Toon posts:

[Win2k]Netwerk printer op clients installeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt,maar kon helaas niet iets bruikbaars vinden.

Ik heb een netwerk printer geinstalled.En nu is het de bedoeling dat op alle (30 stuks) clients deze printer ook word geinstalleerd.Hele netwerk draaid op Windows 2000.

Maar om nou bij elke computer in te loggen en daar de printer te installeren,gaat wel erg veel duren.Ook omdat er dan nog 8 groepen zijn waarmee je moet inloggen en deze printer te installen.

Is er een manier om vanuit de server de printer te installeren..En dat dat meteen op alle 30 computers automatisch geinstalled word?

ben een beetje een win2k noob,maar hoop het toch voor elkaar te krijgen.:)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Krijg absoluut niet de indruk dat je zelf al iets uitgezocht hebt (en met de search komt exact zelfde vraagstuk echt wel een aantal keren naar voren).
Ram gewoon in een (Kix) loginscript dat ALLE printers op ALLE clients geinstalleerd moeten worden.
Vervolgens aan de hand van een group-membership de juiste printer als default zetten.
Drivers worden er vanzelf op geinstalleerd.

En anders een mailtje naar everyon met simpele uitleg hoe ze een printertje dubbelklikken om te installeren.

En misschien .. heel misschin dat het vanuit W2K server ook wel automagisch kan met policays enzo (maar dat weer ik niet zeker, mag je zelf opzoeken).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.