[VPN] verbinding verbreekt

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
Ik heb de search al geraadpleegt maar er is helaas niets te vinden (ja: ook al gegoogled).

Mijn probleem:
Ik ben sinds 1 sept een student bij de Universiteit Twente. De UT biedt al haar studenten (naast campusnet uiteraard) verscheidene diensten aan op haar lokale netwerk waar je ook via een VPN bij kan. Nu staat er een handleiding op een van hun webzijdes (www.snt.utwente.nl) maar dat kan elke domme randdebiel ook verzinnen dat dat zo werkt.

De VPN doet het dus maar telkens vliegt hij er na een minuut ofzo weer uit (niet precies getimed).

Info:
Wat info over de opstelling bij mij thuis:Ik heb een kabelverbinding via @home. Op onze aansluiting is een router (merk Sweex) aangesloten welke het internet verdeelt over de 5 aanwezige PC's. Mijne is hier logisch gezien 1 van. Ons lokale netwerk is opgebouwd uit de IP range 192.168.2.100-192.168.2.110. Verder draait mijn machine op Windows XP Pro NL (legaal ja) en staat de firewall van windows uit. Wel draait ZoneAlarm Pro als firewall maar deze laat verkeer met de IP range 130.89.1.1-130.89.255.255 altijd door (Trusted IP range dus). Dit IP range is dus de range van campusnet waar ook de UT servers op zitten.

De vraag:
Is er iemand die weet waar dit aan ligt? bvd! _/-\o_

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Heb je wel gezocht op internet? Het antwoord is namelijk erg gemakkelijk te vinden.

Maar goed, kijk hier maar eens voor het antwoord op je vraag.

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
dank voor de snelle reactie. Ik heb wel twee netwerkkaarten in mijn PC maar geen van beide (en de VPN ook niet) heeft de optie connection sharing aanstaan...

• Stamgastje
Ik neem aan dat de informatie m.b.t. ICS niet helemaal klopt; mijn ouders hebben ook een PC waarop ICS niet ingeschakeld is en toch wordt de VPN verbinding na zo'n 55 seconden verbroken. En inderdaad treedt dit probleem op na installatie van SP1. Een mogelijke oplossing is dat een andere VPN client, zoals bijvoorbeeld de Cisco VPN client, installeert.

[ Voor 13% gewijzigd door Stamgastje op 08-09-2003 10:30 . Reden: link gewijzigd ]

• Stamgastje
foutje... :)

[ Voor 97% gewijzigd door Stamgastje op 08-09-2003 10:30 ]

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
ok: ik kan SP1 niet deinstalleren op mijn bak (mits ik een gehele reinstall wil vermijden, en dat wil ik ;)). Die workaround wat Stamgastje zei heb ik ook niets aan aangezien ik al geen connection sharing had aanstaan.

Het wordt leuker: vanavond had ik zowaar opeens een VPN verbinding met de UT die een aantal uren standhield. Ik heb toen het e.e.a. kunnen kopieren maar na een tijd deed mijn PC vaag dus reboot. Daarna (nu dus) kan ik weer met geen mogelijkheid een VPN langer dan 55 sec in leven houden.. heerlijk dit..

Is er nog iemand anders die nog tips o.i.d. heeft? bvd!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
Ok, het probleem is opgelost (hopelijk ;)).. Een huisgenoot was zo slim geweest de instellingen van de router (die ik beheer dus) aan te passen en dan met name de firewall
Huisgenoot zei
Ik kan toch beter een firewall op de router aanzetten dan op mijn eigen PC?
|:(

In ieder geval: ik heb die weer uitgezet en voila: it works ;) Stamgastje; nog bedankt _/-\o_

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
In een ander draadje, zag/viel m'n oog eerder op het probleem wat ms bij jullie (ook) het geval is: [rml][ VPN] verbinding verbreekt[/rml]

Kort: Wanneer je ICS/ICF actief hebt, kan het aanbrengen van MS fix http://support.microsoft.com/?kbid=331816 nodig zijn om het VPN-verbreek-na-1minuut probleem op te lossen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
PtrO schreef op 10 September 2003 @ 01:07:
In een ander draadje, zag/viel m'n oog eerder op het probleem wat ms bij jullie (ook) het geval is: [rml][ VPN] verbinding verbreekt[/rml]
Anders link je naar dit topic terug :?
PtrO schreef op 10 September 2003 @ 01:07:Kort: Wanneer je ICS/ICF actief hebt, kan het aanbrengen van MS fix http://support.microsoft.com/?kbid=331816 nodig zijn om het VPN-verbreek-na-1minuut probleem op te lossen.
en dat punt op de KB van MS bevat ook een workaround: nml het uitzetten van connection sharing (wat al niet aan stond zoals ik al zei).

Verwijderd

Ik heb Win2000 SP2 en zit met hetzelfde probleem ...

Opnieuw installeren is niet mogelijk.
Zou SP4 installeren een opossing zijn ??

Alvast bedankt

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien wel. Daar zitten in ieder geval veel belangrijke patches in :) Echter geef je wel een beetje weinig info. Lees ook even FAQ Network Troubleshooting :) Misschien nuttig om een eigen topic te openen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Een kick met zó weinig toevoeging hebben we liever niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.