Red Hat 9.0 corrupte iso??

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik de iso's van RH9.0 gedownload.
Maar nou blijkt dat "shrike-i386-disc2.iso" één of meer corrupte bestanden bevat.

Heeft iemand ook dezelfde ervaring of heb ik dat alleen?
Is opnieuw d-loaden van die ene iso de oplossing??

Thnx.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:42

Predator

Suffers from split brain

Heb je de MD5hash genomen van die ISO en vergeleken met de officiële MD5hash ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
uuuh, oke ik ben niet helemaal thuis in linux.

Hoe te vergelijken?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

MD5hash nemen:
onder linux:
code:
1
md5 [file]

onder windows:
md5summer

De juiste md5hash (wat je dus zou moeten bekomen) is meestal te vinden waar je de image gedownload hebt. Normaal vind je een .md5 of .txt file indezelfde dir met de md5hash per file in.

Is de md5hash van jouw iso verschillend, dan is hij corruct geraakt tijdens het downloaden.

[ Voor 14% gewijzigd door Predator op 08-09-2003 10:27 ]

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
oke, zal het eens proberen.
Dank!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Predator schreef op 08 september 2003 @ 10:26:
MD5hash nemen:
onder linux:
code:
1
md5 [file]

onder windows:
md5summer

De juiste md5hash (wat je dus zou moeten bekomen) is meestal te vinden waar je de image gedownload hebt. Normaal vind je een .md5 of .txt file indezelfde dir met de md5hash per file in.

Is de md5hash van jouw iso verschillend, dan is hij corruct geraakt tijdens het downloaden.
bij mij (slackware 9.0) moet ik md5sum gebruiken, md5 bestaat niet.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

smokalot schreef op 08 September 2003 @ 10:55:
Klopt, maar de topicstarter heeft nog geen linux op zijn machine staan, dus moet hij een windows programma gebruiken om de md5sum te controlleren, en daar heb je dus o.a. dat md5 voor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

geen download accelerators gebruiken maken soms ISO corrupt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Dat kan gebeuren inderdaad, met name met wazige download accelerators zoals lemac4444 al zegt. Ik blijf het raar vinden, want ik heb zelf nog nooit een corrupte ISO gehad, maar goed...als de CRC sums niet kloppen is er echt iets mis met de CD, je CD-speler, het geheugen in je computer, of die ISO. Als je voor de rest nooit problemen hebt is die ISO het eerste om maar eens te bekijken :)

Met een programmaatje dat de MD5-sum checkt voordat je de ISO brand moet het goed gaan. Succes ermee!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Nou heb ik een tijdje geleden een Mandrake ISO gedownload, en de MD5 Hash gechecked, en die klopte. Maar na het branden zaten er toch corrupted files in. Opnieuw downloaden hielp niet. Maar toen ik de ISO vanaf de XS4ALL FTP haalde en brande werkte die wel. :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• MR_VIPER
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Kan er ook aan liggen hoe je installeert. Ik heb problemen gehad om hem in een VMware box te installeren ook corrupte files. Terwijl dit werd gedaan van officiele cd's die ik even had geleend van een collega. De collega in kwestie heeft die zelfde cd's gebruikt om een vaste machine dus geen VMware machine te installeren op dezelfde methode. Dit ging perfekt en hij nam de corrupte files gewoon mee. Dus in hoeverre zou het dan corrupte files hebben?

*empty*

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Dat zal dan waarschijnlijk met VMWare te maken hebben idd. Bij mij was het toen ik ook op een vaste machine installeerde en dus niet via VMWare ofzo. :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

OkkE schreef op 08 September 2003 @ 12:08:
Nou heb ik een tijdje geleden een Mandrake ISO gedownload, en de MD5 Hash gechecked, en die klopte. Maar na het branden zaten er toch corrupted files in. Opnieuw downloaden hielp niet. Maar toen ik de ISO vanaf de XS4ALL FTP haalde en brande werkte die wel. :?
Het branden is uiteraard ook een punt waarop het verkeerd kan gaan he ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

ik 1 x gehad met een iso van rh8 daarwas een bit omgevallen maar de md5 klopte dus ook niet......
gelukkig heb ik 8 mbit liggen maar je wordt er niet blijvan als je hem NU wilt hebben zeg maar.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

smokalot schreef op 08 September 2003 @ 10:55:
[...]

Bij FreeBSD is het md5, ik dacht bij linux ook maar dat was dus een foute veronderstelling.

Pagina: 1