[OC]AMD Duron Applebred overclockresultaten

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.272 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

El Snorro schreef op 19 december 2003 @ 19:45:
mijn unlock poging is niet gelukt, met zachtsoldeertin(ook smeerbaar). :( :| ;(
Maar ik heb een groene PCB, moet ik die niet 1st opschuren ofzo?
(heb ik gelezen bij de bartons)
Klopt, bij de nieuwe PCB's (groen en bruin) moet je de bruggen eerst opschuren totdat je de koperlijntjes ziet liggen, pas dan kan je goed unlocken.

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Nesto schreef op 19 december 2003 @ 20:02:
[...]

Klopt, bij de nieuwe PCB's (groen en bruin) moet je de bruggen eerst opschuren totdat je de koperlijntjes ziet liggen, pas dan kan je goed unlocken.
Tjah, maar niet iedereen heeft daar zin in >:) (zoals ik >:) ). Heb nu heerlijk een vrij te kiezen MP van me duron :X =athlon nu! Maar ik ga hem toch niet zo hoog klokken maximaal 1,6volt op de kt333 chipset en ga niet kl*ten met vcore instellingen! Hij is voor me vriendin dus ongeveer 2100mhz is goed genoeg! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto

Nesto

Chef du production

Anoniem: 97917 schreef op 20 december 2003 @ 00:00:
[...]

Tjah, maar niet iedereen heeft daar zin in >:) (zoals ik >:) ). Heb nu heerlijk een vrij te kiezen MP van me duron :X =athlon nu!
ja, maar jij hebt nog een oude bruine PCB (de Duron in je usericon is van jou neem ik aan) waarbij de contactpuntjes nog bovenaan liggen, dus zeg maar 'op' de PCB. Dan heb je er minder last van. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nesto op 20-12-2003 00:06 ]

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nesto schreef op 20 december 2003 @ 00:05:
[...]

ja, maar jij hebt nog een oude bruine PCB (de Duron in je usericon is van jou neem ik aan) waarbij de contactpuntjes nog bovenaan liggen, dus zeg maar 'op' de PCB. Dan heb je er minder last van. ;)
Dus alle nieuwe moet je eerst openschuren en dan dicht smeren :r Jonge jonge AMD gaat steeds meer de INTEL kant op. Maarja een tweaker heeft het wel ervoor over om zijn AMD te tweaken! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto

Nesto

Chef du production

pyro83 schreef op 19 december 2003 @ 13:59:
[...]

MIVGA, mmmm.... volgens mij is dat een duron op basis van een thoroughbred a. Die gaan meestal niet harder dan 2 ghz. Ik had zelf een miuga, die haalde max 1920mhz :'( op 1.95volt.
maar anyway, ik ben benieuwd wat die van jou doet, durons houden er wel van om gespanked te worden >:) .
Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Deze Duron 1400 is er inderdaad een op basis van de Tbred-A:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernstvandijk/duron-a.png

De overclockpresaties zijn evenredig slecht. Met geen mogelijkheid kreeg ik deze Duron hoger dan een FSB van 183 wat overeenkomt met een kloksnelheid van (183x10.5) 1921 Mhz (op 2 volt !!!).

Jammer maar helaas, deze Duron hoort niet thuis in DOC ;)

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nesto schreef op 20 december 2003 @ 11:22:
[...]

Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Deze Duron 1400 is er inderdaad een op basis van de Tbred-A:

[afbeelding]

De overclockpresaties zijn evenredig slecht. Met geen mogelijkheid kreeg ik deze Duron hoger dan een FSB van 183 wat overeenkomt met een kloksnelheid van (183x10.5) 1921 Mhz (op 2 volt !!!).

Dit is erg jammer zeg! >:) (*nesto heeft alweer pech 8)7 ). Noujah als ik er nog eentje bestel vraag ik eerst de core code op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb ook nog ff gespeeld met me duronnetje :P >:)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/2680.JPG
klikbaar ,heb 1 enorme grote koel element gebruikt die je normaal in een koelbox leg.. ,Maar dan 6x zo groot >:)
Die heb ik ff voor me chieftec gezet zodat ijskoude lucht door me rad heen ging..
Niet echt stabiel maar zeker wel leuk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Speedy-J op 22-12-2003 11:20 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nesto schreef op 20 december 2003 @ 11:22:
[...]

[afbeelding]

drmlsss...
Ik wou d'r ook wel een gaan kopen binnenkort, moet dus echt wel vragen welke letters er op dat ding staan :+.
Maar ik wou de ASROCK K7S8XE.rev3 gaan kopen. Ik kan alleen nergens ervaringen vinden, of dit nou een goed bord is of niet, en wat je allemaal kan instellen erop.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henri schreef op 20 december 2003 @ 21:16:
[...]

drmlsss...
Ik wou d'r ook wel een gaan kopen binnenkort, moet dus echt wel vragen welke letters er op dat ding staan :+.
Maar ik wou de ASROCK K7S8XE.rev3 gaan kopen. Ik kan alleen nergens ervaringen vinden, of dit nou een goed bord is of niet, en wat je allemaal kan instellen erop.
Erg toevallig, zo'n bordje kwam ik net tegen bij me vriendin thuis, net nieuw ;) . Zit een 2200+. Ik weet niet precies wat je kunt instellen, maar iniedergeval is het el een stabiel bordje. Als je een oc bordje wilt hebben zou ik hem niet kopen maar een nfroce2 /kt600 chipsetje. Die zijn beter voor oc'en. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Hallo beste mensen, wiee heeft ervaring met Duron 1,6 Ghz. Ik wil graag mijn XP1800+ ( gaat tot met 2,5 Ghz op mijn moederbord met luchtcooling) verkopen. Zo te zien ik zie ik ook dat er Tbred A Durons te koop zijn, ik dacht namelijk dater Tbred B waren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Yay, GoT is weer online :)

ppl, ik wil even mijn voorlopige OC melden :)

Duron1400 MIXIB van week 36-2003
draait nu pifast stabiel op 2100Mhz
corevoltage: 1.75
mammaplankje: Asus A7N8X Deluxe
175Mhz FSB, 12x Multiplier
cooler: Alpha PAL8045, met een dotje Arctic Ceramique, een 80-120 adapter en een Elinafan 120mm fan @ 12v.
half gesloten case, zonder casefans momenteel maakt de temp 48 graden celcius bij een omgevingstemp van 25 graden.

het enige is dat ik de vCore niet hoger kan doen dan 1.75, dus dat wordt BIOS flashen en anders lekker vModden.
ook de multiplier wil niet hoger dan 12.5.
op 13 krijg ik een MP van 5 :S 8)7
daar was toch een trucje voor? eerste pin van de L5 bruggen groep verbinden toch?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Anoniem: 97917 schreef op 21 december 2003 @ 00:16:
[...]

