Toon posts:

Word 2000 - naam van een menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in Word 2000 een aantal eigen menu's maken. Nu is dit op zich geen probleem maar ik wil aan elk menu eenzelfde macro hangen die de naam van het gekozen menuitem geeft.

Wie weet hoe ik de naam van het gekozen menuitem op kan vragen?

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Hoe bedoel je een menu in word 2000? Misschien denk ik verkeerd, moet ik het zien zoals een toolbar, of bedoel je in een document een inhoud of...?

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel i.d.d. een toolbar. Het is mogelijk om eigen menu's in een toolbar te plaatsen.

Omdat het om veel menuopties gaat wil ik niet voor elke menu optie een aparte macro schrijven. Het gaat er dus om om te controleren welke optie de gebruiker heeft gekozen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar heb je die naam voor nodig?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Gooi ze in een array? (als dat mag met menu's)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Battle_Bunny schreef op 08 September 2003 @ 12:30:
Gooi ze in een array? (als dat mag met menu's)
En dan? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Battle Bunny
[...]

En dan? ;)
Dan heb je één sub die steeds word aangeroepen, en een index mee krijgt. Dus één keer de code, maar toch de mogenlijkheid om onderscheid te maken.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Battle_Bunny schreef op 08 September 2003 @ 12:35:
[...]

Dan heb je één sub die steeds word aangeroepen, en een index mee krijgt. Dus één keer de code, maar toch de mogenlijkheid om onderscheid te maken.
En dat is dus nu het probleem O-)

• Battle Bunny
En dat is dus nu het probleem O-)
Mwah, valt wel mee. Ervaring met het aanmaken van deze zooi heb ik niet, maar je kunt gewoon

code:
1
debug.print commandbars(1).Name

roepen. Als je ze dan aanmaakt met

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    Set MenuItem = NewMenu.Controls.Add(Type:=msoControlButton)
    With MenuItem
        .Caption = "Knopje!!!"
        .FaceId = 3
        .OnAction = "mysub"
        .TooltipText = "Tooltip"
        .BeginGroup = True
    End With

moet dat lukken. Hoe dit in een array te krijgen is, zie ik persoonlijk even niet, maar dat moet uit de docs te halen zijn.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe weet je welke aangeklikt is dan. Volgens mij praten wij langs elkaar heen, want er is (nog) geen mogelijkheid om te achterhalen welk menu-item je hebt geklikt.

Vandaar ook mijn vraag aan TS: wat moet hij met die naam?

Verwijderd

Topicstarter
Het toevoegen van een menu is inderdaad geen probleem, het gaat om te weten welke er aangeklikt is en wel om de volgende reden:

Ik wil een aantal (aan een database) gekoppelde velden in mijn document gebruiken.
Nu wil ik dus menu's aanmaken om daarmee een veld in te kunnen voegen.
Aangezien ik de veldnaam als menuitem wil gebruiken is mijn idee om één sub te schrijven welke een veld met de (uit het menu) gekozen naam in het document plaatst.
Hiervoor heb ik dus de naam van het gekozen menu-item nodig.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik denk dat ik wel snap wat TS wil. Hij wil met verschilende knoppen op een toolbar dezelfde macro starten. Vervolgens moet in de macro een routine komen die uitzoekt op welke knop is gedrukt.
Ik dacht dat het niet kon, maar na wat zoeken blijkt dat het wel kan (in Word 97 althans). Als een macro via een toolbar is gestart verwijst CommandBars.ActionControl naar de knop waarop gedrukt is. Zo kun je met CommandBars.ActionControl.Caption de tekst op de knop uitlezen.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KingRichard schreef op 08 September 2003 @ 13:35:
Ik denk dat ik wel snap wat TS wil. Hij wil met verschilende knoppen op een toolbar dezelfde macro starten. Vervolgens moet in de macro een routine komen die uitzoekt op welke knop is gedrukt.
Ik dacht dat het niet kon, maar na wat zoeken blijkt dat het wel kan (in Word 97 althans). Als een macro via een toolbar is gestart verwijst CommandBars.ActionControl naar de knop waarop gedrukt is. Zo kun je met CommandBars.ActionControl.Caption de tekst op de knop uitlezen.
Fuck... Ik zat net te kijken naar ActionControl, maar sloot per ongeluk mijn help file... Ik kon hem vervolgens niet meer vinden |:(

Maarre die zit ook in Word 2000 / XP

Thanks anyhoe,

:)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Met CommandBars.ActionControl.Caption is mijn vraag idd beantwoord.
Ik heb het even getest en het werkt ook in Word 2000
Pagina: 1