Toon posts:

Excell XP : rijen toevoegen tussen bestaande rijen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een script gemaakt met behulp van excell, wat een reeks commando's uitvoert. Ik heb iets van 3000 rijen in excell staan. Maar nu wil ik tussen elke rij een nieuwe rij zetten met daarin een commando (voor bijvoorbeeld een pauze). Weet iemand of dit automatisch kan ? Ik heb heel excell op zijn kop gezet maar kan geen functie vinden die dit doet.

Het gaat namelijk om een serie commando's, die momenteel te snel achter elkaar uitgevoerd worden, en daarom moet er een pauze tussen elk commando komen. Vandaar deze vraag. Hulp word erg gewaardeerd.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Kun je niet gewoon een pauze tussen de uitvoer van de code zetten? Of werk je niet met de VBA-mogelijkheden van Excel?

Anders is het misschien een optie om eenmalig handmatig de actie uit te voeren en deze op te nemen met de macro recorder. Dan kun je zien hoe je dat kunt automatiseren...

My personal website

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 17:00

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Is het een keer snel is het nog niet goed ;)

Je kan de windows API sleep-call gebruiken

code:
1
2
3
4
5
Declare Sub Sleep Lib "kernel32.dll" (ByVal dwMilliseconds As Long)

Sub test()
    Sleep (100)
End Sub

Deze functie kun je dan tussen de regels code zetten, 100 betekend dat de code 100 ms wacht eer dat de code verder gaat...

/offtopic:
De titel van je vraag is heel wat anders dan wat je eigenlijk in je vraag stelt...

[ Voor 42% gewijzigd door Tukk op 08-09-2003 12:21 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor de snelle reacties. Ik ben wat vaag geweest nu ik het teruglees. Ik zal even wat duidenlijker zijn. Ik heb een excell sheet... als volgt :

rij 1 : commando 1
rij 2 : commando 2
rij 3 : commando 3

Nu wil ik tussen deze commando's een nieuwe rij plaatsen, met daarin een andere commando. Dit moet 1 commando zijn die ik tussen alle rijen gooi. Het moet dan worden :

rij 1 : commando 1
rij 2 : commando pauze
rij 3 : commando 2
rij 4 : commando pauze
rij 5 : commando 3
rij 6 : commando pauze

Ik heb dit al met de macro recorder geopend, maar ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat hij tussen de bestaande rijen een nieuwe maakt met daarin mijn gewenste commando. Nu gaat hij elke keer terug naar dezelfde rij (welke ik dus gebruikt heb om mijn macro mee op te nemen). Ik heb iets van 3000 regels, en om daar handmatig elke keer een commando tussen te copy pasten is mij teveel werk. Iemand een idee ?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 17:00

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

mail de code die je hebt eens op, mischien is het dan duidelijker ..

wat je wil is dus.

code:
1
2
3
4
  Insert row
  actie
  ga naar volgende rij
  pause (zie sleep functie)

en dit dan in een loopje?
Dat mag toch niet al te moeilijk zijn?

[ Voor 59% gewijzigd door Tukk op 08-09-2003 12:48 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Wanneer je de macro opneemt met 'relatieve verwijzingen gebruiken' heb je de eerst stap van het probleem opgelost.

Dan heb je nog 2 keuzes: er een toetscombinatie aan toekennen en die dan een tijdje vasthouden of een lusje eromheen maken (nazoeken in de help).

[ Voor 4% gewijzigd door martinr op 08-09-2003 12:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op 08 September 2003 @ 12:46:
mail de code die je hebt eens op, mischien is het dan duidelijker ..

wat je wil is dus.

code:
1
2
3
4
  Insert row
  actie
  ga naar volgende rij
  pause (zie sleep functie)

en dit dan in een loopje?
Dat mag toch niet al te moeilijk zijn?
Thanx, zoiets heb ik nu gemaakt. Ik had vergeten bij macro's de knop "relatieve waarden" aan te zetten.

Nu doet hij het wel. alleen de pauze nog niet. Ik exporteer dit namelijk naar een .bat. Dus ik moet nu nog een delay zien te vinden voor dos. Als ik gewoon het commando "pause" gebruik, dan moet je handmatig op een key drukken om het volgende commando uit te voeren. Ik wil een pause van 5 seconden, en dat ie dan het volgende commando uitvoert.

Weet iemand dit te doen in dos ?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Probeer de GoT Search eens. :)

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1