Erg toevallig, zo'n bordje kwam ik net tegen bij me vriendin thuis, net nieuw ;) . Zit een 2200+. Ik weet niet precies wat je kunt instellen, maar iniedergeval is het el een stabiel bordje. Als je een oc bordje wilt hebben zou ik hem niet kopen maar een nfroce2 /kt600 chipsetje. Die zijn beter voor oc'en. ;)
Waarom dat?
Eerder zeiden ze dan de SiS 748 goed was voor overclocken, want die kwam wel tot de 200 mhz.
Ook zit er op de rev3 versie Hybrid Booster.

Daarmee kun je:

In order to provide advanced performance, the Hybrid Booster provides the CPU Multiplier, CPU Vcore voltage adjustment, CPU Frequency Stepless control, and AGP/PCI Frequency control features.

With the CPU Multiplier, power user could change the processor multiplier setting to get the best performance of CPU speed.
The CPU Vcore adjustment helps to power up the CPU core voltage to support the CPU overdrive demand.
The CPU Frequency Stepless control provides a CPU clock frequency upward/downward adjustment interface.
The AGP/PCI Frequency control provides the interface of AGP/PCI frequency value setting.

However, to perform overclocking is at risk of hardware damage and boot failure. With two safety features, "ASRock U-COP" and "Boot Failure Guard", Hybrid Booster will minimize the risk of overclocking.
ASRock U-COP helps to protect the CPU from overheating while the CPU frequency or core voltage is overdriven.
The Boot Failure Guard will be automatically issuing the safe boot up mode while the improper overclocking setting inducing the system boot fail.

Lijkt me wel handig dus...
Kheb alleen nog geen ervaringen gehoord van mensen qua overclocken.
Volgens mij kost dit bordje iets in de buurt van 60,-

Je hebt dus het bordje:
K7S8X R3.0 >> SiS746FX
en het bordje
K7S8XE R3.0 >> SiS 748

Beide zijn ze hetzelfde, hebben allebei Hybrid, alleen de chip verschilt.
Kzou alleen nou niet weten welke er beter is..... Iemand?

edit:
Wat gevonden!
The main difference between SiS748 and its predecessor, the SiS746 and SiS746FX, is that it officially supports the latest 400mhz frontside bus as well as the new DDR400 standard.
..............

SiS748 is aimed toward the high-end performance/enthusiast market. It supports the latest AGP 8X, USB 2.0, ATA133, 400mhz frontside bus, DDR400, and AC97 v2.2. The SiS748 is the first chipset to integrate SiS’ new MuTIOL 1G technology, which allows the northbridge and southbridge to communicate at a jaw-dropping 1GB/s. The SiS748 chipset has the most bandwidth out of all AMD K7 chipsets. SiS748 is also the first to feature SiS’ HyperStreaming Technology, which dramatically reduces latencies and bottlenecks in the system between processors and memory, as well as the north and south bridge.
...............

Early benchmarks from the SiS748 reference board show the chipset to be competitively placed between the VIA KT600 and nVidia nForce2.
...............

If anyone in the world can piece together a rock-solid performing SiS748 motherboard, it would be Asus’ partner, ASRock.
I have yet to see a K7S8X-E on the USA market, but we should see them soon for around $60-80.

Ziet er goed uit dus, waarschijnlijk kost deze iets meer als de K7S8X.
/edit

[ Voor 33% gewijzigd door DaOverclocker op 21-12-2003 19:41 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
FireWurX schreef op 21 december 2003 @ 16:09:

het enige is dat ik de vCore niet hoger kan doen dan 1.75, dus dat wordt BIOS flashen en anders lekker vModden.
ook de multiplier wil niet hoger dan 12.5.
op 13 krijg ik een MP van 5 :S 8)7
daar was toch een trucje voor? eerste pin van de L5 bruggen groep verbinden toch?
Voor die vcore moet je de pinmod doen, http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html
dan moet je tbredB selecteren en dan vcore 1.85v, dan zie je welke pinnen je moet verbinden dmv een koperdraadje (1 ader, is priegelwerk maar werkt wel. :*) )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

El Snorro schreef op 21 december 2003 @ 19:28:
[...]

Voor die vcore moet je de pinmod doen, http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html
dan moet je tbredB selecteren en dan vcore 1.85v, dan zie je welke pinnen je moet verbinden dmv een koperdraadje (1 ader, is priegelwerk maar werkt wel. :*) )
en voor de multiplier hoger dan 12.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireWurX schreef op 21 december 2003 @ 23:10:
[...]

en voor de multiplier hoger dan 12.5?
Wie wilt er nou een MP hoger dan 12,5 :X :? De FSB is het belangrijkste toch >:) . Als je een goed klokbare cpu hebt, kan je nog altijd 12,5x220 ofzo doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

heb geen DDR400 RAM....
slechts DDR333, van VData, wat een of ander suf OEM merk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireWurX schreef op 22 december 2003 @ 00:17:
heb geen DDR400 RAM....
slechts DDR333, van VData, wat een of ander suf OEM merk is....
Klopt, Vdata is neit echt het beste OC merk, maarja de fsb van 180 moet hij toch wel hoop ik voor je halen. (andere latency :o ).
*wat voor oc wil je eigenlijk maken dan >:) (of beter: kan je cpu maken dan :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

hehe AData schijnt heel erg goed te doen ! :)

Sorry heb verkeerd gelezen dacht AData maar stond VData |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 71531 op 22-12-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 97917 schreef op 22 december 2003 @ 00:20:
[...]

Klopt, Vdata is neit echt het beste OC merk, maarja de fsb van 180 moet hij toch wel hoop ik voor je halen. (andere latency :o ).
*wat voor oc wil je eigenlijk maken dan >:) (of beter: kan je cpu maken dan :*) )
heb nu 175Mhz FSB.
veel hoger dan dat ga ik niet komen (al eerder gedaan op 147Mhz (dus de 133 devider) op 148 konnie niet meer booten.
dus vertaalt naar 1:1 RAM devider is dat ongeveer 18Mhz.......
dus 180 is maybe haalbaar, met wat meer Vdimm.
maargoed.
meer dan dat pers ik er prolly niet uit, dus moet ik aan de Multiplier overclock.
wat ook interessant is btw. goed voor numbercrunchen (pifast, RC5, etc etc)

maargoed het plan is dus om toch wel naar de 2400Mhz te komen.
heb niet voor niets een Alpha PAL8045 met een 80->120 fanduct en een 120mm fan gekocht.
dus wat meer volts er doorheen rammen en hogere multiplier er op, en dan op richting de 2400 dacht ik zo.

