Tikkende Harde Schijf

Pagina: 1
Acties:

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voor me server heb ik 2 Western Digital Raptors aangeschaft. Om deze in Raid 0 met elkaar te laten draaien, nu lijkt alles aardig te werken, maar ik kwam er achter dat na verloop van tijd, zeg maar na een halfuur tot een uur, 1 van me raptors gaat Tikken en zoefen. Het geluid is best hard, maar klinkt op zich wel gecontroleerd, ook zoeft de schijf ook erg, beetje als het geluid van een CD-speler die begint te lezen. Het tikken is vrij hard, overigens. En herhaalt zich om de 10 seconden.

Mijn eerste idee was dat me voeding van me server te zwak was, dit is slechts een 250 volt, en op dit moment zitten er 2 raptors, een andere HD, en de Case fans op.
Ik heb daarom ook mijn DVD rom ontkoppelt, en dacht er daarna geen last meer van te hebben, maar goed, toch weer last.

Volledige specs staan op:

http://www.tweakers.net/gallery/sys/4467

Iemand een idee wat het kan zijn?

Ter info nog even, de schijf die tikt is een kleine week oud.

[ Voor 4% gewijzigd door raptorix op 08-09-2003 00:18 ]

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 21:42
Kabels al eens nagekeken?

• raptorix
Mjah had kabels al eens losgehaalt, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen, het tikt echt IN de schijf.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Helaas ken ik dit probleem van een Raptor, de mijne is ook kapot gegaan. Ik kreeg gewoon een nieuwe van WD, dus pas op voor je data!

• raptorix
IvoB schreef op 08 september 2003 @ 00:28:
Helaas ken ik dit probleem van een Raptor, de mijne is ook kapot gegaan. Ik kreeg gewoon een nieuwe van WD, dus pas op voor je data!
Mjah de bak staat nu proef te draaien, en ben hier natuurlijk niet echt blij mee, server komt straks op colocatie te staan en heb geen zin om na 2 weken al schijven te moeten veranderen.

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem gehad.
Het viel me op dat het alleen de ene schijf was waar ik de os op had ge installeert.
Heb de schijf omgeruild voor en ander en het was over.
De schijf werkte trouwens wel goed, maar bleef hard tikken.

Verwijderd

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er een brakke in de serie zit. Ik zou hem dus gewoon lekker omruilen bij de winkel. Moet op zich geen probleem zijn als hij niet te oud is. Dan kunnen ze hem direct uit voorraad switchen

• raptorix
Ja vreemde is dat schijf gewoon goed werkt, ik heb hem bij Mycom gekocht, en verwacht ook geen problemen met ruilen, meestal krijg je bij Mycom Overtoom gelijk nieuw spul mee.

Verwijderd

Heb hem ook bij MyCom gekocht en omgeruild. Was geen enkel probleem.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 14:27

4VAlien

Intarweb!

Toen mijn ibm begon te tikken liep ie ook af en toe vast, dat steeds vaker en na 2 weken was ie dood. Misschien dus niet onverstandig om om te ruilen
Pagina: 1