nee, maar uit posts die ik heb gelezen op die duitse site denk ik niet dat dit zal lukken. Ik denk dat ik op de hcc ff een duron 1600 ga kopen, ik hoop dat ik een goede stepping kan scoren.Vandread schreef op 26 november 2003 @ 10:35:
[...]
hier ook miuga maaruh das 3x nix 12x166 op 1.9
hoger en hij is instabiel en ik merk ineens hoe erg die qtec stuitert met de voltages
heb jij al geprobeerd de cache te unlocken?
he... fuck...W3ird_N3rd schreef op 26 november 2003 @ 16:54:
[...]
Twynn heeft nog geprobeerd een Duron 1600 op een MSI KT3 Ultra (KT333) aan de gang te krijgen, en dat lukte ook al niet. Allemaal wazige fouten, de installatie van WinXP deed het niet... En een biosupdate is er niet.
Het is wel gaan werken, maar pas na de Applebred > Thoroughbred truck. Weer een mooi stukje support van MSI dus
Dus zelfs áls je t-bred ondersteuning hebt hoeft een Applebred nog niet eens te werken.
naja, et is voor een collega, dus ik regel wel ergens een 2de handse palo of tbird.
het bakkie gaat toch alleen maar dienst doen als webserver.
Anoniem: 97917
Ik heb gewoon een duron1600 op een kt333 lopen hoor, geen problemen tot nu toe.FireWurX schreef op 27 november 2003 @ 10:31:
[...]
he... fuck...
naja, et is voor een collega, dus ik regel wel ergens een 2de handse palo of tbird.
het bakkie gaat toch alleen maar dienst doen als webserver.
Ik heb me duron 1600 @2460mhz @2volt maximaal kunnen laten lopen. Maar niet echt stabiel. Op 2400mhz@2volt liep hij stabiel. (pifast etc)
Maar je merkt op die snelheid dat hij minder chache heeft
Dus of unlocken..(denk niet dat ik dat doe) of genoegen meenemen.
Maar je merkt op die snelheid dat hij minder chache heeft
Dus of unlocken..(denk niet dat ik dat doe) of genoegen meenemen.
Unlocken natuurlijk
je bent toch een tweaker?

Hij zal er niet minder hard om lopen
I love watercooling
Nou ik ben bang dat de cache of niet goed is; en daarnaast hoe meer cache hie meer kans dat hij minder hoog klokt (lees maar dit topic door). Meer kans dat hij onstabiel wordtGarrett schreef op 28 november 2003 @ 22:36:
Unlocken natuurlijkje bent toch een tweaker?
![]()
Enne of ik een tweaker ben, JA! Maar dat wilt niet zeggen dat je maar alles roekeloos doet zonder na te denken.
Heh... kerel, wat kost zo'n cpu nou? 40 euro?
Enne... 2.5Ghz stabiel met de volle cache aan, is dat goed?
Enne... 2.5Ghz stabiel met de volle cache aan, is dat goed?
I love watercooling
Kan je de cache nou ook enablen dmv een wire-trick oid? Of moet je persé een paar bruggen dichten...
Volgens mij moet je een brug dichten, maar zoals ik zelf vind.. voor dat geld kan je het wel wagen 
Met een wiretrick zou je echter wel je garantie behouden... tsja...
Voor mij is het een leuke experimenteer-cpu
Met een wiretrick zou je echter wel je garantie behouden... tsja...
Voor mij is het een leuke experimenteer-cpu
I love watercooling
Anoniem: 5897
Ik heb hier twee durons (allebei 1600) om te testen:
• MIXHB 0333 TPMW "Z"
• MIUHB 0338 TPMW "T"
De eerste doet met cache mod maar 2200MHz op 2.1V..echt heel beroerd. De tweede is nu aan het primen op 2420MHz 2.03V (geen cache mod) en lijkt zo stabiel als een huis. Van die eerste had ik wel verwacht dat hij gard zou gaan, maar das dus best een brak ding. Wat hij zonder cache mod deed weet ik niet
Niet getest.
• MIXHB 0333 TPMW "Z"
• MIUHB 0338 TPMW "T"
De eerste doet met cache mod maar 2200MHz op 2.1V..echt heel beroerd. De tweede is nu aan het primen op 2420MHz 2.03V (geen cache mod) en lijkt zo stabiel als een huis. Van die eerste had ik wel verwacht dat hij gard zou gaan, maar das dus best een brak ding. Wat hij zonder cache mod deed weet ik niet
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 29-11-2003 14:13 ]
Idd prutsding die eerste, 1.55V heeft ie hier nodig voor 2200MHz en dan hebben we het over ong. 29C idle 
Die tweede is normaal, probeer eens 2500MHz @ 2.1V?
Die tweede is normaal, probeer eens 2500MHz @ 2.1V?
I love watercooling
Ik ga morgen ook maar een 1600 vpmw scoren
is maar 47,67 pleuro
is maar 47,67 pleuro
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ben benieuwd of er nu hoge OC resultaten zullen zijn, als iedereen er eentje koopt om te kl*ten.
offtopic:
respect voor de duron applebred aub
respect voor de duron applebred aub
Anoniem: 12052
Ik heb op de hcc ook maar een applebred gekocht en deze loopt nu op 1.7V op 2200 stable. Moet alleen nog een cachetruckje doen, maar ik zie niet zo heel goed welke brug nou dicht moet. Misschien iemand die ff een gedetailleerd picje kan schieten welke het precies is? Dan kan ik eindelijk m'n waterkoeling erop zetten, nu zit er nog een testblokje met fan op.