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 22-12-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireWurX schreef op 22 december 2003 @ 00:25:
[...]

heb nu 175Mhz FSB.
veel hoger dan dat ga ik niet komen (al eerder gedaan op 147Mhz (dus de 133 devider) op 148 konnie niet meer booten.
dus vertaalt naar 1:1 RAM devider is dat ongeveer 18Mhz.......
dus 180 is maybe haalbaar, met wat meer Vdimm.
maargoed.
meer dan dat pers ik er prolly niet uit, dus moet ik aan de Multiplier overclock.
wat ook interessant is btw. goed voor numbercrunchen (pifast, RC5, etc etc)
Tjah anders als je echt wilt gaan overklokken zou ik aan de pc3200/pc3500 gaan ;) . Met je MP haal je wel in mhz wat uit, maar niet echt in voelende performance! >:) . Ik zelf ga daarom ook een reepje pc3200 kopen en dan wel van een merk! Die OEM repen zijn iets goedkoper alleen na enige ervaring leg ik tohc liever een paar euro meer neer :P
Daarnaast zou ik als ik jou was van een vriend ofzo pc3200 proberen te lenen en uittetesten hoe hard je cpu nou echt kan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 97917 schreef op 22 december 2003 @ 00:31:
[...]

Tjah anders als je echt wilt gaan overklokken zou ik aan de pc3200/pc3500 gaan ;) . Met je MP haal je wel in mhz wat uit, maar niet echt in voelende performance! >:) . Ik zelf ga daarom ook een reepje pc3200 kopen en dan wel van een merk! Die OEM repen zijn iets goedkoper alleen na enige ervaring leg ik tohc liever een paar euro meer neer :P
Daarnaast zou ik als ik jou was van een vriend ofzo pc3200 proberen te lenen en uittetesten hoe hard je cpu nou echt kan 8)
ben al ff wat vrienden langs geweest. (via MSN that is)
geneen die uberhaupt DDR400 heeft....
maargoed, maybe soon een keer RAM kopen als ik geld heb.
en dan kan die reep DDR333 mooi bij mijn AthlonXP2000+ in (heb ik totaal 768Mb :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireWurX schreef op 22 december 2003 @ 00:55:
[...]

ben al ff wat vrienden langs geweest. (via MSN that is)
geneen die uberhaupt DDR400 heeft....
maargoed, maybe soon een keer RAM kopen als ik geld heb.
en dan kan die reep DDR333 mooi bij mijn AthlonXP2000+ in (heb ik totaal 768Mb :9~ )
Tjah of je kijkt of je je cpu op zijn maximale waarden zet die met jou combi (mobo+geheugen) haalbaar is. Om nou helemaal nieuw RAM te gaan kopen voor een paar mhz B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 97917 schreef op 22 december 2003 @ 10:04:
[...]

Tjah of je kijkt of je je cpu op zijn maximale waarden zet die met jou combi (mobo+geheugen) haalbaar is. Om nou helemaal nieuw RAM te gaan kopen voor een paar mhz B)
B) daarom wil ik dus hogere multipliers B)
geldgebrek voor sneller RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik heb hier een duron 1600 op 2400 mhz lopen, (12x200, 2Volt ) maar na 5 minuten rc5 rebooot het systeem. Maar ik kan wl Pifast stabiel draaien :/ .Heb ik nou een warmte probleem (65 graden stressed dus) of gewoon een te hoog geclockte cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Triple X schreef op 22 december 2003 @ 13:34:
Ik heb hier een duron 1600 op 2400 mhz lopen, (12x200, 2Volt ) maar na 5 minuten rc5 rebooot het systeem. Maar ik kan wl Pifast stabiel draaien :/ .Heb ik nou een warmte probleem (65 graden stressed dus) of gewoon een te hoog geclockte cpu?
Eigenlijk alletwee :)

Doordat je hem gaat stressen word de cpu warmer en als hij boven een bepaalde temperatuur komt wil de cpu dus niet meer werken op 2400MHz.
Als je hem koeler zou houden zou hij waarschijnlijk wel altijd goed werken op 2400MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

The Doctor schreef op 22 december 2003 @ 14:51:
[...]

Eigenlijk alletwee :)

Doordat je hem gaat stressen word de cpu warmer en als hij boven een bepaalde temperatuur komt wil de cpu dus niet meer werken op 2400MHz.
Als je hem koeler zou houden zou hij waarschijnlijk wel altijd goed werken op 2400MHz.
Valt te betwisten... Ik kon vrij hoog PiFast draaien en toch ging de hele boel onderuit binnen een minuut BurnK7...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

W3ird_N3rd schreef op 22 december 2003 @ 15:23:
[...]

Valt te betwisten... Ik kon vrij hoog PiFast draaien en toch ging de hele boel onderuit binnen een minuut BurnK7...
Geen ervaring met burnk7 maar die is wel iets zwaarder als pifat dacht ik.
En 65 graden is nou niet echt gezond om een stabiele oc te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
dan zal ik eindelijk mn waterkoeling is in mn kast moeten schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als je oc zo onstabiel is geloof ik zelf niet zo dat het alleen aan de koeling ligt hoor >:) . Ik denk dat hyet ook wel je uiterste uit je cpu kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
nee zit pas op 2v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Het lijkt erop dat AMD zijn Applebreds nu weer unlocked verkoopt: OCForums 8)
I have been playing with my new Applebred and am happy to report that it is unlocked. Codes are as follows:

DHD1400LV1C
MIXIB 0344TPMW

At just 1.54 volts I can run it at 12.5 x 166 for a nice 2075MHz. This is up from the default 10.5 x 133.

[ Voor 43% gewijzigd door Milanza op 22-12-2003 17:07 ]

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Milanza schreef op 22 december 2003 @ 17:03:
Het lijkt erop dat AMD zijn Applebreds nu weer unlocked verkoopt: OCForums 8)

[...]
Op ditzelfde forum staat dat de potloodtruc WEL WERKT op de durons,
Yeah, I just got one up and running for a friend at 12x166 (2ghz) at default volts with the extra cache enabled. It was an older 1.4. Not bad for a $38 chip.

If AMD starts putting out unlocked Bartons, then I may look into buying another chip.

Edit: By the way, someone over AMDMB also pointed out that the pencil trick will work on these bridges. I was skeptical, but it worked, and I enabled the extra cache and changed it to default to 166mhz FSB.
It's worth a shot, anyway. I just took a regular pencil and did my best to get as much graphite into the gap as I could. Worked great, too.
it should be reversible...i did the pencil trick on my 1600 and it works...i've read that it may not be as permanent as conductive paint but it works for now...
ik ga vanavond ff proberen, als dit werkt is dat Errug VET!! :9

[ Voor 18% gewijzigd door El Snorro op 22-12-2003 17:45 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hou ons op de hoogte, ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ze doelen volgens mij met die pencil trick niet op het unlocken van de cpu, maar het enablen van de extra cache en de 166mhz fsb en dus niet op de multiplier.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Nforce2 bord, dus volgens is het dan standaard unlockt ? Dus gaat mij om cache, fsb en overclock. Scheelt me hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62270

Anoniem: 74054 schreef op 22 december 2003 @ 18:58:
Ik heb een Nforce2 bord, dus volgens is het dan standaard unlockt ? Dus gaat mij om cache, fsb en overclock. Scheelt me hoop geld.
De cache zal je zelf moeten unlocken, de multiplier is wel unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb rondgekeken volgens zijn er A/B bruine of groene Durons, maakt het wat uit die kleuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto

Nesto

Chef du production

Anoniem: 74054 schreef op 22 december 2003 @ 19:16:
Ik heb rondgekeken volgens zijn er A/B bruine of groene Durons, maakt het wat uit die kleuren ?
Nee maakt absoluut niet uit. Ik heb een groene Duron 1400 met de nieuwste PCB (klein AMD logo, datalijnen die te zien zijn), maar toch is hier gewoon een oude Tbred-A core op geplakt...

