Toon posts:

moederbord - videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, ik heb even een vraagje:

Mijn neef heeft laatst een Sapphire 9800 Pro 256MB gekocht, en had een MSI moederboard (weet niet precies welke versie, denk iets ouder als mijne), en kreeg heel wat problemen. inmiddles heeft hij een niew mobo (asus a7v600) en alles werkt perfect.

Wat ik me nou afvroeg, ik wil over een weekie ongeveer een Asus V9950 FX5900 Ultra 256MB gaan kopen, maar mijn mobo is: MSI MS-6513.

ga ik hier ook problemen mee krijgen?! want ik ben al een dikke 500 euries kwijt voor de videokaart, en als ik een niew mobo moet kopen ook dan ga ik er nog eens hard over twijfelen :/

P4 2.0 Ghz
MSI MS-6513
GF4 MX 460 (binnenkort niewe hopelijk)
Detonator 6.13.10.4109
768 DDR PC2100 Samsung
WINXP Pro dutch SP1 integrated

bedankt alvast!

p.s: ik weet niet zo veel van mobo's, is dit een beetje kwaliteit mobo?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 01:38 ]

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Waarschijnlijk niet....die vriend van je had een ATi, jij gaat een Nvidia kopen.... als het niet werkt breng je em toch gewoon terug.... heb ik ook welles gedaan hier bij Mycom hoofddorp...daar nemen ze zoiets gewoon terug en krijg je iets anders...

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Wat ik me afvraag is waarom je zo'n gigantisch dure kaart in zo'n machine gaat stoppen.
De MS-6513 heeft een Intel 845D Chipset en een AGP 4x slot dus op zich zou de kaart gewoon moeten werken, maar ik denk dat je misschien toch beter voor een dual channel ddr setup + Intel 865P chipset had kunnen kiezen met een wat mindere videokaart.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Het is bekend dat bepaalde combinatie's van mobo's en ATI videokaarten problemen geven. Bij Nvidia is dat vrijwel niet het geval. www.rage3d.com heeft daar een apart gedeelte over waar gebruikers hun ervaring met combo's delen. Toch zou ik voor een ATI kaart kiezen, meer waar voor je geld.

En persoonlijk ben ik niet zo dol op MSi mobo's, vind het meer budget produkten. Ik zou persoonlijk meer gaan voor ASUS, meer ervaring en reseacrh in nieuwere technologie en gebruikt meer a klasse produkten erop.

Verwijderd

Topicstarter
thanks jongens!

maar dat is toch vaag, als Parabellum zegt dat het vaker gebeurt met Ati.. kunnen ze niet maken, daarom kies ik dus voor Nvidia ;)

en Kamikaze, wat bedoel je met "zo'n machine"? of bedoel je dat mijn mobo niet goed genoeg is? ik zei al, ben niet zo kien met mobo's ;)

thanks again