Gezocht: ghettoblaster

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87860

Topicstarter
Ten eerste moet hij hard kunnen. Niet dat hard altijd beter is... ;)
Maar hij komt simpelweg in een groot magazijn te staan dus moet je aan de andere kant van die hal ook nog wat kunnen horen. Met natuurlijk een bijbehorende bass.

Verder moet hij beslist overweg kunnen met CD-RW's. En hij moet een line-in hebben (liefst met cinch/tulp aansluitingen). Het zou helemaal mooi zijn als hij mp3-cd's kan afspelen maar dat is niet nodig. Tuner/cassettedeck zijn ook overbodig.

Tenslotte maakt stroomverbruik niet uit, hij komt toch aan het stopcontact te hangen. De enigste reden waarom ik een ghettoblaster wil hebben en er niet gewoon een oude stereo neerzet is dat het nog enigszins draagbaar moet zijn.

Bij m'n eigen zoektocht ben ik uitgekomen op de JVC RVB99:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/RVB99.jpg
Maar die viel me zwaar tegen toen ik 'm ging testen in de winkel. Na alle positieve reviews had ik veel meer verwacht van het volume. Bovendien bleek hij niet overweg te kunnen met CD-RW's ookal staat in de specs van wel :/

Wie heeft dus een betere suggestie voor ongeveer 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien is het eens handig om naar bijv. de mediamarkt te gaan, daar hebben ze altijd een heel scala van die dingen.

offtopic:
ik ben GEEN medewerker van de mediamarkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 08-09-2003 00:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar ben ik geweest om die JVC te testen :)
En dat was gelijk ook de grootste/duurste die ze hadden staan.
De rest leek me de moeite van het beluisteren niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

a&V

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43
Anoniem: 87860 schreef op 08 September 2003 @ 00:15:
Bij m'n eigen zoektocht ben ik uitgekomen op de JVC RVB99:
Maar die viel me zwaar tegen toen ik 'm ging testen in de winkel. Na alle positieve reviews had ik veel meer verwacht van het volume. Bovendien bleek hij niet overweg te kunnen met CD-RW's ookal staat in de specs van wel :/
Dan weet ik niet wat jij hard vindt maar ik heb een van de 1e versie's van dit apparaat toen JVC ze op de markt bracht en die van mij kan hard, heeft poosje in het magazijn van mijn oude werkgever gestaan (scheepsbouw loods) en cd rw's kan die perfect aan, die van mij draait alleen maar cd-rw en cdr's.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inderdaad subjectief maar ik had toch wel verwacht die bass in m'n maag te voelen. En bij mij kwam er op het display 'ERROR' of -- - -- - -- te staan als ik er een CD-RW in deed. Ik heb een Plextor Premium brander en ik heb het met een nieuwe Verbatim rewritable geprobeerd, dus daar zal het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Je kunt de bas moeilijk in je maag gaan voelen bij een apparaat dat een uitgangsvermogen heeft van een paar watt per kanaal met woofertjes van 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Anoniem: 87860 schreef op 08 September 2003 @ 17:07:
Dat is inderdaad subjectief maar ik had toch wel verwacht die bass in m'n maag te voelen.
Dan verwacht je toch echt teveel hievan :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Sorry hoor, maar die Boomblaster is echt een superghettoblaster. Je zal gewoonweg niks beters tegen komen. Zo een ding moet draagbaar zijn. Dat betekent: weinig ruimte voor woofers, weinig ruimte voor de grotere ruimte die ze eisen om net zo diep te gaan, weinig ruimte voor grote voedingen (alsie op het net gaat) en weinig ruimte voor 50A accu's.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 62484 schreef op 08 September 2003 @ 22:42:
Je kunt de bas moeilijk in je maag gaan voelen bij een apparaat dat een uitgangsvermogen heeft van een paar watt per kanaal met woofertjes van 4"
JVC claimt 60 watt in totaal :X
Nu leek me dat toch al niet waarschijnlijk op batterijen :P

Maar goed, ik zal m'n eisen wat realistischer maken: Ongeveer hetzelfde geluid als de boomblaster van JVC, maar dan 1tje die wel CD-RW's kan afspelen.
En natuurlijk een line-in heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nou, ik heb dus die boomblaster. Voor m'n mp3's, en zeker dat'oe hard kan. Brute bass ook. Maarja, er gaan 10 D en 3 AA batterijen in :( En die gaan rap >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42

DaRoot

Some say...

