Toon posts:

Nero kapt ermee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met een CD-brander i.c.m. nero 5 en 6. Elke keer dat een AUDIO-cd wordt gebrand (geprobeerd met Nashua, Sony en Philips) gaat Nero de Lead-in maken; wil gaan branden, waarna het hele systeem gaat "hangen". Bij CD-Rom's etc. lijkt alees elke keer wel goed te gaan; geen melding en normale CD's. Tijdklok loopt door; geen verdere reacties op welke toets dan ook. Harde reset is de enige optie. Ik kan me herinneren dat ik dit al eens eerder zelf met een systeem heb gehad; volgens mij heb ik toen uit nood maar Roxio (toen nog Adaptec) genomen. Er moet hier toch alleen een andere oplossing voor zijn...

Even de specs:

PC P-3, 700MhZ, 256 MB intern
Brander: Plextor PxW8432T (8*4*32)
CD's diverse merken.
Brander is master op IDE-poort.

Ik ben benieuwd of jullie hier iets mee kunnen.

Johan

Verwijderd

Instellingskwestie. Kijk eens bij bij devicemanager. DMa if available.(onder advanced settings) Als je die aanvinkt dan moet het probleem verholpen zijn.

Verwijderd

onder IDE controllers...

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

offtopic:
Zo zo! Extra geregistreerd om deze vraag te kunnen beantwoorden? ;) Welcom op GoT!
Gebruik voortan dit knopie (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ) om je bericht te wijzigen, dan hoef je geen nieuwe reply te maken (wat het topic omhoog schopt in de lijst van veelbezochte topics)!

Probeer je die Audio-CD vanaf hard disk te maken of heb je als slave nog een ander CD-ROM drive?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben dit tot nu toe geprobeerd vanaf HDD naar de CD-R. De bestanden staan als MP3 op de harddisk, en worden dan in Nero als audio-CD geschreven. Er is wel een slave DVD-Rom aangesloten, maar daar wordt niet vanaf gekopieerd. On-the-fly kopiëren zou volgens hun wel kunnen, zonder haperingen. (het is niet mijn systeem en ik heb het zelf dus niet zelf kunnen proberen).

Update: Bedankt voor de reactie, maar alle instellingen van alle harddisks staan al op DMA, indien aanwezig. Dat zou dus niet het probleem moeten zijn.... Wel staan er verschillende modes (2 Ultra DMA, 1 * mode 2 en 1 * mode 4 en nog een andere (geen Ultra DMA) Kan dat het probleem zijn??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:01 ]

Verwijderd

Vergeet met dat systeem sowieso Nero6XXXX; op Celeron 1300 kan ik nog net op 8speed MP3 als wav op cd krijgen maar dan is processor voor 100% belast; dus tot dat wat sneller gaat brand ik nnoodgedwongen met Nero5XXXX.
Je zegt niks over OS; als je met WinXP werkt, zou je er eens ASPI drivers van Adaptec op kunnen zetten>forceAspi.

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad XP pro. Ook nog ff een mailtje naar Plextor gestuurd....kun je helemaal niks mee. Standaardantwoord dat het ding wel "defective" zal zijn en dat ik hem wel met RMA terug kan sturen. Lijkt me wel een erg makkelijke oplossing; het ding is verder wel goed. Lagere snelheid (4 keer branden) werkt zowel bij 6xxxx als 5xxxx ook niet. (zelfde fout) ASPI-drivers zijn een oplossing?? Wat doen die dingen en waar haal ik ze??

Verwijderd

Die Aspi drivers zijn bekend probleem onder XP (zonder SP1) >verzorgen softwarekoppeling tussen os en branders en heten ook voor IDE steevast SCSI.
Toch raad ik je aan om te checken of die brander ook onder win98se niet werkt, om op zeker te gaan.
Als je emeeladres pm't stuur ik die aspi wel als bijlage.
Pagina: 1