Geforce 2MX -> haperende video, Voodoo3 -> alles ok

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
PC: 1.7GHz, 256MB RAM, Geforce2 MX400 / Voodoo3, 1024x768 32bit 85Hz.
Software: WinXP, SP1, WMP9, DirectX9, IE6
Drivers: nieuwste nVidia voor GF2MX, oude Win2K drivers voor V3.
BIOS + driver settings: alles op max. performance

Kijk graag een filmpje in WMP9, bijv. tijdens het surfen.
Bij scrollen in de Verkenner (map met veel bestanden), of op een grote pagina in IE, krijg ik schokkende filmpjes in de WMP.
Dit gebeurt wèl met de GF2MX, maar niet met de Voodoo3. En dat terwijl de V3 toch veel ouder is, en de drivers daarvoor nogal gedateerd zijn.
Inmiddels heb ik ook oudere nVidia drivers voor XP geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Soms stottert zelfs het geluid van de film, als de GF2MX erin zit!

Het lijkt erop dat het iets met 2D videoversnelling te maken heeft, want bijv. spellen draaien beduidend beter met de GF2MX erin.

Ik heb al gestoeid met opties in de nVidia drivers, en met BIOS settings etc., de prestatieinstellingen in WMP9, maar dit lost allemaal niets op.

Heb zonet dus weer ff de Voodoo3 erin gezet, en meteen zijn alle problemen opgelost.

Hoe los ik dit op, of: hoe kan dit?

[ Voor 4% gewijzigd door roelio op 08-09-2003 10:53 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Tip: probeer DixX G400 filter uit. Die zal je videoclips wat versnellen (wordt in accelerated mode gezet) Heeft bij mij afspeelproblemen snel verholpen.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Begrijp ik het goed? Is dat een filtertje voor Matrox kaarten?

Oh, en het gaat in dit geval niet alleen om DivX/Xvid films. Ook MPEG, WindowsMedia etc.etc.

[ Voor 44% gewijzigd door roelio op 08-09-2003 12:01 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Kickje

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Echt niemand? ...

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Heb je niet zo ergens een balkje voor hardwareversnelling aan en af te zetten? Speel daar eens ff mee ;)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Ja, dat wil je toch op max hebben :)
Heb em al wat geminderd, maar de versnelling is juist niet goed. Als ik maar een beetje scroll op een lange website, gaan de MPEGjes schokken.

Verwijderd

limoentje schreef op 10 September 2003 @ 15:05:
Ja, dat wil je toch op max hebben :)
Heb em al wat geminderd, maar de versnelling is juist niet goed. Als ik maar een beetje scroll op een lange website, gaan de MPEGjes schokken.
Als ik 't zo lees, heb je een probleempje met 't niet functioneren van de 'overlay'.

Als je namelijk een filmpje kijkt, is 't gunstig als daarvoor de overlay functie gebruikt wordt, omdat je videokaart dan hardwarematige versnelling ed erop los kan laten, terwijl de rest van de 2D dus met rust wordt gelaten.

Kijk eerst eens met 'dxdiag' of DirectDraw acceleratie wel aanstaat.

ik weet niet of WMP9 render-instellingen met betrekking tot 't afspelen van video heeft, maar ik gebruik Mediaplayer Classic en daar kan je handmatig bv de Overlay Mixer selecteren.

Ik zou 't zeker eens proberen met Mediaplayer Classic, omdat je dan iig uit kan vogelen waar 't nu echt aan ligt. Hier een linkje naar de entry in de Meuktracker van de frontpage.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
WMP Classic ga ik eens proberen, bedankt!

Overigen staan de WMP9 instellingen, de ffdshow codecs en alle andere instellingen qua videorendering etc. nu (GF2MX) net zo ingesteld als met de Voodoo3, dat vind ik dus het rare.

DirectDraw acceleratie etc. staat allemaal aan (dxdiag, videodriver, blabla).

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
WMP Classic en spelen met de Renderer instellingen haalt niets uit.
De testfilmpjes zijn overigens MPEG1/2 en die worden gewoon door de std. Windows componenten afgehandeld, niet door ffdshow of een andere codec.

Heb inmiddels ook een keer Windows opnieuw geinstalleerd met de nieuwste nVidia drivers, maar ook dat haalt niets uit.

Ik heb nog ff gecheckt, maar Overlay werkt wel degelijk, want de nVidia driver overlay zoom functie werkt perfect icm. WMP9.

[ Voor 17% gewijzigd door roelio op 10-09-2003 18:21 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Nadat ik met de GF2MX erin zelfs haperingen in het geluid (SB AWE64) kreeg, heb ik zonet weer ff de Voodoo3 erin gezet, en een setje 3rd party Win2K drivers geinstalleerd. Wat denk je? Veel minder schokkende video en geen problemen met het geluid...

Ik snap er niks meer van. Heb inmiddels qua Detonator drivers zowat alle versies tussen 28.xx en 45.xx gebruikt, maakt allemaal niets uit.

Pagina: 1