Toon posts:

probleem met battlefield 1942

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een best raar probleem, en ik kom er maar niet uit.

Het gaat om een p4 1,8Ghz , p4b266, 512MB, fx5600, 40GB.

Als ik battlefield wil spelen loopt het niet vloeiend.
Ik heb een schone winxp pro. (net gedaan)
Verder alle updates gedownload. Direct x 9.0b
Det 45.23
En intel inf. (De laatste van hun site).
Ik heb wat instellingen geprobeerd in het spel zelf. Maar zelfs op low werkt het nog niet lekker.

Wat kan dit zijn?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Je Detonator settings instellen.
Zet je D3d settings daarvan op "Prestatie-gericht"
Werkte bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
even proberen

Verwijderd

Topicstarter
Heb gedaan wat je vertelde maar helpt niet.
Ik denk dat het bord te traag is. Ik heb er een ati 9600 ingezet. Dan loopt het nog niet mooi. Terwijl die 9600 net uit een xp2600 komt waar het wel goed op ging. Dus zal die 1800 het wel niet aankunnen.
Alleen wel gek dat er 800Mhz min op de doos staat

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Geheugen en de snelheid van de geheugen?

Is het altijd zo, of alleen als je single player speeld?

Verwijderd

mijn Athlon XP 2400+, met GF4 4200TI en KT4ultra 1024Mb mem, heeft eigenlijk hetzelfde, alleen lijkt het pas te zijn sinds de laatste patch van BF42.

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je CPU is echt het probleem niet hoor, tenzij je SP speelt met veel AI-players en die ook nog eens veel CPU-time geeft.

Dus gaat het hier om multiplayer of singleplayer?

Verwijderd

in mijn geval zowel over internet als lokaal, het gaat een hele tijd goed totdat er plots veel dingen dicht in de buurt van mijn persoontje ontploffen/langsvliegen etc..
Overigens heb ik de pc vanwege deze problemen ook volledig opnieuw opgebouwd.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08
zet in DXdiag hardware acceleration eens een stapje terug, en in battlefield je geluid op een lagere frequentie, of zet in BF1942 hardware acceleration aan/uit

dit kan namelijk stukken schelen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 08-09-2003 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd wat je lager kan zetten. Via de driver. Maar het beeld blijft stotteren. Ik heb hem trouwens op mn eigen pc geprobeerd. Zie specs onder. Daar werkt het wel. Alles staat op de hoogste kwaliteit. En het werkt goed. Geen vertraging in het beeld enzo. Dus het is me een groot raadsel. Een fx5600 Moet toch krachtiger zijn dan een ti4200?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 23:52:
Ik heb alles al geprobeerd wat je lager kan zetten. Via de driver. Maar het beeld blijft stotteren. Ik heb hem trouwens op mn eigen pc geprobeerd. Zie specs onder. Daar werkt het wel. Alles staat op de hoogste kwaliteit. En het werkt goed. Geen vertraging in het beeld enzo. Dus het is me een groot raadsel. Een fx5600 Moet toch krachtiger zijn dan een ti4200?
ehm, dat valt nog redelijk te betwijfelen :X helaas...
hij is naar mijn weten of net iets beter, of net iets slechter
zoek ff reviews op :)

en voor dat geluid --> speel ook wat met de instellingen in BF1942

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:53
Battlefield 1942 topic deel XII

en ik denk eigelijk dat je dit via de search ook wel kunt oplossen.

Tip: probeer eens de geluid settings te veranderen, of bijvoorbeeld helemaal uit om te testen.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:25

Snow_King

Konijn is stoer!

zoals al gezegd is, zet je hardware accaleration aan in BF1942..

Zet lightmaps en envirioment mapping uit.
Speel niet op 1600*1200*32. das beetje te veel van het goede.

Haal ook de nieuwe drivers voor je audigy!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Vergeet al die grappen maar; ligt aan de patch 1.45. Die is nl. super-buggy....
Ook op mijn syst. en ik kan er nog een hoop meer met dezelfde ellende. Wachten op 1.5?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

b-gone schreef op 10 September 2003 @ 02:30:
Vergeet al die grappen maar; ligt aan de patch 1.45. Die is nl. super-buggy....
Ook op mijn syst. en ik kan er nog een hoop meer met dezelfde ellende. Wachten op 1.5?
Nee, dat is niet de oorzaak. Ik had ook de problemen die de ts beschrijft. Heel GoT kon mij geen antwoord leveren ...

Het ligt niet alleen aan BF, maar gewoon aan je systeem. Probeer maar eens 3DMark of een ander spel. Dat ging bij mij ook schokkend :| Het is in elk geval heel veel kloten met drivers voor je videokaart / geluidskaart / chipset en allerlei settings proberen. Een paar keer formatten en achter elkaar windows installeren. En dan opeens doet BF het weer gewoon :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 23:52:
Ik heb me laten vertellen dat een fx5600 vrij langzaam geheugen heeft, maar daar zou het eigenlijk niet aan moeten liggen. Die ati 9600 heb ik ook,alleen dan de Pro. daar werkt het hier vloeiend op. dus zal wel aan iets anders liggen dan je vid-kaart zelf, die zou het moeten kunnen trekken
Pagina: 1