Mijn TB 900 @ 1030 draait met 100% stress van 36 tot 38 graden. Met een Alpha (tip laat hem blazen ipv zuigen, dit scheelt als snel 3 graden)
Nadeel van het blazen is wel dat je mobo (bij de cpu in de beurt) als snel stijgt naar richting de 30
Nadeel van het blazen is wel dat je mobo (bij de cpu in de beurt) als snel stijgt naar richting de 30
Verwijderd
Aginor, die tests hebben altijd de zwakkere fan op de Alpha. Als ze de test doen met alletwee uitgerust met de 7000 toeren fan, wint de Alpha het.
Neem een andere. Die Alpha is herrie ding daar word je niet vrolijk van. Van de FOP weet ik niet. Maar de Alpha is een overgewaardeert produkt. Mijn Chrome Orb koelt beter en is stiller dan mijn Alpha. Geen Alpha nemen dus is mijn advies.
Veelste duur en maakt veelste veel lawaai.
Veelste duur en maakt veelste veel lawaai.
Dan heb jij het over de Alpha met de Delta 60HP fan (6800 RPM, 38 CFM, 46 dBA!). De FOP38 heeft dus ... exact dezelfde Delta fan. Dus veel verschil zal er niet zitten in geluid.
Maar de Alpha is ook leverbaar met de Delta 60MP fan.. (19 CFM) en deze is een stuk stiller.. verplaatst welliswaar minder lucht maar goed, een goede airflow doet een hoop.
Wat raar dat die Alpha het niet goed doet bij jou.. misschien niet helemaal goed contact tussen heatsink en core? Artic Silver er tussen gesmeerd?
Overigens die FOP38 is bij Ned-Cool f 75,00..verzend kosten zijn ook iets van 35,00 dus heel erg goedkoop is zo'n FOP38 ook al weer niet. (Ja hij is 69,- bij Narwal maar ik shop zelf liever bij Ned-Cool, hele goede service!)
Maar de Alpha is ook leverbaar met de Delta 60MP fan.. (19 CFM) en deze is een stuk stiller.. verplaatst welliswaar minder lucht maar goed, een goede airflow doet een hoop.
Wat raar dat die Alpha het niet goed doet bij jou.. misschien niet helemaal goed contact tussen heatsink en core? Artic Silver er tussen gesmeerd?
Overigens die FOP38 is bij Ned-Cool f 75,00..verzend kosten zijn ook iets van 35,00 dus heel erg goedkoop is zo'n FOP38 ook al weer niet. (Ja hij is 69,- bij Narwal maar ik shop zelf liever bij Ned-Cool, hele goede service!)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Da's natuurlijk weer onzin. het is net met welke fan je die alpha koeler besteld. die met de 4400 of 6800 rpm fan.
en ik kan je vertellen dat die van 6800rpm veel kabaal maakt, dat is echt niet meer leuk. maar goed cpu is wel van 56 naar 32 graden gegaan onder stress.
btw, cpu is:P3/800 EB op 146 FSB en dus 876MHz. moet ik er ook bijvertellen dat ik de Alpha PAL6035MFC + Delta FAN heb.
en ik kan je vertellen dat die van 6800rpm veel kabaal maakt, dat is echt niet meer leuk. maar goed cpu is wel van 56 naar 32 graden gegaan onder stress.
btw, cpu is:P3/800 EB op 146 FSB en dus 876MHz. moet ik er ook bijvertellen dat ik de Alpha PAL6035MFC + Delta FAN heb.
Ik ben een week lang samen met de OC-shop bezig geweest om de Alpha beter te laten koelen dan de Chrome Orb. En toen heb ik de Chrome Orb maar op mijn mobo laten zitten. Mobo blijft zoiezo koeler met de Chrome Orb. ( en daarmee een stuk stabieler.) Als de FOP dezelfde fan heeft als de Alpha dan koop maar een andere. ( zoals ik al eerder zei.)
Ik heb hetzelfde ondervonden als helldesker
Verwijderd
Alpha met 2x delta of in jouw geval 1 koelt ontzettend goed,
Maar wat een tering herrie als je geen isolatie in je kast hebt heb je er niets aan, je kunt wel zeggen ik slaap er doorheen maar dat gaat echt niet, je zit met je andere fans in je kast zo aan de 65 dB en dat vind ik toch wel veel voor een PC. (Een stofzuiger doet het bijna minder).
Verwijderd
Je kunt natuurlijk altijd zelf knutselen:9Op donderdag 07 december 2000 11:11 schreef Hooi het volgende:
Aginor, die tests hebben altijd de zwakkere fan op de Alpha. Als ze de test doen met alletwee uitgerust met de 7000 toeren fan, wint de Alpha het.
maar de Alpha komt standaard slechter uit de tests dan een FOP38. Ik heb (helaas) nog geen reviews gelezen van 'gekruiste' koelers of zelfbouw die beter koelden (en vooral ook dan nog eens stiller zijn!)
Pagina: 1