• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 13:25
Hoi!

Ik heb een vraag over Compact Flash geheugen, eigenlijk meer het verschil ertussen. Ik zag een Apacer 4MB/s, Transcend 25x en Dane Elec (normaal). Alle 128MB kaartjes, die ik in een 3,2MP-camera wil gebruiken. Een foto op vol detail is ca. 1,4MB. Op elke kaart wordt deze volgens mij binnen een seconde weggeschreven, right? Mijn vragen:

-Ga ik in de praktijk verschil merken tussen deze kaarten (qua snelheid)? Het prijsverschil is aanzienlijk namelijk.

-Zo'n Transcend 25x, is dat qua snelheid vergelijkbaar met een 4MB/s Apacer-kaartje?

-Is Dane-Elec (op zich een topmerk op gebied van geheugen natuurlijk) in Compact Flash-geheugen ook merkbaar beter dan andere merken?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 23:57
Ik heb bij mijn Powershot A60 gewoon 2x 128MB van Kingston besteld, en dit werkt perfect. Ik denk dat je qua snelheid weinig verschil gaat merken tussen de 'standaard' kaartjes.. Tenzij je echt veel fotos in een korte tijd gaat schieten..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12
Move PMG -> GT :)

Het gaat dan wel over geheugen maar niet over PC geheugen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik heb (een poos terug) Transcend gekocht omdat dit merk zeer goedkoop was en nog de snelste ook!

Je kan het merken bij:
-Veel foto's snel achter elkaar nemen, sommige camera's kunnen dit en zijn gedeeltelijk afhankelijk van de snelheid van de CF kaart.
-Een USB2 memory reader

Maar nee, echt heel boeiend is het niet.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Er staat in de meest recente pcm een testje van flashcards.
Kwam een merk als zeer goed uit, volgens mij geen van de hierboven genoemde merken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gman schreef op 08 september 2003 @ 14:19:
Ik heb (een poos terug) Transcend gekocht omdat dit merk zeer goedkoop was en nog de snelste ook!

Je kan het merken bij:
-Veel foto's snel achter elkaar nemen, sommige camera's kunnen dit en zijn gedeeltelijk afhankelijk van de snelheid van de CF kaart.
-Een USB2 memory reader

Maar nee, echt heel boeiend is het niet.
Inderdaad, over het algemeen is het het prijsverschil niet waard.

• BeQuietAndDrive
Heb net eens een flink stel foto's genomen achter elkaar met de standaard 16MB kaart van Canon (het is overigens een A70). Dat ging perfect, kon ca. 1 foto per seconde maken, had niet in de gaten dat hij stond te wachten op het wegschrijven in elk geval. Ook het inlezen met een USB 2.0 cardreader gaat super. Nu weet ik alleen niet wat de specs zijn van dat standaard kaartje... ;)

• BeQuietAndDrive
Heb net een Lexar 128MB 8-speed (1,2MB/s) gezien voor 35 euro, maar zag ook voor 39 euro in een andere winkel een 128MB Kingston-kaartje liggen. Deze laatste is ietsje sneller maar niet noemenswaardig. Zijn er redenen te bedenken om het Kingston-kaartje te verkiezen boven het Lexar-kaartje? Iemand?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Kijk naar de garantie voorwaarden.
Bij Kingston is dat met gewoon computer geheugen best goed, dus zal met CF ook wel zo zijn, ik heb alleen geen idee hoe dat zit met Lexar.
Pagina: 1