Toon posts:

PC wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb een beetje rond gezocht hier maar kon nergens nou precies mijn probleem vinden.
Ik heb een AMD T-Bird 1Ghz op een ABit KT7a Raid mobo. Deze gaat al zo'n 2 jaar mee. Nu kwamen er laatst wat rare geluiden uit mn pc, veel gebrom, hard vooral etc. Nu kwam ik gister avond thuis en stond mn scherm vast op het scherm dat meestal als 2e scherm tevoorschijn komt, waar je RAM staat, je harde schijven en cd-rom etc. Er stond alleen niets in, alleen bovenin die tekst (kan me niet meer herrineren wat). Nu heeft ie al wel vaker problemen gehad dus ik dacht van, gewoon resetten dat ding.
Het probleem nu, hij wou ook niet meer booten. Als ik hem aanzet dat brand de standby knop van mn monitor, en er is ook helemaal geen activiteit op mn harde schijf. Het lampie gaat wel even branden, maar daarna helemaal niet meer.
Ik heb het idee dat mn processor kapot is ofzo, maar goed ik wil het even zeker weten voordat ik een nieuwe pc koop.

Ter aanvulling, ik draai op XP, pc niet overgeclockt, standaard bios settings (ik heb bios ook al gereset).
bvd

Verwijderd

Krijg je geen foutmeldingen van het BIOS? (piepjes bij opstarten)
Als dat wel zo is, kun je in de handleiding van je mobo opzoeken wat de fout is

Verwijderd

Het zou inderdaad aan je processor kunnen liggen. Het zou handig zijn als je die processor kon testen op een ander systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik krijg geen piepjes of een ander soort melding, scherm blijft zwart.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 09:59 ]

Verwijderd

dan zal het wel aan je Mobo of CPU liggen... bij andere fouten krijg je geluidjes

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Trek alle PCI kaarten eens uit je systeem, en haal je IDE en FDD kabels een los. Probeer dan nog eens op te booten (alleen videokaart erin laten zitten).

Doet ie het dan nog niet, kun je ff met de jumper je BIOS resetten. Als dat ook geen resultaat heb, vrees ik dat je mobo of CPU idd dood is.
Pagina: 1