Redhat 9.0 en @home kabel

Pagina: 1
Acties:

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 16:18
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds enkele dagen een dualboot met Windows 2000 en Redhat 9.0.

Als internetverbinding heb ik @home kabel. Dit werkt onder 2000 natuurlijk gewoon perfect. Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik dit ook goed onder @home?

PCnaam is al aangepast naar mijn @home computernaam. En ik heb bij de installatie gekozen voor DHCP.

Internet werkt echter niet. Nu heb ik op DIG gevraagd of iemand dit wist, en die gaven mij de tip dat ik het kon proberen door pump -h ccadres -d eth0 in het console te typen. Dit geeft echter als resultaat dat het commando PUMP niet bestaat (ik doe dit onder root).

Verder vond ik nog op de site van troublesathome iets, waar ik het progje DHCPCD moest gebruiken, iemand enig idee of dat werkt? Of zijn er andere manieren?

De netwerkkaart (Xircom) is gewoon goed gevonden enzo....

Graag hulp Tweakers :)

PSN: Maichel

Verwijderd

-> non-windows operating systems

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 17:54
Gewoon idd met DHCPCD werken, werkt prima, lees Troubles@home nou eens goed, daar staat het prima uitgelegd.
DHCPCD -h CCxxxxxx-(A)(B)(C) ethX, waar de X-en dus je eigen nummers zijn en ook voot eth dus een 0 of 1 of 2 (als je zoveel NICs in je machine hebt :P)

Gewoon spullen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 20:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz heeft ook redhat 9.0. Om het aan het werk te krijgen kun je je ifcfg-eth0 aanpassen. Deze staat in /etc/sysconfig/network-scripts. De inhoud van die van mij is het volgende:
DEVICE=eth0
BOOTPROTO=dhcp
ONBOOT=yes
DHCP_HOSTNAME=CCxxxxxx-a

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Maichel
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 11:11:
-> non-windows operating systems
Wat bedoel je? Heb ik het verkeerde forum :@

Verwijderd

Maichel schreef op 08 September 2003 @ 11:17:
[...]

Wat bedoel je? Heb ik het verkeerde forum :@
ja en nee, maar de mensen die dat weten zitten in non-windows operating en jij zoekt oplossing voor je red hat en @home internet duss ;)

• Maichel
Thx...zal vanavond proberen of het werkt :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Okee, dit staat dus ook gewoon letterlijk in de NOS FAQ:

Waarom werkt mijn @Home verbinding niet? Of: hoe krijg ik een IP van @Home's DHCP server?.

Nou kan ik er wel inkomen dat je deze vraag in Internet & Telefonie stelt, dus OK - maar volgende keer iets beter zoeken mag wel op zich :)

P.S. Red Hat gebruikt 'dhclient' i.p.v. pump, en in Linux maken ook de hoofdletters uit dus met PUMP gaat het sowieso zeer zeker niet werken ;)
Pagina: 1