Toon posts:

[win98se] Verwijzen "Mijn documenten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben hier een netwerkje aan het opknappen dat door mijn voorganger hier redelijk om zeep is geholpen en loop nu tegen een heel simpel maar mega irritant probleem aan. Wie kan me hieruit helpen?

Op een win98se client wil ik de "mijn documenten"-map laten verwijzen naar een home-directory op de fileserver. Deze homedirectory is gemapped naar drive H:.

In theorie is dit heel sim-pel. Mijn documenten > Eigenschappen > En dan het doel invullen.

Helaas. Op dit moment staat het doel te wijzen naar \\Servernaam\dirnaam. Alleen die server bestaat al sinds jaar en dag niet meer. Als ik nu hiervoor in de plaats H:\ invul en vervolgens op Toepassen en OK klik, zou de verwijzing gewijzigd moeten zijn. Niets is minder waar, stug blijft win98se volhouden dat het doel \\Servernaam\dirnaam is.

Iemand ervaring met dit vage probleem die daar ook een oplossing voor heeft?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
rechtstreeks in t register wijzigen

personal = h:\mijn documenten\
wijzigen in (een van de ) volgende

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\User Shell Folders
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Shell Folders

Verwijderd

Met windows 98 kan je iig niet gebruik maken van %USERNAME%, hoe wou je dit oplossen?
Het is mij nog niet gelukt, behalve via een progje op de pc te draaien. Dat progje draait dus commands als "net use" etc voor het aanmaken van drives.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
voor de rest wel allemaal in dezelfde werkgroep?