[JSP] Een servlet en HttpSessionListener in 1?

Pagina: 1
Acties:

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
Ik moet op mn stage een webapplicatie bouwen die gelinkt staan aan een database. Nu moeten zijn er verschillende criteria geselecteerd worden voordat er data opgehaald wordt. Ik heb nog niet veel ideeen voor dit, behalve 1. (zie topictitel)
Is dit mogelijk of zijn er standaard methodes voor dit of weet iemand misschien een link?

Zoeken op in google levert me niets op en verschillende ebooks ook niet.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien zou je je topicstart een stukje duidelijker kunnen maken? Naast dat er allemaal fouten in staan heb ik geen ID wat je probleem is. Dat is nogal vervelend voor je, aangezien ik net van alles met een sessionlistener heb lopen uitspoken, maar je nu dus niet kan helpen....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

google eens op MVC

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

MayaFreak schreef op 08 September 2003 @ 11:32:
Ik moet op mn stage een webapplicatie bouwen die gelinkt staan aan een database. Nu moeten zijn er verschillende criteria geselecteerd worden voordat er data opgehaald wordt. Ik heb nog niet veel ideeen voor dit, behalve 1. (zie topictitel)
Is dit mogelijk of zijn er standaard methodes voor dit of weet iemand misschien een link?
Zoeken op in google levert me niets op en verschillende ebooks ook niet.
Elke servlet heeft een init() waarin je allerlei voorbereidende acties kunt uitvoeren. Nadeel hiervan is natuurlijk dat je op deze manier maar 1 keer in de lifecycle van de servlet deze acties kunt doen. Als dat goed genoeg is zou ik het zo doen.

Als je dingen moet doen gebaseerd op de content van de HTTP request zou ik eens kijken naar het gebruik van een filter. Deze kan initialisaties doen en dingen voorbereiden voor de request bij de 'echte' servlet aankomt.

With the light in our eyes, it's hard to see.