Pagina 5 ff lezen...Anoniem: 12052 schreef op 30 november 2003 @ 16:50:
Ik heb op de hcc ook maar een applebred gekocht en deze loopt nu op 1.7V op 2200 stable. Moet alleen nog een cachetruckje doen, maar ik zie niet zo heel goed welke brug nou dicht moet. Misschien iemand die ff een gedetailleerd picje kan schieten welke het precies is? Dan kan ik eindelijk m'n waterkoeling erop zetten, nu zit er nog een testblokje met fan op.

Succes !
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
He ik heb zijn zus, ook de MIXHB 0334VPMW core
Nog niet unlocked. Ik weet ook niet of ik dat nog ga doen, ik wil 'm eerst wel eens op wat meer Mhz'en stabiel laten lopen (ik draai nog steeds op 2Ghz..).Anoniem: 97917 schreef op 02 december 2003 @ 20:50:
[...]
He ik heb zijn zus, ook de MIXHB 0334VPMW coreHeb jij hem al geunlocked? Zoja; was de cache bij jou emteen goed
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb hem op 2400mhz laten lopen @2volt. Toen kon hij pifast draaien. Burnk7 niet uitgetest. Maar ik zal hem later toch op 166x12=1992 a 2000mhzlaten lopen. Lekker stabiel en nog goed uit te houden. Hij is toch voor me vriendinW3ird_N3rd schreef op 02 december 2003 @ 21:04:
[...]
Nog niet unlocked. Ik weet ook niet of ik dat nog ga doen, ik wil 'm eerst wel eens op wat meer Mhz'en stabiel laten lopen (ik draai nog steeds op 2Ghz..).
Andere kant als je hem hard laat lopen merk je snel dat hij te weinig cache heeft, gewoon slecht bencht hij dan. Dus misschien ga ik het proberen, maar het zijn zulke kleine rot bruggen
Ik haal door een half mislukte voltmod "maar" 1,75V. Als ik die voltmod fix haal ik 1,85V. Maar ik heb er ondertussen ook al een week of wat aan BurnK7 opzitten, dus misschien kom ik nu al wat verder dan 2Ghz.Anoniem: 97917 schreef op 02 december 2003 @ 21:07:
[...]
Ik heb hem op 2400mhz laten lopen @2volt. Toen kon hij pifast draaien. Burnk7 niet uitgetest. Maar ik zal hem later toch op 166x12=1992 a 2000mhzlaten lopen. Lekker stabiel en nog goed uit te houden. Hij is toch voor me vriendin![]()
Andere kant als je hem hard laat lopen merk je snel dat hij te weinig cache heeft, gewoon slecht bencht hij dan. Dus misschien ga ik het proberen, maar het zijn zulke kleine rot bruggen
Aangezien ik ook aan een nieuw mobo toeben wou ik eigenlijk een mobo hebben dat net iets meer dan 1,85V kan geven (ik zou 1,9V of heel misschien 2V in willen stellen, veel meer kan ik toch niet houden met mijn luchtkoeling).
Jammer genoeg zijn de meeste nForce2 planken die over de 1,85V kunnen nogal aan de dure kant (en een void-you-warranty voltmod kan ik me niet veroorloven, ik ben te arm om hiervoor m'n garantie meteen te laten verlopen).
En de KT600 heeft weer geen PCI/AGP lock..
Ik heb hem zelf nu op een KT333 lopen @1,6volt. Maar heb hem uitgetest op een kt400. Ik zie het probleem niet met de pci/agp lock? Verlaag je de MP toch gewoon. Zet je hem op mp 11,5 ofzo, en dan 200fsb. 200x11,5=2300mhzW3ird_N3rd schreef op 02 december 2003 @ 21:23:
[...]
Ik haal door een half mislukte voltmod "maar" 1,75V. Als ik die voltmod fix haal ik 1,85V. Maar ik heb er ondertussen ook al een week of wat aan BurnK7 opzitten, dus misschien kom ik nu al wat verder dan 2Ghz.
Aangezien ik ook aan een nieuw mobo toeben wou ik eigenlijk een mobo hebben dat net iets meer dan 1,85V kan geven (ik zou 1,9V of heel misschien 2V in willen stellen, veel meer kan ik toch niet houden met mijn luchtkoeling).
Jammer genoeg zijn de meeste nForce2 planken die over de 1,85V kunnen nogal aan de dure kant (en een void-you-warranty voltmod kan ik me niet veroorloven, ik ben te arm om hiervoor m'n garantie meteen te laten verlopen).
En de KT600 heeft weer geen PCI/AGP lock..
Wat voor luchtkoeling heb je? Ik heb ook luchtkoeling Coolermaster XDREAM
en dan kotm de temp neit hoger dan de 55 graden hoor. *veel midner vaak nog.
Ik ben een redelijk n00b voor wat betreft unlocken, dan zie ik weer dat je bruggen moet verbinden daarvoor, dan kan het weer zonder enige aanpassing vanuit het mobo biosAnoniem: 97917 schreef op 02 december 2003 @ 21:34:
[...]
Ik heb hem zelf nu op een KT333 lopen @1,6volt. Maar heb hem uitgetest op een kt400. Ik zie het probleem niet met de pci/agp lock? Verlaag je de MP toch gewoon. Zet je hem op mp 11,5 ofzo, en dan 200fsb. 200x11,5=2300mhzEn dan kan je nog aardig ver komen.
Wat voor luchtkoeling heb je? Ik heb ook luchtkoeling Coolermaster XDREAM. En als ik hem op 2 volt zet, dan laat ik me luchtkoler gewoon vrolijk 5000rpm lopen
en dan kotm de temp neit hoger dan de 55 graden hoor. *veel midner vaak nog.

