[WINNTx] Terminal service starten met snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op het moment heb ik met een stage 14 scholen en hun servers onder mijn beheer. De meeste servers worden met behulp van terminal services beheerd over het school zijn eigen lan netwerk en soms met een beetje geluk over kennisnet.

het nadeel is dat elke school zijn eigen admin password heeft met zijn eigen password. Ook heeft de school een eigen IP. Nu ben ik al dit bezig aan het bijhouden in een eigen soort bloknootje.. Maar echt handig is het niet.

Nu wil ik graag snelkoppelingen maken voor elke server. Die snelkoppeling start de terminal service client op, Verbind met het juiste IP en logt ook meteen in op die server. Als zoiets mogelijk is zou ik graag willen weten hoe ik dat kan aanpakken.

Als het niet mogelijk is met de terminal service client, is het dan wel mogelijk om dan een snelkoppeling te maken naar de webbased client die ook op elke server draait.. (http://servername/tsweb/)

AKA Rinkel weblog

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je de nieuwste TS client download (Remote Desktop Connection) kun je de verbindingsgegevens saven en openen. Maak dan voor elke server zo'n file aan en je kunt gewoon dubbelklikken op die files. Daarbij kun je de credentials opgeven al weet ik niet of dat helemaal goed werkt, dat zul je even moeten testen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Volgens mij kon je met de RDP5 client gewoon lossen verbindingen maken naar Terminal Servers. Hier kan je gewoon een snelkoppeling van maken. Met RDP5.1 (WinXP versie) kan dit weer niet. (lossen snelkoppelingen dan :))

[ Voor 8% gewijzigd door Ralphie op 08-09-2003 09:37 ]

HODL

Verwijderd

Inderdaad wat BlackD ook al zei met remote desktop werkt dat perfect gebruik dat zelf ook op deze manier want als ik het ergens op schrijf ben ik het met een uur al weer kwijt.
Ik zou zeggen ga voor die remote desktop connection in ieder geval su6