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O wat jammer nou ik dacht dat AMD alleen Tbred B verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto

Nesto

Chef du production

Anoniem: 74054 schreef op 22 december 2003 @ 19:39:
O wat jammer nou ik dacht dat AMD alleen Tbred B verkoop.
Tja, AMD heeft waarschijnlijk nog in een stoffig hoekje afgeschreven Tbred-A cores gevonden en die geschikt bevonden om als Duron dienst te doen. Daar is natuurlijk niks mis mee, hij draait per slot van rekening toch maar op 1400 mhz en met 64kb cache. Maar voor Die-Hard OC'ers is het uiteraard wel een teleurstelling.

Zit niks anders op dan eerst de corecode goed na te gaan voordat je er een koopt en van plan bent hem flink op te voeren. ;)

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10
hiero nog een link over het cache enabelen met een potlood:
HSO :: AMD Duron 1600Mhz (Applebred)
MEt een normaal potlood lukte het ze niet, wel met een vulpotlood

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75787

Een vraagje. Ik kan aan een Applebred 1600 komen met de corecode

MIUGA 0335SPMW

Is dit een beetje klokbaar? Tis wel een week 35 maar die A :{

Voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 75787 schreef op 22 december 2003 @ 20:56:
Een vraagje. Ik kan aan een Applebred 1600 komen met de corecode

MIUGA 0335SPMW

Is dit een beetje klokbaar? Tis wel een week 35 maar die A :{

Voorbaat dank :)
Ik zou zeggen probeer het zelf en post hier het resultaat? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 22-12-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op 22 december 2003 @ 21:11:
[...]

Ik zou zeggen probeer het zelf en post hier het resultaat? ;)
Ben ook benieuwd >:) Maarja ik zou het niet weten of die core goed klokbaar is, maar volgens mij komt eigenlijk iedereen wel aan de 1900/2000mhz toch :*)

Edit: ik verneem net van een vriend van mij dat hij ooit een TB A met jou MIUGA core had, alleen dan is de M een a :9 . Dus zou hem niet nemen om te océn.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 22-12-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49
De laatste letter in de core code geeft aan of het een Tbred A of B is.
Bijvoorbeeld:
MIUGA is Tbred A want de laatste letter is een A.
MIXIB is Tbred B want de laatste letter is een B.
Verder lijkt het er op dat alle bruine durons unlocked zijn, tot nu toe is er nog niemand geweest met een bruine Duron die locked is. Groene kunnen zowel locked als unlocked zijn Maar als je week 39 of eerder hebt kan je bijna niet fout zitten, want zover ik weet is AMD pas in week 40 begonnen met het locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

xiri4ever schreef op 22 december 2003 @ 22:32:
De laatste letter in de core code geeft aan of het een Tbred A of B is.
Bijvoorbeeld:
MIUGA is Tbred A want de laatste letter is een A.
MIXIB is Tbred B want de laatste letter is een B.
Verder lijkt het er op dat alle bruine durons unlocked zijn, tot nu toe is er nog niemand geweest met een bruine Duron die locked is. Groene kunnen zowel locked als unlocked zijn Maar als je week 39 of eerder hebt kan je bijna niet fout zitten, want zover ik weet is AMD pas in week 40 begonnen met het locken.
Dus mijn MIXHB is toch een T-bred B?

Hij overclockt imho niet al te goed :X

* Mentalist gaat er binnenkort weer mee prutsen, heb nou net 10 dagen uptime :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op 22 december 2003 @ 22:36:
[...]

* Anoniem: 97917 gaat er binnenkort weer mee prutsen, heb nou net 10 dagen uptime :z
Tjah ik heb het zusje van jou en die klokt @2volt :2400mhz. Heb hem nu @1,6volt @2090mhz lopen bij mijn vriendin en de BURNK7 ging helemaal goed :Z .
Ik denk dat jij gewoon pech hebt ;) . Daarnaast heb ik hem dus zoals je eerder al kon lezen unlocked dus nu een athlon. :9

Daarnaast: W3ird_N3rd, je hebt denk ik gelijk. Ze hebben eerst ons verlekkerd met de beste cpu's (de voormalige beste OC'bare 1700+ core) en nu beginnen ze de rest van de stoffige magazijnen op te ruimen! Toch vreemd dat ze ze toen al bewaarde, maar doordat cpu's zo klein zijn kost de ruimte natuurlijk niet veel :*) of ze hadden dit allang geleden bedacht! Dus ik ben benieuwd of er nog goed oc'bare cpu's komen. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 22-12-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81619

W3ird_N3rd schreef op 22 december 2003 @ 22:36:
[...]

* Anoniem: 81619 gaat er binnenkort weer mee prutsen, heb nou net 10 dagen uptime :z
Als het goed is is een Duron MIXIB het beste qua overclock.
Want ik heb nl. twee durons eentje 1400 is een MIXIB en de ander een 1600 is ook een MIXIB uit week 37 en ze klokken beide tot max. 2400Mhx stabiel op luchtkoeling ( 1400 op m'n 8RDA+ en de 1600 op m'n NF7-S v2.0 op 11.5 x 210 @ 2.0Volt heb op beide de L2 Cache op full, dus laatste brug van de L2 gefixed )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Dan heb ik dus geluk, ik heb een duron MIXIB uit week 45 (wel gelocked maar da boeit me nie zo).
Hij wil nog wel booten op 2455 maar dan komt ie windows niet in :|
Maar ik ga morgenvroeg die cache mod met vulpotlood proberen, (mssl baal je nu niet dat je bison hebt gekocht :D :D )
Veel overclock suc6 ennuh, w3ird n3rd ofzo, die van jouw moet harder kunne!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El Snorro schreef op 22 december 2003 @ 23:04:
Dan heb ik dus geluk, ik heb een duron MIXIB uit week 45 (wel gelocked maar da boeit me nie zo).
Hij wil nog wel booten op 2455 maar dan komt ie windows niet in :|
Maar ik ga morgenvroeg die cache mod met vulpotlood proberen, (mssl baal je nu niet dat je bison hebt gekocht :D :D )
Veel overclock suc6 ennuh, w3ird n3rd ofzo, die van jouw moet harder kunne!!! :P
Waarom zou ik balen >:) altijd handig spul en heb er dus me duron mee unlocked :9 . Het is natuurlijk ook altijd handig, daarnaast geleid bison electro wel super goed hoor, maar ben benieuwd of jou het lukt met vulpotlood :*) .