Anoniem: 62484 schreef op 08 September 2003 @ 22:42:
Onze buren op vakantie hadden zo een mee... Trust me, die voel je absoluut in je maag! Serieus, had er regelmatig van gehoord, dacht zelf ook dat het mee zou vallen... maar dat gekke apparaat gaat echt snoei hard! en praktisch zonder vervorming. Hifi zal het wel niet helemaal zijn, maar als je voor portable (nou ja) en voor volume gaat, kun je hier echt niet om heen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DaRoot schreef op 09 September 2003 @ 00:05:
[...]

Onze buren op vakantie hadden zo een mee... Trust me, die voel je absoluut in je maag! Serieus, had er regelmatig van gehoord, dacht zelf ook dat het mee zou vallen... maar dat gekke apparaat gaat echt snoei hard! en praktisch zonder vervorming. Hifi zal het wel niet helemaal zijn, maar als je voor portable (nou ja) en voor volume gaat, kun je hier echt niet om heen.
Ja idd, dat ding is loei zwaar, tijd om er eens wieltjes onder te modden, en en stang die je kan uitschuiven. Neemt wat makkelijker mee >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:31

Exirion

Gadgetfetisjist

DaRoot schreef op 09 September 2003 @ 00:05:
Onze buren op vakantie hadden zo een mee... Trust me, die voel je absoluut in je maag!
Door de enorme resonantie misschien ja :r

Dat heeft toch niks met bass te maken man.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Ik heb hier een oude boomblaster staan (RV-B70), en daar zit toch wel zeker bass in. Wel van de vatzige ondertoon bass, maar goed je voel dat toch echt wel in je maag.

edit:

Je moet het ding iig niet kopen voor de radio die erop zit. De ontvangst is gewoon ronduit kut. En het zoeken gaat retetraag. Als je er geen baterijen in hebt zitten en de stroom gaat er even vanaf, zijn meteen al je voorgeprogrammeerde zenders weg :{.

Maar het geluid is gewoon _/-\o_.

[ Voor 48% gewijzigd door iets op 09-09-2003 00:36 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ja, je voelt het misschien in je maag als je op 2cm afstand staat :P Mensen, ik denk dat jullie hier wat voelen vanwege het placebo effect :o Kom op, met dual 6" of een keer 8" voel je nog niks in je maag, laat staan duel 10 of 13 cm met amper vermogen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grappig hoe meningen hierover kunnen verschillen :)
In de winkel stond hij op volume 25, met de bass op maximaal. Ik dacht nog bij mezelf: dat klinkt niet gek, eens horen hoe ver hij komt. Bleek het volume maar tot 50 te gaan. En vanaf 30 gaat de bass ook automatisch lager...

Begrijp me trouwens niet verkeerd. Normaal gesproken vind ik kwaliteit veel belangrijker dan volume/bass. Maar op je werk kun je nu eenmaal niet een installatie van duizenden euro's neerzetten. En in zo'n grote hal is het enigste wat nog telt het volume...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ja, maar dan nog klinkt die Boomblaster echt helemaal niet verkeerd voor het geld !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 08:17
Waarom bouw je er niet eentje zelf??!
Portable boomblaster.

Auto radiocd/speler
2x 50 watt amp goed merk of 2x100 kijkshop
Leuke 70/210 watt magnat jbl etc in de aanbieding. Liefst ovaal (6x9)
Wat kabels etc... En daarbij een brommer of motor accu.
Zelf heb ik een auto accu gebruikt 56amp/h maar dat is voor vele net wat te zwaar :P

Daarbij wat planken hout of bouw het in een curverdoos met hout als geraamte.
Speeltijd is aanzienlijk langer dan bij een boomblaster. Geluid is 10xmooier en gaat veel harder en dieper. Ook is het vaak wat meer hufter proof als je het goed stevig maakt.