Ik heb een Spire Whisperrock III, en ook wel belangrijk, mijn kast staat open en er hangt een (dual fan) Antec Trueblue 480W boven die Whisperrock. Op 2Ghz @ 1,85V kwam ik met BurnK7 op een graad of 63 als ik me goed herinner..
Een net iets zwaardere 80mm fan op die Whisperrock is echter weer vrij makkelijk te regelen
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 02-12-2003 21:43 ]
Tjah als je de 2400mhz wilt gaan halen, dan mag je hem voor als je hem stabiel wilt laten lopen, mag je hem wel aardig wat voltage geven.W3ird_N3rd schreef op 02 december 2003 @ 21:42:
[...]
Ik ben een redelijk n00b voor wat betreft unlocken, dan zie ik weer dat je bruggen moet verbinden daarvoor, dan kan het weer zonder enige aanpassing vanuit het mobo bios. Het bios van mijn huidige bios heeft iig geen MP opties. Dat ga ik nog wel eens lekker uitzoeken, maar ik wil stiekem gewoon 2400Mhz zonder aan de MP te zitten
Ik heb een Spire Whisperrock III, en ook wel belangrijk, mijn kast staat open en er hangt een (dual fan) Antec Trueblue 480W boven die Whisperrock. Op 2Ghz @ 1,85V kwam ik met BurnK7 op een graad of 63 als ik me goed herinner..
Een net iets zwaardere 80mm fan op die Whisperrock is echter weer vrij makkelijk te regelen
By the way: Zonder priegelen aan je burg, he unlocken, maka ik dat uit je post ?
Nee, ik bedoelde hier het unlocken van de MP, niet de cacheAnoniem: 97917 schreef op 02 december 2003 @ 21:48:
[...]
Tjah als je de 2400mhz wilt gaan halen, dan mag je hem voor als je hem stabiel wilt laten lopen, mag je hem wel aardig wat voltage geven.(*tenminste bij mij dan).
By the way: Zonder priegelen aan je burg, he unlocken, maka ik dat uit je post ?Als dat zo is wil ik er meer van wetenop?
En ik hoop/denk/wens/gok dat ik rond de 1,9V eigenlijk wel 2400Mhz zou moeten kunnen halen, rekening houdend met wat ReemF extra heeft gehaald met het inburnen van een proc, als ik dat dan doortrek naar wat m'n Duronnetje nu doet
Nou ik haalde met 2460mhz@2volt in pifast de eerste test nog maar net. Met 2400mhz wel helemaal goed, maar ik ben erg benieuwd. Daarnaast heb ik hem nog niet laten inbranden. Voor mij is het meer een test object, die niet kapot mag gaan, maar waar ik wel weer meer dingen mee doe, dan mij 1800+@2400mhzW3ird_N3rd schreef op 02 december 2003 @ 21:52:
[...]
Nee, ik bedoelde hier het unlocken van de MP, niet de cache. Ik zei toch ook dat ik dáár een n00b mee ben
.
En ik hoop/denk/wens/gok dat ik rond de 1,9V eigenlijk wel 2400Mhz zou moeten kunnen halen, rekening houdend met wat ReemF extra heeft gehaald met het inburnen van een proc, als ik dat dan doortrek naar wat m'n Duronnetje nu doet.
BTW: dit topic is aardig stil, iedereen is natuurlijk naar de bartons
offtopic:
Ik heb geen geld om zomaar weer een cpu erbij te kopen, als 16/17jarige heb je niet eht geld in overvloed en al helemaal niet als je ook nog eens een 1800+ ernaast hebt, waar ik nogal wat geld verspijker.
Ik heb geen geld om zomaar weer een cpu erbij te kopen, als 16/17jarige heb je niet eht geld in overvloed en al helemaal niet als je ook nog eens een 1800+ ernaast hebt, waar ik nogal wat geld verspijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 02-12-2003 22:05 ]
heel ff klein oftopic vraagje maar mbt ander duronnetje dat ik wil halen (miuga stepping zuigt aars) ik heb dus een Abit KD7 die 5bit FID (Frequency ID) heeft ... betekend dat dus dat deze wel hogere dan 12,5 mp's ondersteund?
Ik heb nu ff een 'stift'van iemand geleend. het is een zilverschrijvende stift maar wat eruit komt lijkt echt verf.
dit staat er allemaal op:
merk: zebra.
naam: craft star jr.
-all purpose marker.
- ideal for paper, poster board, wood, metal, glass, plastic and more!!
-er staat ook op water based pigment ink.
wat eruit komt lijkt geen inkt maar echt een soort verdunde verf.
Ik heb mn duronnetje nog nie binnen maar denken jullie dat ik hiermee de bruggen kan verbinden
En als dat niet kan.. waarmee dan wel precies?
-all purpose marker.
Ik heb mn duronnetje nog nie binnen maar denken jullie dat ik hiermee de bruggen kan verbinden
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Nope.. Niet aan de bartons.. Alleen heb ik geen bordje meer om m'n duron op te oc-enAnoniem: 97917 schreef op 02 december 2003 @ 22:04:
BTW: dit topic is aardig stil, iedereen is natuurlijk naar de bartons
't enige socket-a bordje wat ik nu nog goed werkend heb is een biostar nforce2 dingetje, maar ook daar zijn geen bios-updates voor
Koop dan voor een eurootje of 60 een KT400 chipset ofzoTwynn schreef op 03 december 2003 @ 15:46:
[...]
Nope.. Niet aan de bartons.. Alleen heb ik geen bordje meer om m'n duron op te oc-en
't enige socket-a bordje wat ik nu nog goed werkend heb is een biostar nforce2 dingetje, maar ook daar zijn geen bios-updates voor
je kan het testenEl Snorro schreef op 03 december 2003 @ 15:35:
Ik heb nu ff een 'stift'van iemand geleend. het is een zilverschrijvende stift maar wat eruit komt lijkt echt verf.