*als jou het lukt huilt mssl wel O+ O+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49
El Snorro schreef op 22 december 2003 @ 23:04:
Maar ik ga morgenvroeg die cache mod met vulpotlood proberen.
:P
Hmmz als je duron gelocked is is je cache dus ook gelocked.
Het probleem is namelijk dat AMD bij superlocked durons (zoals de jouwe) de bruggen voorzien heeft van een soort coating wat er voor zorgt dat je niet direct bij het koper kan en het dus geen zin heeft om zo te unlocken.
Het enige wat je kan doen is je bruggen opschuren tot je het koper ziet en dan alsnog unlocken, eventueel met potlood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xiri4ever schreef op 22 december 2003 @ 23:12:
[...]

Hmmz als je duron gelocked is is je cache dus ook gelocked.
Het probleem is namelijk dat AMD bij superlocked durons (zoals de jouwe) de bruggen voorzien heeft van een soort coating wat er voor zorgt dat je niet direct bij het koper kan en het dus geen zin heeft om zo te unlocken.
Het enige wat je kan doen is je bruggen opschuren tot je het koper ziet en dan alsnog unlocken, eventueel met potlood.
mmmm... Ik denk dat we hier ff de bomen door het bos niet meer zien... of was't andersom? 8)7

Het unlocken van die L2 kan je gewoon door middel van het vullen van de laatste putje op je L2 hoor, en wat de multiplier betreft:

Deze zijn zowel op de bruine als ook op de groene dus wel unlocked hoor.
Je hoeft op de groene helemaal niets te schuren. Het heeft welliswaar een coating maar is dus wel unlocked, mijn groene cpu de 1600 dus, is unlocked. Heb alleen de FSB en De L2 cache gefixed. ( FSB van 133 naar 166 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
mag ik daar en pic van, want de mijne heeft ook gare banen en wil nou wel ff weten of het te unlocken is(van de l2), want die op de belgische site had een hele andere layout dan de mijne...

De mijne heeft nml 3puntjes met daarin nog onder de laag een gelockte 2 punt ding
hier kan je het zien

http://home.deds.nl/~willik/IMG_0108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Deze zijn zowel op de bruine als ook op de groene dus wel unlocked hoor.
Je hoeft op de groene helemaal niets te schuren. Het heeft welliswaar een coating maar is dus wel unlocked, mijn groene cpu de 1600 dus, is unlocked. Heb alleen de FSB en De L2 cache gefixed. ( FSB van 133 naar 166 )
Heb jij dan een bruine of groene?? Want ik kan dus NIET direct bij het koper.
Ik ga nu mijn bruggen openschuren en daarna de potloodtruc doen. ik post mijn results. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto

Nesto

Chef du production

Triple X schreef op 23 december 2003 @ 00:14:
mag ik daar en pic van, want de mijne heeft ook gare banen en wil nou wel ff weten of het te unlocken is(van de l2), want die op de belgische site had een hele andere layout dan de mijne...

De mijne heeft nml 3puntjes met daarin nog onder de laag een gelockte 2 punt ding
Hier heb ik even een voorbeelde van m'n Athlon XP met opgeschuurde L1 bruggen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernstvandijk/L1_bruggen.jpg

Er zijn gewoonlijk wel twee hele kleine puntjes te zien, maar het lijkt me verstandiger om de daadwerkelijke bruggen te verbinden. Dus even opschuren ;)

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El Snorro schreef op 23 december 2003 @ 09:50:
[...]

Heb jij dan een bruine of groene?? Want ik kan dus NIET direct bij het koper.
Ik ga nu mijn bruggen openschuren en daarna de potloodtruc doen. ik post mijn results. :)
Ik heb een Bruine 1400 en een groene 1600, Zie volgende POST met foto's voor Triple X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een bruine 1600 en die klokt dus ook aardig 2400mhz@2volt stabiel. Max is 2460 maar dat is niet echt stabiel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triple X schreef op 23 december 2003 @ 00:14:

hier kan je het zien

http://home.deds.nl/~willik/IMG_0108.jpg
De foto's zijn niet zo scherp mar je ziet wel het vloeibaar silver spul.
Op de bruine ( Duron 1400 ) heb ik alleen de L2 cache gedaan en op de groene ( Duron 1600 ) heb ik zowel L2 als ook de FSB(L12 derde brug ) van 133 naar 166 veranderd.

http://home.wanadoo.nl/ypir/CPU.jpg

Zoals je ziet hoef je die pinnetjes niet vrij te schuren, gewoon vloeibaar silver in het putje doen en klaar is je mod. Die koper pinnen hoef je ook helemaal niet aan elkaar te sluiten.

FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

lopen de bruggen niet direct door naar pinnen aan de onderkant van de CPU?
in dat geval zou je gewoon draadjes in je socket kunnen pleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou ook niet graag op me cpu gaan schuren hoor B) . Dat lijkt me gewoon niet echt gezond voor hem, maarja. Helemaal als je het anders ook kunt doen, ik zou zo zeggen probeer alles uit en anders komt er nog een duron bij op het kerkhof :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireWurX schreef op 23 december 2003 @ 13:04:
lopen de bruggen niet direct door naar pinnen aan de onderkant van de CPU?
in dat geval zou je gewoon draadjes in je socket kunnen pleuren...
Nee dit is wat velen denken, ik had voordat ik overging tot putjes vullen ( als experiment ) eerst dit geprobeerd maar werkt dus niet!!!!

En trouwens waarom moeilijk doen als het makkelijker kan? ja toch... _/-\o_

FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Jouw groene duron ziet er heel anders uit dan de mijne hoor! :?
Bij die van mij zie je echt dat er een coating overheen zit en zie je "neppe"banen lopen, jouw kleur groen is ook veel zwakker en slapper dan mijn strakke groen.
mijn groen is ook donkerder. jouw groen lijkt meer op blauw tov mijn groen.
(dit kan ook door de kwaliteit van de foto's komen :X )
Ik ga wel schuren op mn cputje, koste geen drol en ik heb altijd mn barton 3000+@2380 1,75v nog 8)

[ Voor 8% gewijzigd door El Snorro op 23-12-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 81619 schreef op 23 december 2003 @ 13:11:
[...]

Nee dit is wat velen denken, ik had voordat ik overging tot putjes vullen ( als experiment ) eerst dit geprobeerd maar werkt dus niet!!!!

En trouwens waarom moeilijk doen als het makkelijker kan? ja toch... _/-\o_

FW
daarom dus!
draadjes in je socket drukken is makkelijker dan schuren, putjes vullen en microscopisch klein verven!
maargoed, dat werkt dus niet....

omdat ik hogere multipliers wil unlocken, moet ik de 5de bit op Hi zetten.
nu staatie nog op Lo.
in http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html heb ik gezien dat het patroon heeft, en de 5de bit uit 3 puntjes bestaat.
het middelste puntje schakelt dan naar boven voor Lo, en naar beneden voor Hi.
zou ik daar niet gewoon een wisselschakelaar op kunnen solderen?
of moet ik dan eerst bruggen opblazen op de CPU?
en heb ik dan nog weerstanden nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 17:21
Mijn Duron 1600:

DHD 1600DL VIC
MIUGA 0334 VPMW

Max stabiel dat ik er nu uit krijg is 210 * 9.5 = 2020 mhz, met 2.05 volt. Hoger kan krijg ik hem niet want anders begint hij de piepen of crashed hij tijdens het laden van xp. Hij wordt nu zo'n 55 graden dus ik hoop binnenkort hoger te komen met een simpel waterkoeling setje.

