server (standard/developer/enterprise) te gaan kopen :)

A wise man's life is based around fuck you

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Access is geen OS, dus WOS --> Software Algemeen :P

En mischien is het idd wat zwelgje hier zegt, of ze hebben nog last van het ooit kiezen voor een 8 bits getal waar ze een veld-ID in wegschrijven. Maar dat is puur gokken.

edit:
Plus een "kleine" titeledit zodat de originele vraag wat duidelijker is, als ik het mis heb hoor ik het graag ;)

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 08-09-2003 19:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

momania

iPhone 30! Bam!

Aangezien het hier om Access gaat en niet om windows, gaat ie met een titel edit naar Software Algemeen ;)

edit:

ksst F_J_K, ga naar je SA schuur terug :P

[ Voor 20% gewijzigd door momania op 08-09-2003 19:45 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me idd simpelweg te maken te hebben met het 8bits gedoe.

8bits gaat tot 255 idd (met de 0 dus totaal 256). :)

Verwijderd

Ben toch wel benieuwd wat meer dan 255 verschillende maar toch bij elkaar horende variables kunnen zijn. :)

Verwijderd

offtopic:
Voornaam, 2de voornaam, 3de voornaam, 4 de voornaam,..., achternaam, achternaam moeder, naam vader, 2 de naam vader, 3 de naam vader
;) lol
Ik kan ook geen functie bedenken met meer dan 255 velden

Misschien zag MS gewoon net als ik het nut niet in van meer dan 255 velden in een relationele database en was dus 8-bits sneller :)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
De reden waarom ik in de topic Windows heb geplaatst was omdat ik me afvroeg wat een 64 bit platform nou zou kunnen bijdragen aan de softwarepakketten. Ik dacht dus in de lijn van de 32 bits en 64 bits platform van Windows en gaf daarbij een voorbeeld uit Acces. Maar goed...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanwaar dan deze titel, die gaat specifiek over access :?
Pagina: 1