-all purpose marker.
Ik heb mn duronnetje nog nie binnen maar denken jullie dat ik hiermee de bruggen kan verbinden![]()
kalk eens een stukje karton of papier onder met die zooi, en als het droog is, meet je de weerstand er van met een multimeter.
als het laag uitkomt, dan is het goed om te gebruiken.
als het hoog uit komt, geleid het dus geen elektriciteit.
een mooie aanrader dan is het gebruik van Bison Elektro.
dat is zilverhoudende achterruit-verwarmings-reparatie-lijm (scrabble!!), en is perfect geschikt voor verbinden van bruggen op een AMD proc.
Hoe duur is die shit??FireWurX schreef op 04 december 2003 @ 12:47:
[...]
je kan het testen
kalk eens een stukje karton of papier onder met die zooi, en als het droog is, meet je de weerstand er van met een multimeter.
als het laag uitkomt, dan is het goed om te gebruiken.
als het hoog uit komt, geleid het dus geen elektriciteit.
een mooie aanrader dan is het gebruik van Bison Elektro.
dat is zilverhoudende achterruit-verwarmings-reparatie-lijm (scrabble!!), en is perfect geschikt voor verbinden van bruggen op een AMD proc.
Is er ook een goedkoper alternatief voor??
zijn er ook mensen met die nieuwe durons onder een prometeia of zo iets dergelijk ? ben wel benieuwd wat die dingen daar onder doen
ik weet nog dat ik bij E-Norm 17.50 heb betaald voor 1 glazen flesje van 3 gram.El Snorro schreef op 04 december 2003 @ 17:02:
[...]
Hoe duur is die shit??
Is er ook een goedkoper alternatief voor??
je krijgt er wel een kwastje bij dan
en een goedkoper alternatief.... solderen? de bruggen liepen volgens mij rechtstreeks door naar het socket.
als je dan alle bruggen breekt, en dan soldeert aan de onderkant (of dunne draadjes tussen de gaatjes maken in het socket) dan kan je ook unlocken.
op dit princiepe is trouwens ook het "Golden Socket" gemaakt (socketversie van Goldfinger voor slotprocs)
gewoon de pinnen onderscheppen en dan zelf een signaal aan het mobo geven.
Anoniem: 67480
Ik heb net een duron 1400 besteld
en ga is ff kijken wat ie op me msi k7n2 delta L
gaat halen
zijn er nog meer mensen die dit mobo gebruiken
i.c.m. een applebred??
gaat halen
i.c.m. een applebred??
ik heb maandag hoogstwaarschijnlijk ook een Duron1400Anoniem: 67480 schreef op 05 december 2003 @ 21:04:
Ik heb net een duron 1400 besteld
gaat halen
i.c.m. een applebred??
weet helaas de corecode niet, maar heb de proc al wel in handen gehad
een Volcano4 :
Jongens zit er nou geen gevaar aan het ''modden'' van de laatste l2 brug?
Ik bedoel daarmee dat als ik iets uitschiet of dat als het cache f*cked up is dat ik geen problemen krijg>
Ik bedoel daarmee dat als ik iets uitschiet of dat als het cache f*cked up is dat ik geen problemen krijg>
Nee lijkt me niet. Het werkt wel óf niet. En als het misgaat kun je het geleidingsspul toch weer gewoon weghalen. Uiteraard moet je wel gewoon secuur werken en zeker met een vergrootglas o.i.d. wat vergroot werken.Anoniem: 97917 schreef op 05 december 2003 @ 22:32:
Jongens zit er nou geen gevaar aan het ''modden'' van de laatste l2 brug?
Succes!
Yes - OEM
Dit wil ik zeker gaan doenGipsy King schreef op 04 december 2003 @ 19:19:
zijn er ook mensen met die nieuwe durons onder een prometeia of zo iets dergelijk ? ben wel benieuwd wat die dingen daar onder doen
Op die UFO dag misschien ff testen en ook moet peet dan ff laten zien wat hij gebruikt om de prom vacuum af te dichten zonder sealstring de hele tijd te moeten aanbrengen
Turn it off and on again.
Iemand ook zelf nog echte ervaringen, of het moeilijk is etc? Ik lees wel dat sommige het hebben gedaan, maar niet hun ervaring hoe kl*te het was? Die l2 bruggen zijn ook zo kleinNesto schreef op 05 december 2003 @ 22:49:
[...]
Nee lijkt me niet. Het werkt wel óf niet. En als het misgaat kun je het geleidingsspul toch weer gewoon weghalen. Uiteraard moet je wel gewoon secuur werken en zeker met een vergrootglas o.i.d. wat vergroot werken.
Succes!
Anoniem: 8514
Binnenkort gaat mijn duron1400 die 2650Mhz doet op water onder YoupY zijn prommy..... moet toch wel een 3Ghz worden denk ik zo!SmokeyTheBandit schreef op 05 december 2003 @ 22:58:
[...]
Dit wil ik zeker gaan doen![]()
Op die UFO dag misschien ff testen en ook moet peet dan ff laten zien wat hij gebruikt om de prom vacuum af te dichten zonder sealstring de hele tijd te moeten aanbrengen![]()
Ik ben ook even met mijn duron aan het spelen 
- Duron 1600 (64kb)
- Abit NF7-S
2400 MHz @ 1.9v Primestable (nog niet met minder voltage geprobeerd).
- Duron 1600 (64kb)
- Abit NF7-S
Die wil vast nog wel stukje hoger ,die van mij doet precies hetzelfde op dat voltage...The Doctor schreef op 07 december 2003 @ 21:30:
- Duron 1600 (64kb)
- Abit NF7-S
Gooi er een beetje meer prik op als je wilt
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
U zegt meer wij regelen hetSpeedy-J schreef op 07 december 2003 @ 21:39:
[...]