Ik probeer zo snel mogelijk de extra l2 cache te enablen wanneer ik van dat bison spul kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El Snorro schreef op 23 december 2003 @ 13:20:
Jouw groene duron ziet er heel anders uit dan de mijne hoor! :?
Bij die van mij zie je echt dat er een coating overheen zit en zie je "neppe"banen lopen, jouw kleur groen is ook veel zwakker en slapper dan mijn strakke groen.
mijn groen is ook donkerder. jouw groen lijkt meer op blauw tov mijn groen.
(dit kan ook door de kwaliteit van de foto's komen :X )
Ik ga wel schuren op mn cputje, koste geen drol en ik heb altijd mn barton 3000+@2380 1,75v nog 8)
Ja het ligt gewoon aan de slechte kwaliteit van de pic's maar jij beschrijft precies wat ik ook heb hoor! er is een coating erop ja dat klopt! Met een vergrootglas is het duidelijk merkbaar dan lijkt het alsof het een 3D projectie is, je ziet namelijk dat die neppe banen onder de coating lopen.

En de kleur: Je beschrijving klopt ook.

Dus ja we hebben gewoon dezelfde type.

Op mijn 1600 staat: DHD1600DLV1C 2331035270152 MIXIB 0337TPMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister is bij mij *nesto* langs geweest met zijn duron, maar hij heeft even bison electro op de banen gedaan, maar dat werkt niet hoor ;) . Hij moet hem dan opschuren :9 (dat heeft hij al wel met zijn 2400+ gedaan maar dat zal hij zelf wel posten denk ik >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
ik heb mn duron opengeschuurd maar ik ben te ver gegaan denk ik :(
ik zag waar eerst de bruggen zaten alleen nog maar 2 vierkantjes.(per brug 2 vierkantjes op de punten waar 1st de puntjes zaten)
Ik doe m in mn mobo en hij boot, maar nog steeds als duron , ook met potlood :'( .
Als windows laad hangt mn sys, ook zonder potlood.
Maar wat ik ook raar vin is dat als ik de gewone snelheid instel in de bios, dat ie dan gewoon boot als 2134 ofzo, dat is zn speed waarop ik als laatste heb gedraait toen ik m eruit haalde om te modden, daar wil ie dus nie van af.(ook zonder potlood)
Zou dat iets met de l9 bruggen te maken kunnen hebben die ik meegeschuurd heb?? :X :X

El Snorro schreef op 24 december 2003 @ 19:01:
ik heb mn duron opengeschuurd maar ik ben te ver gegaan denk ik :(
ik zag waar eerst de bruggen zaten alleen nog maar 2 vierkantjes.(per brug 2 vierkantjes op de punten waar 1st de puntjes zaten)
Ik doe m in mn mobo en hij boot, maar nog steeds als duron , ook met potlood :'( .
Als windows laad hangt mn sys, ook zonder potlood.
Maar wat ik ook raar vin is dat als ik de gewone snelheid instel in de bios, dat ie dan gewoon boot als 2134 ofzo, dat is zn speed waarop ik als laatste heb gedraait toen ik m eruit haalde om te modden, daar wil ie dus nie van af.(ook zonder potlood)
Zou dat iets met de l9 bruggen te maken kunnen hebben die ik meegeschuurd heb?? :X :X
Man man man ooohhhh man!

Ik begrijp jullie echt niet meer hoor! waar zijn jullie toch mee bezig!? |:(

Je hoeft echt niets te schuren! Gewoon die laatste putje op de L2 brug vullen met vloeibaar geleide zilver. En je hebt een Athlon XP!
Dit heb ik op mijn twee Durons gedaan en werkt echt! scroll ff omhoog om post te lezen met foto's van me cpu.

Als je in ALmere woont dan kan ik't ff voor je doen.

FW

Anoniem: 81619 schreef op 25 december 2003 @ 10:22:
[...]

Sorry! was ff vergeten het volgende in te typen:

Heb je wel Load optimized defaults in bios gekozen voordat je doorging? nat het plaatsen van je gemodde CPU?

Man man man ooohhhh man!

Je hoeft echt niets te schuren! Gewoon die laatste putje op de L2 brug vullen met vloeibaar geleide zilver. En je hebt een Athlon XP!
Dit heb ik op mijn twee Durons gedaan en werkt echt! scroll ff omhoog om post te lezen met foto's van me cpu.

FW

Anoniem: 81619 schreef op 25 december 2003 @ 10:22:
[...]

Man man man ooohhhh man!

FW
Zijn die gaatjes niet een beetje klein op die cpu :? Ik zag ze bij *nesto* en dacht meteen zal dat echt werken B) . Maar ik ben benieuwd of het werkt! :*)

• El Snorro
nee werkt niet, ik had eerst al van die geleidende shit op mn brugje gedaan. het bleef gewoon "drijven"op die coating :o

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

http://www.beachlink.com/candjac/Workarounds.htm
^ hoe zet je de multipliermode op Hi :P 8) :*)
het kan iig dmv een draadje of wat geleidende lak :)
maar ik ga toch maar een reep DDR400 halen en kijken wat een hogere bus uithaalt :)

http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding.html
^ Voltmodding the Asus A7N8X :) 8) :*)
(ook voor het frontside bus voltage!)

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 25-12-2003 14:44 ]

Anoniem: 97917 schreef op 25 december 2003 @ 10:52:
[...]

Zijn die gaatjes niet een beetje klein op die cpu :? Ik zag ze bij *nesto* en dacht meteen zal dat echt werken B) . Maar ik ben benieuwd of het werkt! :*)
Daarvoor gebruik ik een vergrootglas B)

Ja hoor het werkt, kijk maar naar de Prime95 martelingstest ( zie pic. )

http://home.wanadoo.nl/ypir/Duron1600.jpg

FW

Anoniem: 81619 schreef op 25 december 2003 @ 17:00:
[...]

Daarvoor gebruik ik een vergrootglas B)

Ja hoor het werkt, kijk maar naar de Prime95 martelingstest ( zie pic. )

http://home.wanadoo.nl/ypir/Duron1600.jpg

FW
Je hebt gelijk, alleen nu nog een pic van je CPU, ben wel benieuwd hoe het eruit ziet 8) . Zelf had ik nog zo'n duron1600 van voor week 39 dus was het een makkie ;) .