Deze week zal ik wat fotos van mijn eigen werk poste.

En ik wed dat je voor een goede 300 euro top kwaliteit eigen boomblaster kan maken.

150 euro voor goede cdspeler (Ik had zelf clarion op de kop getikt voor die prijs)
40-50 euro voor 2 mooie 6x9 speakers. Magnat - pioneer - sony - jbl .. whatever
35 euro voor een 2x100 watt supertech versterker. Zijn compact , zuinig en leveren echt meer power dan in z'n JVC ding.
Wat kabels (meestal al inbegrepen)
Dan een motor accu (soms kan je ze bij de sloop krijgen) of gel (is stuk lichter dan lood)

Wat houd + goed concept voor bouw en maken maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tijmen schreef op 09 September 2003 @ 01:44:
Waarom bouw je er niet eentje zelf??!
Daar heb ik ook aan zitten denken... tenslotte heb ik niet eens een accu nodig, en de cd-speler kan eventueel ook weggelaten worden als er een line-in op zit. Dus het zou bij mij helemaal simpel blijven. Maar helaas heb ik niet het gereedschap en de werkruimte om zoiets te maken.

Ben in elk geval wel benieuwd naar pics van jouw constructie!
En hoe heb jij het eigenlijk voor elkaar gekregen om een 12 volt autoradio op het lichtnet aan te sluiten? Trafo en gelijkrichter? Of is het alleen een accu...
Helaas staat er niks over CD-RW of een line-in. Bovendien denk ik niet dat deze voor 80 euro een vergelijkbaar of beter geluid neerzet dan een boombox van 280...
Toch bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zet anders gewoon een stel grote aldi speakers met een oude versterker neer, dat gaat harder dan een getto blaster.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 10:16
Anoniem: 87860 schreef op 09 September 2003 @ 12:14:
[...]

Daar heb ik ook aan zitten denken... tenslotte heb ik niet eens een accu nodig, en de cd-speler kan eventueel ook weggelaten worden als er een line-in op zit. Dus het zou bij mij helemaal simpel blijven. Maar helaas heb ik niet het gereedschap en de werkruimte om zoiets te maken.

Ben in elk geval wel benieuwd naar pics van jouw constructie!
En hoe heb jij het eigenlijk voor elkaar gekregen om een 12 volt autoradio op het lichtnet aan te sluiten? Trafo en gelijkrichter? Of is het alleen een accu...

[knip]
Ik denk dat hij dat idd zo heeft gedaan. Maar hoeveel ruimte heb je nou helemaal nodig om zoiets te maken? Dat kun je nog op een klein kamertje in elkaar prutsen. Het enige wat je wel nodig hebt is goed gereedschap, maar dat is gewoon een investering, blijft toch jaren goed.
edit:

of je doet wat JVS zegt, je schroeft alles gewoon aan elkaar vast, zo blijft het nog draagbaar ook B)

[ Voor 6% gewijzigd door cryforhelp op 09-09-2003 12:27 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op 09 September 2003 @ 12:21:
Zet anders gewoon een stel grote aldi speakers met een oude versterker neer, dat gaat harder dan een getto blaster.
Iets vergelijkbaars staat er nu al. Probleem is dat je zoiets niet makkelijk kunt verplaatsen en dus moet laten staan. Vervolgens gaan andere mensen 'm ook gebruiken, iemand laat een box uit z'n handen kletteren, struikelt over een draad, of er wordt geruzied waar hij komt te staan en op welke zender hij komt te staan :z

Ik ben er scheitziek van om er telkens voor te zorgen dat er iets werkends staat voor mezelf terwijl andere mensen 'm kapot maken. Het is nooit expres, maar ondertussen gaat elke stereo die je daar neerzet binnen een half jaar gegarandeerd kapot |:(