Die wil vast nog wel stukje hoger ,die van mij doet precies hetzelfde op dat voltage...
Gooi er een beetje meer prik op als je wilt,Die cache ken ook wel meer
Cache ga ik morgen even aan werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Tjaps op 07-12-2003 22:08 ]
Zwaar vet en absoluut stabiel zo te zien ! ,heel netjes hoorThe Doctor schreef op 07 december 2003 @ 22:06:
[...]
U zegt meer wij regelen het
Cache ga ik morgen even aan werken.
[afbeelding]
Ik krijg steeds meer het idee dat ik gewoon een brakke cpu heb... Ik pruttel nog steeds op 2Ghz omdat meer niet stabiel is @ 1,75V. Soms heb ik wel 1,85V (halfgare voltmodThe Doctor schreef op 07 december 2003 @ 21:30:
- Duron 1600 (64kb)
- Abit NF7-S
Dan vind ik het wazig om te zien dat iemand anders z'n duron zo naar 2,6Ghz kan fokken, zei het op een ietsje hoger voltage (1,85V is bij mij ongeveer 1,88V).
[edit]
Ah, je hebt 2,4Ghz @ 1,9V, voor die 2,6 heb je dus 2,2V erop gezet. Maar dan nog is die 2,4Ghz een beduidend beter resultaat dan mijn cpu'tje..
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 07-12-2003 22:35 ]
Tjah wij hebben allebei niet echt de beste core, maar ij wilt nog steeds best hard hoor.W3ird_N3rd schreef op 07 december 2003 @ 22:34:
[...]
Ik krijg steeds meer het idee dat ik gewoon een brakke cpu heb... Ik pruttel nog steeds op 2Ghz omdat meer niet stabiel is @ 1,75V. Soms heb ik wel 1,85V (halfgare voltmod), en dan kan 2,1Ghz er ook nog wel af, maar niet meer dan dat eigenlijk. En dan heb ik al een beetje ingeburnt.
Dan vind ik het wazig om te zien dat iemand anders z'n duron zo naar 2,6Ghz kan fokken, zei het op een ietsje hoger voltage (1,85V is bij mij ongeveer 1,88V).
[edit]
Ah, je hebt 2,4Ghz @ 1,9V, voor die 2,6 heb je dus 2,2V erop gezet. Maar dan nog is die 2,4Ghz een beduidend beter resultaat dan mijn cpu'tje..
dus als ik een duron zou gaan kopen (wat ik van plan ben) zou ik het beste dees kunnen kopen:
• MIUHB
• VPMW
Correct??
• MIUHB
• VPMW
Correct??
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
MIXIB schijnt nog beter te zijn, alleen dat kan ik je natuurlijk niet 100% garanderen
I love watercooling
heeft iemand misschien een corecode uitleg van die dingen?
das wel handig, kan je makkelijk uitzoeken of je chip een beetje goed is
das wel handig, kan je makkelijk uitzoeken of je chip een beetje goed is
MIUHB en VPMW horen in een steppingPASware schreef op 07 december 2003 @ 22:46:
dus als ik een duron zou gaan kopen (wat ik van plan ben) zou ik het beste dees kunnen kopen:
• MIUHB
• VPMW
Correct??
Het is bijv. MUIHB 0333 VPMW
Mijn stepping is btw een MUIHB 0329 UPMW
nou mijn duron 1400 is net afgeleverd door die altijd zeer
vriendelijk postbode
ik heb een 1400 binnen gehad met de volgende stepping
MIXIB 0343 TPMW
kga nu ff aan de slag ermee
vriendelijk postbode
MIXIB 0343 TPMW
Yay!!
* McKaamos heeft nu ook een Duron!
Corecode:
is dat een goeie code?
* McKaamos heeft nu ook een Duron!
Corecode:
code:
1
2
| DHD1400LV1C MIXIB 0336 XPMW |
is dat een goeie code?
Dus je weet bij wie je kunt aankloppen als het nix wordtGarrett schreef op 07 december 2003 @ 22:50:
MIXIB schijnt nog beter te zijn, alleen dat kan ik je natuurlijk niet 100% garanderen
[ Voor 4% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 08-12-2003 10:46 ]
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
is die 0343 niet multiplier locked?
Hebben ze hier ook tekoop maar ben bang dat daar de multiplier niet van te veranderen is.
En is van die locked cpu's nog wel de cache te veranderen door de L2 bruggen?
Hebben ze hier ook tekoop maar ben bang dat daar de multiplier niet van te veranderen is.
Ja, ik ben ook erg benieuwd of AMD ook de applebred locktRico schreef op 08 december 2003 @ 11:10:
is die 0343 niet multiplier locked?
220x10,5=2310mhz. Zelf zou ik de Mp liever op 11 a 11,5 zien kun je tenminste 220x11,5=2530mhz doen.
Die is waarschijnlijk gelocked, week 39 en nieuwer (correct me if I'm wrong)Anoniem: 67480 schreef op 08 december 2003 @ 09:58:
nou mijn duron 1400 is net afgeleverd door die altijd zeer
vriendelijk postbode
MIXIB 0343 TPMW
Als je 't mij vraagt wel, hij zal iig niet gelocked zijnFireWurX schreef op 08 december 2003 @ 10:14:
Yay!!
* Garrett heeft nu ook een Duron!
Corecode:
code:
1 2 DHD1400LV1C MIXIB 0336 XPMW
is dat een goeie code?
