Toon posts:

Vermindering artifacts

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijdje een 9500NP128 gemod naar een 9700 en heb dus een klein aantal artifacts, dwz. witte en of grijze blokjes die soms bij een aantal spelletjes behoorlijk iritant zijn (c&c g, X2 rolling demo) en ook onspeelbaar maken. Heb ook checkerboards al moet je erg goed kijken om ze te kunnen zien.

Gisteren de vidkaart overgeklokt naar 365/312 (core/mem). Enorme toename artifacts maar alleen daar waar ze altijd te zien waren.
Ik heb dus het volgende geprobeerd: Z-compression LOW en DISABLE z-mask in rdtweak.
En het werkt! Het enige wat ik nog zie zijn checkerboards en dan moet ik goed kijken! En dat bij een overklok naar 365/312.

Om bovenstaande goed te testen gebruik ik de rolling demo van X2 omdat ik daar behoorlijke artifacts had. Nu even C%C generals testen. Alle ander spellen, zoals Morrowind, Neverwinternights, Unreal 2003 en ati demos geven geen artifacts.

Mijn kaart is een Club3D 9500 128Mb

Verwijderd

Welk programma'tje gebruik je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik RDTWEAK in combinatie met de laatste Omega-drivers. Daarin zit ook rtool waarmee je die instellingen ook kunt aan/uitzetten

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, bedoel rage 3D Tweak

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dan kan je ook de EDIT knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken ipv een nieuwe reply ;)

Maar ontopic:

Wat wil je hiermee nou zeggen :? Als je je vindingen openbaar wilt maken, dan kan dat volgens mij veel beter bij -= Radeon Topic - Deel 68 =-

Verder wel netjes gedaan hoor, allleen mag het voortaan iets duidelijker ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 08-09-2003 14:38 ]

Xbox Live ID:Notna8310