Ik maak gebruik van dit script om html met leuke plaatjes te mailen: http://www.aspfaqs.com/webtech/faq/Email/faq6.shtml werkt allemaal prima als ik die mail open in outlook, alleen niet in nims webmail van novell. Is er een mogelijkheid om de plaatjes ook daar weer te kunnen geven of iets als een tweede stuk voor mail programma's die niks van html snappen?
Dit klinkt een beetje als een supportvraag voor de originele makers van het script. Wat dat betreft kunnen wij je hier eigenlijk niet helpen.
Als je vraag is met welk mailprogramma HTML-mails in Novell te openen zijn, zou ik zeggen: KLIK
Als je vraag is met welk mailprogramma HTML-mails in Novell te openen zijn, zou ik zeggen: KLIK
CDONTS dus, maar ondersteund nims wel HTML mail? En staat de header wel goed?
CDONTS is niet een mailprogramma, maar een standaard component wat de email-commandos 'kent'. Dit moet dus prima werken... als het onder nims niet werkt, moet je idd controleren of dat programma wel HTML mails ondersteunt.
En zo niet kan ik dus eventueel werken met Content-Type: multipart/alternative en Content-Type: text/plain met Content-Type: text/html om de programma's te helpen die geen html snappen. Alleen heb ik geen idee hoe ik dat in me script zet, heeft iemand mischien een voorbeeld van hoe dit werkt?
hangt er vanaf hoe die plaatjes in de mail zitten. Je kan namelijk gewoon een img tag opnemen die naar een plaatje online verwijst, maar ook naar een plaatje die je in je mail 'embed'. Wat dat laatste aangaat is er niet zoveel wat je daar aan kan doen. Dat embedden kan maar op 1 manier en als NIMS daar niet mee overweg kan dan houdt het op.Bonflex schreef op 08 September 2003 @ 12:11:
Ik maak gebruik van dit script om html met leuke plaatjes te mailen: http://www.aspfaqs.com/webtech/faq/Email/faq6.shtml werkt allemaal prima als ik die mail open in outlook, alleen niet in nims webmail van novell. Is er een mogelijkheid om de plaatjes ook daar weer te kunnen geven of iets als een tweede stuk voor mail programma's die niks van html snappen?
Je kunt zowiezo een gedeelte opnemen voor mailproggies die geen html aan (willen) kunnen - lijkt me niet onverstandig. Gebruik de zoekfunctie even hier om te kijken hoe dat moet, want is al vaak voorbij gekomen. Maar dan kun je uiteraard helemaal geen plaatjes in het text-gedeelte stoppen. Je kunt ze dan alleen maar aan de mail attachen
Direct linken werkt inderdaad wel alleen is dat helaas niet de bedoeling 
Ik pruts nog wel ff verder
Ik pruts nog wel ff verder
Nou ik heb flink gezocht, maar het is met nog niet gelukt, kan iemand mij opweg helpen mischien. Ik probeer nu dus een mail te sturen die uit 2 delen bestaat plan text en html dmv content type. Alleen krijg ik dit niet lekker in me script verwerkt. Hoe maak ik die custom headers ? Ik heb dit objMail.Value("Content-Type") = "multipart/alternative;" & boundary="boundary1234" zit in de goeie richting ?
bvd
bvd
ehh...als ik ff de search gebruik dan kom ik best veel tegen hoor...Bonflex schreef op 09 September 2003 @ 16:43:
Nou ik heb flink gezocht, maar het is met nog niet gelukt, kan iemand mij opweg helpen mischien. Ik probeer nu dus een mail te sturen die uit 2 delen bestaat plan text en html dmv content type. Alleen krijg ik dit niet lekker in me script verwerkt. Hoe maak ik die custom headers ? Ik heb dit objMail.Value("Content-Type") = "multipart/alternative;" & boundary="boundary1234" zit in de goeie richting ?
bvd
Pagina: 1