'k Heb zelf een MIXIB 0335 VPMW en die doet 2.5Ghz @ 2.1v met de extra cache
Niet misselijk voor een el-cheapo cpu
I love watercooling
Ja, dat heb ik ook gelezen/gemerkt
dat de AMD'tjes de vanaf week 39/40 ze hebben gelocked. Maa misschien zijn ze wel zo lief geweest op de duron's lock vrij te houden?
Cache werkt ondertussen ook goed.
Hier even een pifast op 227x11.5
Hier even een pifast op 227x11.5

[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 09-12-2003 13:25 ]
Nou ben ik wel heel benieuwd of die week 43 gelocked was of niet.
ja hij is idd gelockedRico schreef op 09 december 2003 @ 09:37:
Nou ben ik wel heel benieuwd of die week 43 gelocked was of niet.
iemand enig idee of en hoe deze te unlocken is??
[afbeelding]
ik zit nu pas op 2100MHz verder krijg ik em nog niet dit ligt waarschijnlijk aan me
thermaltake volcano 9 met 50 graden idle

sowieso nog geen slechte oveclock voor een cpu van nog geen 40 eurie
Is niet te unlocken. Is nog niemand gelukt.
Misschien kun je de cpu nog ruilen.
Is de cache nog wel te modden via de L2?
als je het niet erg vind ga ik dat ff niet voor je uitzoeken.Rico schreef op 09 december 2003 @ 13:51:
Is niet te unlocken. Is nog niemand gelukt.
ik heb namelijk voor het eerst sinds een half jaar weer
een pc die sneller is dan m'n celeron 466
(best lachuh om weer is wat anders te spelen dan rct 2
en heeft iemand al wat concrete specs van de applebred op een prommy oid??
Als je een fan of 2 bijzet op 7v ofzo, dan daalt je casetemp met als gevolg je cpu ookAnoniem: 67480 schreef op 09 december 2003 @ 13:04:
[...]
ja hij is idd gelocked
iemand enig idee of en hoe deze te unlocken is??
[afbeelding]
ik zit nu pas op 2100MHz verder krijg ik em nog niet dit ligt waarschijnlijk aan me
thermaltake volcano 9 met 50 graden idle
sowieso nog geen slechte oveclock voor een cpu van nog geen 40 eurie
[ Voor 6% gewijzigd door pisart op 09-12-2003 14:48 ]
er mogen nog wel wat meer fans bijpisart schreef op 09 december 2003 @ 14:47:
[...]
Als je een fan of 2 bijzet op 7v ofzo, dan daalt je casetemp met als gevolg je cpu ookDan kan je het voltage van je cpu verhogen en wat verder overklokken.
ik heb het allemaal in een antec lanboy en daar kunnen
er normaal maar 2 in en die zitten er ook al in
moet nog ff met me dremel aan de slag heb de case nog
maar een maandje ofzo
en ik gebruik trouwens een noiseblocker s2 fan op me volcano 9
en niet de standaard fan
Over brakheid gesproken: Mijn duron wil niet eens op 2GHz posten met 1.75VW3ird_N3rd schreef op 07 december 2003 @ 22:34:
Ik krijg steeds meer het idee dat ik gewoon een brakke cpu heb... Ik pruttel nog steeds op 2Ghz omdat meer niet stabiel is @ 1,75V. Soms heb ik wel 1,85V (halfgare voltmod), en dan kan 2,1Ghz er ook nog wel af, maar niet meer dan dat eigenlijk. En dan heb ik al een beetje ingeburnt.
Maximale wat het ding stabiel doet is ongeveer 1825 (215*8.5)
Misschien dat ik na een voltmod nog wat meer weet te halen..
Kan het ook niet een afgeschreven Thoroughbred A zijn? of een van de eerste thorougbred's B?Twynn schreef op 09 december 2003 @ 15:44:
[...]
Over brakheid gesproken: Mijn duron wil niet eens op 2GHz posten met 1.75V
klinkt als een afgeschreven T-bredA .... mijne doet 166x12 ... op 1,9 vcoreTwynn schreef op 09 december 2003 @ 15:44:
[...]

is het een MIUGA stepping trouwes?
Waar heb jij deze vandaan? Wil ik ook wel hebbenFireWurX schreef op 08 december 2003 @ 10:14:
Yay!!
* ken heeft nu ook een Duron!
Corecode:
code:
1 2 DHD1400LV1C MIXIB 0336 XPMW
is dat een goeie code?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Twynn schreef op 09 december 2003 @ 15:44:
[...]
Eerst hoorde ik van deze Durons dat ze ver over de 2,2Ghz gingen zonder bijzondere ingrepen, en nu clocken ze opeens nauwelijks meer.Vandread schreef op 09 december 2003 @ 15:58:
[...]
klinkt als een afgeschreven T-bredA .... mijne doet 166x12 ... op 1,9 vcoredaar word je dus niet echt blij van he
pijnzend over een nieuwe
![]()
is het een MIUGA stepping trouwes?
Ik heb haast nog geluk gehad met m'n 2Ghz @ 1,75V (ik denk zelfs dat dit misschien ook nog stabiel is @ 1,6V, maar tussen 1,5V en 1,75V kan ik zonder geknoei niks instellen).
Ik zit trouwens te overdenken of ik niet een 2500+ moet halen samen met een Twinmos reepje 512MB PC3200, en dan eens zien hoever mijn Asrockje over de 200Mhz FSB kan

Ik zal eens kijken of ik vanmiddag de zin op kan brengen om mezelf in een rare positie te wurmen om die voltmod van me te fixen.
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 09-12-2003 16:45 ]
Voor hoeveel verkoop je dan je duron?W3ird_N3rd schreef op 09 december 2003 @ 16:44:
[...]