Dus wil ik gewoon lekker egoistisch een ghettoblaster meenemen.
Met een beetje geluk past zo'n ding in m'n kluisje, anders gooi ik 'm in m'n auto :)
Dat kun je nog op een klein kamertje in elkaar prutsen.
Ik kan toch moeilijk gaan zagen in m'n woonkamer, badkamer of keuken?
Meer kamers heb ik niet in m'n appartementje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Zagen @ de bouwmarkt voor 3 euro en in elkaar zetten kan wel degelijk in je eigen kamer :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Je kan prima in je tuin of kamer z'n ding bouwen.

Enigste wat je echt nodig hebt. Is een goede zaag, boortol , schroeven (draaiers)
Een striptang voor bekabeling en combinatietang. Wat kit, pen/potlood. Misschien ben ik nog wat vergeten.

Over mijn accu.. Ja er zit een accu in zonder trafo. Dus als hij leeg is moet ik hem wel opladen. Maar je kan er ook een goede travo inzetten en hem rechtstreeks aansluiten op netspanning. Zonder accu dus. Als je dan 2 pool aansluitingen maakt aan de buitenkant. Met een schakelaar kan je hem altijd voede met een kleine 12V accu.
Kan je hem altijd meenemen naar het strand, camping what ever.

Vanavond schiet ik even wat pics en hoop ze dan online te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 22:47

BeaM-R

Powerrrrr

uhm sorry hoor maar die JVC die je laat zien hebben wij met ons team ook. We gebruiken hem vaak bij trainingen en bij warmlopen bij wedstrijden enzo, en daar vul je een complete sporthal mee! Daar zit dus echt wel een goed geluid in, en een diepe bas!

Misschien is het net een andere type (is al een jaar of 2 oud) maar hij ziet er vrijwel hetzelfde uit.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49962

Tijmen waar is je handelsgeest??

Als Xinn niet de ruimte heeft en de spullen maak een deal!

Het is dat ik van audio N!X weet anders had ik Xinn wel effe geholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Wellicht is dit http://www.p4c.philips.co...0c/az2558_00c_pss_nld.pdf mss iets voor jou .. cdrw compatible , zit een w00x bass unit in , en nog meer van dat ... is wel geen ghettoblaster maar zal ook wel goed hard gaan .. als we specs moeten geloven gaat ie tot 20 hz :*)

[ Voor 10% gewijzigd door TomSwinnen op 09-09-2003 19:09 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op 09 September 2003 @ 19:08:
Wellicht is dit [url]als we specs moeten geloven gaat ie tot 20 hz :*)
regel 1 bij audio: veeg je kont af met specs.

In de specs zeggen ze hier trouwens niks over de speakers, alleen de CD speler.

[ Voor 16% gewijzigd door Exirion op 09-09-2003 19:12 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Exirion schreef op 09 september 2003 @ 19:10:
[...]

regel 1 bij audio: veeg je kont af met specs.
vandaar die smiley :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Exirion schreef op 09 September 2003 @ 19:10:
[...]
In de specs zeggen ze hier trouwens niks over de speakers, alleen de CD speler.
Woops , net iets te rap gelezen ;)
Deze doet ook CD-RW en heeft er ook een woofer inzitten http://www.sony.be/view.x...&cat=12616&tech&loc=en_BL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:51
Je kan ook gewoon een cheap-ass radio kopen en dan in de mic ingang een woofer met 2 boxen steken (z560 ofzo) dan heb je wel bass maar is toch best irritant om mee te nemen , tis een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Bouw je eigen blaster met wat onderdelen. Leuke hiervan is je eigen design en dat je iets kunt maken wat naar je zin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

STIMPPYYY schreef op 09 September 2003 @ 19:16:
Je kan ook gewoon een cheap-ass radio kopen en dan in de mic ingang een woofer met 2 boxen steken
Sinds wanneer komt er uit de microfoon ingang een line-out signaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

