Toon posts:

[SBS 2k]Incoming calls nummer geblokkeerd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem als volgt:

MS Small Business Server 2000 geinstalleerd met "incoming calls" ingesteld. Standaard instellingen. Er zijn meerdere gebruikers die inbellen op het domein en zich aanmelden alsof ze op de zaak zijn, via een analoge lijn. Nu ook een gebruiker die zich via GSM aanmeldt. Dit gaat allemaal goed, maar bij het terugbellen weigert de server zijn GSM nummer te bellen. Elk ander nummer (ook mijn eigen GSM) wordt meteen teruggebeld, maar zijn nummer niet.
De melding in het logboek is:

The Remote Access Server's attempt to callback user 1008-SVR-001\inbel-gerard on port COM2 at 06xxxxxxxx failed because of the following error: The call was blocked by the remote computer.

Ik kan echter nergens de blokkering vinden!!
Let wel: er wordt dus door de server niet eens teruggebeld...de hoorn gaat niet van de haak. Het is dus geen probleem met zijn GSM of met zijn laptop. (Lijkt mij dus).

Iemand een idee?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Os aan titel toegevoegd, zie: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

ondersteund je modem wel analoge verbindingen :?
er zijn maar weinig prof. modems die analoge verbindingen aankunnen (eicon diva :?)

misschien ligt het aan de telefoon zelf. bij mijn nokia bijvoorbeeld kun je het type dataoproep veranderen naar isdn, wellicht kun je daar nog iets mee :?

Verwijderd

Topicstarter
Analoge verbindingen worden prima ondersteund. Er zijn 3 users die gewoon vanaf thuis inbellen (analoog) en worden ook netjes teruggebeld. Mijn GSM wordt ook netjes teruggebeld, maar zijn specifieke nummer niet! Ik wist niet eens dat je ergens een nummer KON blokkeren... :?
Het modem is prima. Het is een Askey 56k Fax/DATA extern modem. Driver is goed en daarin kan ik ook niks vinden over blokkades van bepaalde nummers...

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:49 ]

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
bel je via isdn naar buiten? Als dat zo is moet je in je centrale op de lijn waarop je uitbelt instellen dat het een 'data' lijn is. Zowel ISDN als GSM kunnen deze vlag meegeven bij een uitgaande oproep, en controleren bij een inkomend gesprek. Het kan dus zo zijn dat jij uitbelt met de vlag 'spraak' en dat de GSM hem daarom niet accepteerd, omdat je zijn data nummer belt.

Kijk eens in de instellingen van je ISDN centrale of dit wel goed gaat. Ik heb erg veel van vaste lijn naar GSM modem gebeld voor mijn werk, en bijna altijd was dit het probleem

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door DaRace op 08-09-2003 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 12:10:
-Ik zou toch eens goed kijken wat er met die telefoonlijn gebeurt. Gaat de hoorn niet van de haak of is die mogelijk nog van de haak af?

Hij gaat uberhaupt niet van de haak; zie logboekmelding en wat ik eerst al schreef.

-Verder zou ik even controleren of er geen black-lists in je modem staan en zo. Misschien is de hele 06* range wel geblokked in het modem.

Nee, nogmaals, lees wat ik schrijf aub. Mijn 06 nummer (en anderen) worden wel direkt teruggebeld; alleen ZIJN nummer niet.

-Ook zou ik even proberen of het wel werkt als je het telefoonnummer veranderd in het nummer van een vaste aansluiting.

Jep, werkt direkt...zoals ik al schreef...

-Daarna nog even die vaste aansluiting met *21 laten doorschakelen naar die mobiel om te zien of dat dan wel werkt.

Dit heb ik nog niet geprobeerd; daarentegen is het onzin dat er maar één nummer geweigerd wordt!!

-Probeeer ook eens met AT commando's rechtstreeks op je modem dat nummer te laten bellen.

Ook al gedaan; werkt ook niet. Meteen de melding dat het nummer niet gebeld kan worden. Je zou dus denken aan een blacklist in het modem zelf.

Enig idee hoe ik deze kan zien?

• DaRace
als je jouw eigen nummer terugbelt, dan bel je zeker naar je spraak nummer?

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dat klopt. En dan gaat hij ook over. De bewuste man heeft zijn data-account geactiveerd op zijn abonnement bij Vodafone; tegenwoordig krijg je geen apart nummer meer voor data en spraak. Als hij gaat bellen met de GSM komt het "D" symbool ook op het display van de GSM. Maarja, nogmaals...de server BELT uberhaupt niet terug als ik zijn nummer invoer bij "terug te bellen nummer"...elk ander nummer wordt wel direkt teruggebeld.
De blokkering zit dus in de server of in het modem...ik kan het alleen niet vinden :(

• DaRace
zie je dat het modem niet belt, of gaat de telefoon niet over bij de bewuste persoon. Als je concudeert dat er niet gebeld wordt omdat de telefoon niet overgaat dan zou het toch bovengenoemd probleem kunnen zijn. (bel je nou via ISDN?)

Verder zou je de baudrate als eens van te voren op 9600 in kunnen stellen (max GSM)

Verwijderd

Topicstarter
Het modem belt echt niet. Voor er gebeld wordt, is de melding in het logboek al gemaakt over de blokkering (zie boven). Alles wordt gebeld met Analoog en GSM. ISDN is van twee kanten geen sprake.
Baudrate veranderen zou kunnen, maar dan hebben de analoge bellers een langzame verbinding. En dan nog...hoe weet het programma van tevoren dat het een mobiel nummer is dat teruggebeld wordt? En waarom wordt mijn GSM wel teruggebeld?

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

Verwijderd

.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik met at%tcb de blacklist heb verwijderd. In ieder geval kan ik nu wel het GSM nummer bellen zonder de melding dat het geblokkeerd is. Bedankt een miljoen! :)
Is nog geen garantie dat het werkt natuurlijk, maar ik ben een enorme stap verder.

Verwijderd

.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

dit had ik je zo kunnen vertellen soes ;)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Ik heb iets dergelijks eens meegemaakt met de FAX service die ook onder SBS2000 draait, daar was "ineens" een te faxen nummer op de zwarte lijst gezet, kwam ook netjes in het eventlog te staan "number blacklisted" moest inderdaad ook met de AT set dat lijstje gaan wissen.

Het leek er heel erg op of zette de server zelf nummers die hij een bepaald aantal keren niet kan bereiken op die blacklist, heb er op technet niet zo 1,2,3 niet iets over kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 12:14 . Reden: typo ]

Pagina: 1