[...]
Eerst hoorde ik van deze Durons dat ze ver over de 2,2Ghz gingen zonder bijzondere ingrepen, en nu clocken ze opeens nauwelijks meer.
Ik heb haast nog geluk gehad met m'n 2Ghz @ 1,75V (ik denk zelfs dat dit misschien ook nog stabiel is @ 1,6V, maar tussen 1,5V en 1,75V kan ik zonder geknoei niks instellen).
Ik zit trouwens te overdenken of ik niet een 2500+ moet halen samen met een Twinmos reepje 512MB PC3200, en dan eens zien hoever mijn Asrockje over de 200Mhz FSB kan. Alleen jammer dat die Barton standaard al op 1,65V loopt, en het maximum blijft 1,85V...
Ik zal eens kijken of ik vanmiddag de zin op kan brengen om mezelf in een rare positie te wurmen om die voltmod van me te fixen.
*ik wil ook wel een barton, maar me TB B draait zelf op 2400mhz@1,85/1,9volt. Dus of ik er dan veel meer uit haal
Nog niet echt over nagedacht. Maar ik ga toch nog niet meteen zo'n Barton halen, ik denk dat ik eerder eerst nieuw geheugen haal... Maar first of all ga ik tóch m'n voltmod fixen en zien hoever dit beestje op 1,85V komt, en dan nog eens 2 weken BurnK7 draaien en proberen...
Sja, wel meer cache, en als je dan weer 2400Mhz haalt... (zonder geknoei aan de MP moet je daar 220Mhz FSB voor halen, niet onmogelijk). En als cache belangrijk is in de applicaties die jij draait*ik wil ook wel een barton, maar me TB B draait zelf op 2400mhz@1,85/1,9volt. Dus of ik er dan veel meer uit haal
Nou je merkt gewoon soms (in vergelijking met me p4 2,4ghz) dat hij wat weinig cache heeft. Zelf denk ik ook niet dat ik snel 2400mhz ook ga halen met een 2500+ en zowel, zou ik wel ander geheugen ook moeten hebben. Dit bij elkaar wordt veel te duur voor het prestratie verschil dat je heel misschien zou kunnen krijgen
.
Gistron.com
anderhalve week geleden besteld, voor een collega.
blijkt ondertussen dat het MSI bord waar die proc op had gemoeten geen support heeft voor Applebred, en volgens MSI gaat dat bord dat ook nooit krijgen.
is natuurlijk wel lullig, maar heb toen een 2de handse Athlon 1Ghz geregeld.
dat was ook OK vond hij, want de PC zou toch alleen maar dienst doen als Web/mailserver op zijn el-cheapo ADSL verbindingkje.
hij heeft toen gezegd dat ik de Duron zou krijgen, mits ik dus die Athlon zou regelen (op eigen kosten)
dus voor 25 euro een Athlon gekocht en geruild tegen zijn Duron1400 met lekkere stepping en productiedatum
nu nog een cooler er bij halen en een reep ram, en dan kan hij aan de slag op een KT400 bord dat ik over heb.
edit:
ik heb ooit ook voor iemand een AthlonXP 1700 besteld, en volgens iedereen was een bepaalde super-stepping niet meer te krijgen, en bij Gistron hadden ze hem nog (puur toeval)
[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 09-12-2003 17:33 ]
Anoniem: 74054
Kan je dan nog steeds XP1700+ kopen bij Gistron ? (ik zie niets op hun site) Alvast bedankt.
weet iemand al of dat de l2 cache bij de week 43 aan gezet
kan worden??
want ik ben dit toch wel van plan te gaan doen
ook wil ff een voltmod gaan toepassen op m'n
msi k7n2 delta L 1.8volt is gewoon nog iets te weinig
kan worden??
want ik ben dit toch wel van plan te gaan doen
ook wil ff een voltmod gaan toepassen op m'n
msi k7n2 delta L 1.8volt is gewoon nog iets te weinig
Nee, die worden allang niet meer gemaakt en als je eraan zou kunnen komen, zijn dit de cpu's uit voorraden. Dus ik ben bang dat je niet meer echt een super 1700+ zou kunnen kopen bij gistron.Anoniem: 74054 schreef op 09 december 2003 @ 19:27:
Kan je dan nog steeds XP1700+ kopen bij Gistron ? (ik zie niets op hun site) Alvast bedankt.
De mijne doet 2350mhz stabiel alleen MP locked en cache mod wil niet lukken 
Toch maar even vervangen voor een ander CPU
Zit nu een Duron te zoeken wat geen MP lock heeft
Vanaf welke week zit de MP mod erin??
Iemand die weet waar ik nog een goede Duron kan krijgen?
Ik heb een kleine twee maanden geleden nog een super 1800+ te pakken gekregenAnoniem: 97917 schreef op 09 december 2003 @ 20:53:
[...]
Nee, die worden allang niet meer gemaakt en als je eraan zou kunnen komen, zijn dit de cpu's uit voorraden. Dus ik ben bang dat je niet meer echt een super 1700+ zou kunnen kopen bij gistron.
Een van de laatste
Prijs jezelf, al die nieuwe durons halen niet eens 2,2Ghz meer. In je sig staat dat je al een XP2500+ hebt, dus ik zie het probleem verder nietken schreef op 09 december 2003 @ 21:14:
Die sig is al een tijdje niet meer geupdateW3ird_N3rd schreef op 09 december 2003 @ 21:21:
[...]