TomSwinnen schreef op 09 September 2003 @ 19:08:
.. als we specs moeten geloven gaat ie tot 20 hz :*)
LOL
CD-speler
Frequentiebereik : 20 - 20.000 Hz
Signaal/Ruis verhouding : 80 dB
Kanaalscheiding (1 kHz) : 94 dB
Jengel : nihil (kwartssturing)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ja sorry hé :/ Iets te rap over gelezen ...
Precies of jullie nooit foutjes maken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
20hz met een kast van niet eens 3 liter ofzo, :P vet man, met 4''woofertjes :P
Dat lukt dus niet

[ Voor 10% gewijzigd door caspergt op 09-09-2003 20:33 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

caspergt schreef op 09 September 2003 @ 20:33:
Dat lukt dus niet
Nou, lukt best hoor, maar vraag niet bij hoeveel dB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

caspergt schreef op 09 September 2003 @ 20:33:
Dat lukt dus niet
Tsjah , tegenwoordig weet je nooit , met al die rare specs ... wie stelt die dingen toch op? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op 09 september 2003 @ 20:37:
Tsjah , tegenwoordig weet je nooit , met al die rare specs ... wie stelt die dingen toch op? ;)
Ik gok op de marketingafdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollovenlo
  • Laatst online: 01-06 18:28
Ik Hed zelf die jvc om mee te nemen naar het strand ik heb er een paar goedde oplaadbaare batturije in gedaan ca 150euro (dus hou daar effe rekening mee) maar het geluid is echt super. maar je moet met dat ding heel goed opletten hoe je hem neer zet. in mn vriedin dr kamer gaat i gewoon echt snoei hard hij staat daar ook flink hoog. en buiten werkt i ook perfect. als je hem gewoon zo in de kamer pleurt dan klinkt i niet enne ik denk dat dat bij mediamarkt het geval was. dus ik zou zeggen vraag of je hem nog terug kan brengen en probeer hem gewoon effe uit in jou situati. maare ik denk dat je er wel over te spreken zal zijn dus. ik heb hem trouwens gekocht voor 239. dus daar moet jij hem ook voor kunnen krijgen gewoon effe afdinge in de winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92203

Anoniem: 50893 schreef op 09 september 2003 @ 19:20:
Bouw je eigen blaster met wat onderdelen. Leuke hiervan is je eigen design en dat je iets kunt maken wat naar je zin is.
Probeer deze... http://www.worldwebs.nl/labomba

Dan heb je het over een echte knaller! zeker weten... geen spijt@! _/-\o_ }:O })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

7ah accu in die dingen :/ Leuk. Laten we er vanuit gaan dat een autoamp een effectiviteit heeft van 70%. Das volgens mij nog te optimistisch. Als je hard speelt, laten we zeggen op 2x30watt, dan kom je uit op 60 watt. De accu is 12 volt. 60:70x100=86. 86:12=7.16. Dat betekent dat je nog geen uur kan spelen. Nou niet echt veel ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 09-09-2003 22:33 ]

Ecodan warmtepomp

• Tijmen
Helaas heb ik nog geen foto's online kunnen zetten van mijn normale boomblaster (wel gemaakt).

Maar heb wel wat pic van een ander project en ander kaliber
Tis dan niet zo portable als het kleine broertje .. maaruuh maakt wel wat meer dB waar. Ik vind hem zelf erg orgineel. }) >:) :+

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/pics/kliko-radio.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/pics/kliko-radio%206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/pics/kliko-radio%204.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/pics/kliko-radio%202.jpg

1 kliko.
Hoop hout schroeven en bouten.
1 spuitbus groen 1 silver.
* 4x100 watt amplifier (supertech)
* 1x 400 watt amplifier (gebrugd)
* 2x 90/180 watt Magnat speakers (grote ovale)
* 2x 100 watt jensen kleine ovale
* 2x 120 watt pioneer 16cm (rond)
* 1x 250watt rms Pyle woofer. (zit onderin in eigen basstube)
* 1x kenwood radio + 10cdwisselaar.
* veder nog wat kaliber kabels met een crossover regelaar.