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 01:27
Krijg zaterdag mijn Duron 1400 MHz binnen, ga dan eens kijken hoe ver ik wat oude troep in combo met wat cheap-ass stuff kan krijgen. The set-up:

Processor : AMD Duron 1400 MHz (Applebred)
Mobo : Asrock K7S8X (SiS746FX)
Geheugen : 256MB MDT DDR400 CAS2.5
HDD : 2x 4.3GB JTS in RAID-0 (Advance PCI controller)
Koeling : Zalman 3100GP (waaier) met 2x120mm fans erop
CD-Rom : 56x AOpen

Rees bij mij nog een vraagje over mijn moederbord (mocht iemand het toevallig weten): Is een K7S8X (SiS746FX) ook stabiel op 166+ FSB? Dit omdat er ook een K7S8XE bestaat, waar een SiS748 chipset op zit, volgens mij zijn ze verder nl. identiek. En op mijn mobo zit ook een jumper voor FSB200...

Ik houd jullie op de hoogte over mijn klokresultaten!

Ga toch fietsen.

kakanox schreef op 25 december 2003 @ 21:40:
Krijg zaterdag mijn Duron 1400 MHz binnen, ga dan eens kijken hoe ver ik wat oude troep in combo met wat cheap-ass stuff kan krijgen. The set-up:

Rees bij mij nog een vraagje over mijn moederbord (mocht iemand het toevallig weten): Is een K7S8X (SiS746FX) ook stabiel op 166+ FSB? Dit omdat er ook een K7S8XE bestaat, waar een SiS748 chipset op zit, volgens mij zijn ze verder nl. identiek. En op mijn mobo zit ook een jumper voor FSB200...

Ik heb met een SIS746 ooit gewoon lekker stabiel FSB@180 gedraait. ;) Dus denk dat de 166 goed haalbaar is ;) . Misschien wel hoger. Ik zou zo zeggen de 166 zal hij wel halen, probeer de fsb 200 te halen! :z

Anoniem: 8514

Met goed geheugen haal je makkelijk over de 200Mhz FSB...

Anoniem: 97917 schreef op 25 december 2003 @ 19:52:
[...]

Je hebt gelijk, alleen nu nog een pic van je CPU, ben wel benieuwd hoe het eruit ziet 8) . Zelf had ik nog zo'n duron1600 van voor week 39 dus was het een makkie ;) .
Klik maar op de link dan zie je mijn twee gemodde Durons reps. de 1400 en de 1600.

Fw

Anoniem: 81619 schreef op 25 december 2003 @ 22:14:
[...]

Klik maar op de link dan zie je mijn twee gemodde Durons reps. de 1400 en de 1600.

Fw
Kan je met een macrootje niet nog dichterbij fotograferen? B) Of kun je een grotere versie van de pic mailen O-) . Ziet er wel netjes uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Goed bezig...
Ik wil binnenkort de 8XE gaan halen, die wil iig wel op 200 fsb..
Maar ik ben wel benieuwd of het goed lukt bij jou, aangezien de borden bijna hetzelfde zijn....

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
hmm, apart...

heb in het BIOS zo snel ff niet uit kunnen vissen waar de Vcore omhoog moet en ontdek net dat ik mijn Duron moet modden om de FSB boven de 133 te kunnen zetten.. ben dus nog wel even bezig :-)

Heb in elk geval met mijn Zalman erop en een open kast een temp van 28 graden stressed...

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:22
Ik ga binnenkort ook 'n 1400 Applebredje halen:)

Specs van mn systeem voor de rest..

Abit KD7-R
512mb PC2700 Hyper-X ( :( )
Watergekoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
- dubbelpost-

[ Voor 90% gewijzigd door De_Bastaard op 27-12-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917 schreef op 25 december 2003 @ 22:30:
[...]

Kan je met een macrootje niet nog dichterbij fotograferen? B) Of kun je een grotere versie van de pic mailen O-) . Ziet er wel netjes uit >:)
Heb m'n best gedaan!
Ik heb gebruik gemaakt van m'n webcam, vandaar dat de pic's slecht zijn maar dit keer is het uitsluitend van m'n Duron 1600. Een beetje duidelijker hoop ik.

http://home.wanadoo.nl/ypir/CPU_Duron1600.jpg

FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81619 schreef op 27 december 2003 @ 18:15:
[...]

Heb m'n best gedaan!
Ik heb gebruik gemaakt van m'n webcam, vandaar dat de pic's slecht zijn maar dit keer is het uitsluitend van m'n Duron 1600. Een beetje duidelijker hoop ik.

http://home.wanadoo.nl/ypir/CPU_Duron1600.jpg

FW.
Ja, die pic is wat lichter/beter! ;) . Nog best een goede webcam dan :Y) . Mijn cam haald dat denk ik niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

ff vraagje voor kakanox:
Heb jij de 3e versie van het mobo? of gewoon versie 1?
op rev3 zit nalmelijk Hybrid nog wat, speciaal gericht op overclocken, hierdoor zou je het voltage moeten kunnen instellen.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

* McKaamos is happy to report dat zijn Duronnetje nu op 200Mhz FSB draait.
heb vandaag allemaal nieuw spul gekocht (o.a. een 3D kaart en een HDD)
nu dus met sneller RAM, en op 1400Mhz (7x200) ben ik het OS weer aan het installen op de nieuwe HDD.
meer info l8er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireWurX schreef op 27 december 2003 @ 23:08:
* Anoniem: 97917 is happy to report dat zijn Duronnetje nu op 200Mhz FSB draait.
heb vandaag allemaal nieuw spul gekocht (o.a. een 3D kaart en een HDD)
nu dus met sneller RAM, en op 1400Mhz (7x200) ben ik het OS weer aan het installen op de nieuwe HDD.
meer info l8er :)
En heb je al opgezocht wat de max is van je setupje ;) . Of wou je zeggen dat je dat nog niet hebt uitgetest! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hehehe, neej idd nog niet getest.
ben nog aan et installen joh :)
drivers, windows updates, andere software, MBM, Pifast, WCPUID, BurnK7 etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireWurX schreef op 28 december 2003 @ 00:03:
hehehe, neej idd nog niet getest.
ben nog aan et installen joh :)
drivers, windows updates, andere software, MBM, Pifast, WCPUID, BurnK7 etc etc
Kom maar op met je OC resultaten, want de laatste tijd komt volgens mij niemand meer echt aan de 2500/2600mhz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
henri schreef op 27 december 2003 @ 18:56:
ff vraagje voor kakanox:
Heb jij de 3e versie van het mobo? of gewoon versie 1?
op rev3 zit nalmelijk Hybrid nog wat, speciaal gericht op overclocken, hierdoor zou je het voltage moeten kunnen instellen.
Toch niet Hybrid Theory he? Dat album heb ik al :+

Maarre, ik heb v3.0 van de K7S8X, idd met Hybrid Booster, als dat de naam was. Je kan de bordjes herkennen aan het feit dat v1.0 6 PCI sloten heeft en v3.0 maar 5...

