Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
wat heb je zelf al geprobeerd?
Intentionally left blank
kheb een plane geprobeerd en daar een opacity map overheen, maar dat vond ik toch niet echt mooi (kan ook aan mijn opacity map liggen
). Verder eens iets met Shag:hair geprobeerd, maar dat moet ik nog onder de knie krijgen. Nog suggesties? Wat wordt er meestal gebruikt?
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Met de hand rederable splines plaatsen wordt redelijk veel gebruikt, indeed Shag: hair (uber lange render tijden generator), en wat jij hebt gedaan: planes met een opacity map.
Zie: http://www.comet-cartoons.com/toons/3ddocs/hair/index.html voor meer uitleg over opacity + planes.
Zie: http://www.comet-cartoons.com/toons/3ddocs/hair/index.html voor meer uitleg over opacity + planes.
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Leuk dat je deze vraag stelt, maar je zegt het zelf al:
Mijn antwoord is dan ook: zoek shag:hair uit.
Shag:hair is voor dit soort dingen bedoeld, zou je die dan niet eerst even uitzoeken voor je hier een vraag stelt?Verder eens iets met Shag:hair geprobeerd, maar dat moet ik nog onder de knie krijgen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Shag:hair is een mogenlijkheid, niet de enige weg die hij kan bewandelen.Oogst schreef op 08 september 2003 @ 16:05:
Leuk dat je deze vraag stelt, maar je zegt het zelf al:
[...]
Shag:hair is voor dit soort dingen bedoeld, zou je die dan niet eerst even uitzoeken voor je hier een vraag stelt?
@Michel - Als je een heel realistisch hoofd wil maken is denk ik de beste manier voor de wimpers om het met echte poly's te modelen, of zoals al eerder genoemd. Renderable splines. Een opacity map zou dan te plat blijven lijken.
Shag:hair heb ik zelf nooit gebruikt. Maar uit mijn ervarie werken die programma's/plug-in's beter bij grote oppervlakten haar, en is zo'n smal lijntje zoals bij de wimpers niet goed getweaked te krijgen.
De wenkbrouwen zou je kunnen maken met een bumpmap en een texture. Of daar zou je wel weer shag:hair voor kunnen gebruiken. Zeker als ze langer zijn.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
@MaDDog - bedankt voor de tips. Ik ben ondertussen idd begonnen met polys voor de wimpers omdat ik dan ook meer invloed heb waar ze precies komen en hoe ze staan. De wenbrauwen daar ben ik nog over na aan het denken.
Iedereen iig bedankt voor de hulp.
Iedereen iig bedankt voor de hulp.
Pagina: 1