Prijs jezelf, al die nieuwe durons halen niet eens 2,2Ghz meer. In je sig staat dat je al een XP2500+ hebt, dus ik zie het probleem verder niet
Heb vanaf mijn Shuttle al 3 andere systemen gehad
Vanaf week 40 zijn alle amd's gelockt behalve de athlon 64 enzo.ken schreef op 09 december 2003 @ 21:14:
Ok thanxpisart schreef op 09 december 2003 @ 21:28:
[...]
Vanaf week 40 zijn alle amd's gelockt behalve de athlon 64 enzo.
Dat wordt dus een duron van week <40
De nieuwe core's zijn toch ok goed oc baar? De MIXIB core?W3ird_N3rd schreef op 09 december 2003 @ 21:21:
[...]
Prijs jezelf, al die nieuwe durons halen niet eens 2,2Ghz meer.
By the way: zijn de core's van voor week 40 nog niet uit de winkels bijna allemaal dan
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 09-12-2003 21:46 ]
Mijn Duron heeft ook een MIXIB core. Kan denk ik nog hoger dan 2350, maar mijn moederbord kan nu niet veel hogerAnoniem: 97917 schreef op 09 december 2003 @ 21:45:
[...]
De nieuwe core's zijn toch ko goed oc baar? De MIXIB core?
Alleen jammer dat mijn cache mod het niet wil doen
Da's de 1400 tochAnoniem: 97917 schreef op 09 december 2003 @ 21:45:
[...]
De nieuwe core's zijn toch ok goed oc baar? De MIXIB core?
By the way: zijn de core's van voor week 40 nog niet uit de winkels bijna allemaal dan; door al onze twiekertjes
Maar die laatste 1600 procjes lijken toch niet veel verder te willen.
Tjah, maar de 1400 lijkt mij straks ook de beste duron te gaan worden als de MP gelockt is! 10,5 kan je heerlijk mee klokken. Andere kant als je een ultra goede core hebt is het weer fijner om een 1600 te hebben, anders moet je met je fsb bijna tot de 250W3ird_N3rd schreef op 09 december 2003 @ 22:07:
[...]
Da's de 1400 toch(ik heb nog geen 1600 met MIXIB voorbij zien komen)
Maar die laatste 1600 procjes lijken toch niet veel verder te willen.
maar het is niet onmogelijk met H2O ???????Anoniem: 97917 schreef op 09 december 2003 @ 22:09:
[...]
Tjah, maar de 1400 lijkt mij straks ook de beste duron te gaan worden als de MP gelockt is! 10,5 kan je heerlijk mee klokken. Andere kant als je een ultra goede core hebt is het weer fijner om een 1600 te hebben, anders moet je met je fsb bijna tot de 250, en dat za niet lekker/makkelijk gaan!
ik zou wel willen weten met wat voor setup
je het eventueel zou halen ??
Anoniem: 12052
Mijn duron 1600 is standaard unlocked. Draait nu op 11x210, 1.84V tot nog toe stable (half uurtje burnk7) o0p een asus a7v600. Ligt wel onder een waterblok, alleen nog niet geprobeerd of ik m kon unlocken. Binnenkort eens langs de electroboer om te kijken of hij spul heeft om printbanen te fixen.

OK, na nog een beetje wat testen en klooien, zijn we nu bij de 2500 MHz aangekomen

OK, na nog een beetje wat testen en klooien, zijn we nu bij de 2500 MHz aangekomen

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 12052 op 10-12-2003 00:37 ]
Iemand bekend met deze Duron 1600: MIXIB 034SUPMW??
Uit welke week kom deze? Zo te zien na week 40
Euhm.MadMarky schreef op 10 december 2003 @ 00:30:
Ik heb een tijdje terug een MIUHB 0338 UPMW gehaald, maar deze kwam nooit verder dan 2200Mhz@1.75v. Na een pinmod te hebben gedaan kan ik nu tot 1.88v effectief, en stopt ie bij 2320Mhz. Beetje een tegenvaller dus
Noem je dat een tegenvaller?

ik denk dat je 1 nummertje mistken schreef op 10 december 2003 @ 00:31:
Iemand bekend met deze Duron 1600: MIXIB 034 SUPMW??
de datumcode bestaat nog altijd uit 4 cijfers
maar als er nog wat achter de 4 komt is het idd 40 of hoger, en dus gelockt
Misschien ben ik een beetje verwend door al die XP1700+ en XP2500+ cpu's, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat deze duron de 2400Mhz ging halen, mede door de uitgeschakelde cache.
Er zijn ook cpu's uit week 38 en 39 die gelockt zijn. De meeste uit week 39 zijn wel gelockt en uit week 38 ook een paar.
[ Voor 13% gewijzigd door pisart op 10-12-2003 07:13 ]
mensen waarom komen jullie elke keer met
het punt of dat ie gelocked is of niet
kom nou is gewoon met overclockresultaten
en zet er dan bij of dat hij wel of niet gelocked
idd, het zijn alleen maar verhalen, niemand heeft tot nu toe duidelijk laten zien of z'n duron nou echt MP locked was.Anoniem: 67480 schreef op 10 december 2003 @ 09:45:
mensen waarom komen jullie elke keer met
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik heb toch echt duidelijk gezegt dat mijn Duron gelocked isPASware schreef op 10 december 2003 @ 10:22:
[...]
idd, het zijn alleen maar verhalen, niemand heeft tot nu toe duidelijk laten zien of z'n duron nou echt MP locked was.
Jongens, nu er meer vraag naar applebred zijn, is er dan ook een evrgrote kans dat amd ook '''goede'' cores als applebred gaan maken?
Dus dat de L2 cache het goed doet, of hebben ze een gigantische voorraad met afgeschreven cpu'tjes
Dus dat de L2 cache het goed doet, of hebben ze een gigantische voorraad met afgeschreven cpu'tjes
Dit topic is gesloten.