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Bij mijn miuga 1600 applebred is het gelukt om met *conducting silver* de cach te unlocken :D ikke blij (kutmiuga desalnietemin :P ) wilde eerst met een naald doen dacht zo van drupje blijft hange drup der op klaar... lukte niet... kwam nix van de naald af... dus toen papiertje heel klein geknipt in een geultje gevouwen en slurp erover ;)
dit topic was in het kader voor mensen die het eng vinden ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Heb me duron@tbred nu op me ECS L7S7A2 SiS746 non FX draaien.. Me EPoX is nammelijk overleden na een jaar vet tweaken :'(
Maar goed ik heb nu een max Vcore van 1.94V en zit nu op 12x201Mhz :)
Het mobotje wil makkelijk tot 217 en dat voor een non FX chipsetje :p
Kom maar op met je OC resultaten, want de laatste tijd komt volgens mij niemand meer echt aan de 2500/2600mhz
Euh ja hoor kijk maar es op page 17 ,daar zie je me staan hehehe... ;)
Helaas niet stabiel en het mobo is gaar nu..

[ Voor 32% gewijzigd door Speedy-J op 29-12-2003 12:36 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-J schreef op 29 december 2003 @ 12:21:
Heb me duron@tbred nu op me ECS L7S7A2 SiS746 non FX draaien.. Me EPoX is nammelijk overleden na een jaar vet tweaken :'(
Maar goed ik heb nu een max Vcore van 1.94V en zit nu op 12x201Mhz :)
Het mobotje wil makkelijk tot 217 en dat voor een non FX chipsetje :p
Ik ken het bordje ;) , ook ooit gehad alleen met een mislukte vcore mod had hij kortsluiting gemaakt :z . Heerlijk bordje om over te klokken en erg goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 97917 schreef op 29 december 2003 @ 12:35:
[...]

Ik ken het bordje ;) , ook ooit gehad alleen met een mislukte vcore mod had hij kortsluiting gemaakt :z . Heerlijk bordje om over te klokken en erg goedkoop!
Idd een leuk ding om mee te spelen !,Ik moet er nog een Vmem en chipset mod op uitvoeren..
Inmiddels ben ik aan het wachten op me nieuwe 8RDAE plankje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 97917 schreef op 28 december 2003 @ 11:08:
[...]

Kom maar op met je OC resultaten, want de laatste tijd komt volgens mij niemand meer echt aan de 2500/2600mhz ;)
om aan die snelheden te komen heb ik prolly een vmod nodig :P (heb al een mooie howto gevonden :) )
ik zit nu aan de 1950Mhz (9.5x205) op 1.85v
in de bios van me A7N8Xje kom ik nie hoger met het voltage.
ik kwam eerst ook niet op de 9x200, maar na een nachtje 8.5x215 draaien met CPUBurn wil hij oppeens wel op 9x200.... wie niet horen wil moet voelen @ overclocking ofzo....
maargoed, het draait dus lekker momenteel.
ben aan het 3Dmarken (01 en 03) CPUburnen en pifasten.

met CPUburn kom ik nu aan een temp van 53 graden.
dat is de Die-temp. Het mobo heeft een losse uitlezing voor de diode in de die, en een voor de diode onder het socket.

tis trouwens ook lollig dat dit mobo tegen je begint te lullen bij het booten....
had er eerst geen speakers aan hangen, maar nu wel.
ik start dat ding op hoor ik oppeens "CPU Fan failed"
klopt wel want er zit geen RPM sensor op de huidige fan :P
en alsie doord e POST heen is, krijg je oppeens allemaal gelul dat et OS aan het booten is, en alles OK draait enzow....
Als ik de proc een keer te hoog zet, dan krijg ik bij de reboot te horen dat "System failed due to CPU overclocking"...

maargoed...
tussenstand nu 1950Mhz, pifast en 3dmark stable.
nu ff CPU Burnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben er weer...

Dit keer ff een verandering op me duron 1400.
Ik heb naast het aanzetten van de L2 Cache ( L2 Brug ), ook de derde putje van de L12 Brug met geleide vloeibaar zilver ingegoten.

Nu staat er in de BIOS ( ABIT NF7-S V2.0 ) de volgende:

CPU : 3000+
FSB : 200Mhz <<<< :9

Dus de CPU-FSB is van 133 naar 200MHz gegaan.

Maar zoals altijd, heb ik het geclocked naar:

2500Mhz = 200 x 12.5 @ 2.06Volt, en is eindelijk stabiel ( Prime'95 torture test )

Raar, want zelfde mods heb ik ook op m'n Duron 1600 uitgevoerd maar dan is deze CPU 1200Mhz op 7.5MP geworden.

Zie pagina 19 voor eerdere mods met pics.

Ben er wel blij mee iig..

FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99745

Ook hier gelukt. Eerste resultaten:

AMD DURON Applebred 1400 @ 2016 (19 x 106 FSB)

DHD1400 DLV1C MIHUB 0338 UPMW
Standaard unlocked

ASUS A7V moederbord (!) _/-\o_
Standaard koeler (open kast)
VCore 1.54 V (?)
Temp: 40 idle - 43 stressed

Opmerkingen:
1. A7V heeft KT133 chipset, standaard 100 FSB en alleen multipliers 5-12,5 :O. Je komt standaard dus niet boven de 100x12,5 = 1250 MHz). FSB is met deze chipsets maar matig te verhogen; boven de 110 is zeldzaam.

Toch hoge multipliers op dit bord door 'wire truuk' in CPU-socket :) , zie:
http://www.beachlink.com/candjac/Workarounds.htm
http://www.geocities.com/arthur_liberman/pinwork
http://www.a7vtroubleshoo...bb/YaBB.pl?board=tweaking (mustsee voor A7V bezitters).

Alternatief is de 5de L3 bridge cutten. Maar ik wilde liever de CPU heel laten. Mocht ik bij een nieuw moederbord (met hoge FSB) opeens lage (!) multipliers nodig hebben ipv hoge, dan moet ik die L3 bridge weer heel maken...)

2. Voltage is een beetje raar: MBM en Asus Probe geven allebei 1.54, maar ik heb in bios voor de zekerheid 1.75 ingesteld).

3. ToDo:
- hogere multipliers proberen (lijkt nog wel wat ruimte naar boven te zitten).
- cache mod proberen (4e L2 bridge connecten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb er net ook een gehaald :)

Heb 'em nu nog voor me liggen:

Duron 1400 Applebred

DHD1400DLV1C T819767L32651
MIUHB0348VPMW

Iemand enig idee wat ie zou moeten doen op dit systeem :?

Abit KD7-R
512mb PC2700 Hyper-X
Watergekoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op 30 december 2003 @ 14:51:
Ik heb er net ook een gehaald :)

Heb 'em nu nog voor me liggen:

Duron 1400 Applebred

DHD1400DLV1C T819767L32651
MIUHB0348VPMW

Iemand enig idee wat ie zou moeten doen op dit systeem :?

Abit KD7-R
512mb PC2700 Hyper-X
Watergekoeld...
Hij moet niks ;) . Als je even het topic doorleest dan kun je maybe mensen vinden die dezelfde core code hebben B) . Anders is het gewoon uitproberen.
Zelf schat ik dat hij maybe wel de 2400@2volt doet :X
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.