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 23:33
Tijmen schreef op 10 September 2003 @ 00:05:
Helaas heb ik nog geen foto's online kunnen zetten van mijn normale boomblaster (wel gemaakt).

Maar heb wel wat pic van een ander project en ander kaliber
Tis dan niet zo portable als het kleine broertje .. maaruuh maakt wel wat meer dB waar. Ik vind hem zelf erg orgineel. }) >:) :+

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

1 kliko.
Hoop hout schroeven en bouten.
1 spuitbus groen 1 silver.
* 4x100 watt amplifier (supertech)
* 1x 400 watt amplifier (gebrugd)
* 2x 90/180 watt Magnat speakers (grote ovale)
* 2x 100 watt jensen kleine ovale
* 2x 120 watt pioneer 16cm (rond)
* 1x 250watt rms Pyle woofer. (zit onderin in eigen basstube)
* 1x kenwood radio + 10cdwisselaar.
* veder nog wat kaliber kabels met een crossover regelaar.
toon volledige bericht
Fantastisch gedaan _O_.

• Tijmen
Hehe eindelijk gelukt om de rest van de foto's online te krijgen :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/creature/boomblaster01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/creature/boomblaster02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/creature/boomblaster03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/creature/boomblaster04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/creature/boomblaster05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mad-it.org/creature/boomblaster06.jpg

Spec:

1 curver kist van de Blokker + een curver trommel.
Wat simpel/stevig houd.
Schroeven,spijkers,bouten en hanvaten.
Kit (die gebruikt word bij ramen)
Simpel gereedschap
--------
Radio cdspeler van clarion.
Jbl 70/210 watt ovaal 3weg
Concord 2x 50watt rms amp
45 amp/h accu
Bekabeling (gewoon wat goed speaker draad kopen en 2,5kwadraat flexibel koperdraad )

Dit is een relatief eenvoudig ontwerp... ;) Oke je moet er wel opkomen.
Veder heb ik geen inhoud berekening gedaan voor de speakers etc.. Zal wel genoeg zijn dit. Hiervoor had ik 2 magnats ovaal + 2x100watt supertech amp.
Ging lang niet zo hard als nu. Nu bonkt het echt over een afstand van 4 - 5 m in je maag. Het geluid is ook zeer mooi en vol. Beter echt veel beter dan bij gewone draagbare dingen. Vaak is het hoog lekker hard en valt de bass weg tussen het midden en hoog bij deze dingen.
Met ovale speakers in je eigen kist kan je een mooie diepe kick bass creeeren.
Curver heeft trouwens daarvan geen last van de trillingen. Gaat veder ook niet blazen ofzo of suizen langs rantjes. Het beweegt gewoon mee. En het is wat stootvaster dan houd en ook weer eens ligter. Ook is het water afstotend en hoeft dus niet geverd te worden. Je kan ook alles van binnenin zien.
De kist is bijna regendicht behalve bij de speakers. Maar daar kan je dan een gehele hoes over de voorkant doen en je speakers blijven droog.
(handig voor zeilen zoals ik doe)
En de geluids eigenschappen zijn eigenlijk verbazingwekkend. Zorg wel dat je een soort houten klankkast binnen in maakt voor versteveging en voller geluid.

Dat was ut! :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Tijmen op 10-09-2003 00:42 ]

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Hoe laad je de accu ?

Ecodan warmtepomp

• Tijmen
Die 2 staafjes aan de zeikant rood + zwart zijn dus de min en plus voor de accu. Daar zet ik mijn laad klemmen op en hij laad zichzelf weer ;)
Er zitten nu dus 2 rubber dopjes op tegen kortsluiting.
Ook is het dus een externe bron. Kan je dus nog een lamp met schakelaar en zekering tussen douwen. Of een toeter ofzo.. Altijd handig :)

De accu zit onder de radio (autoaccu) en tussen de speakers.
Ik kan altijd de voorkant openschroeven als ik erbij moet.
Maar de accu is ook onderhoudsvrij dus dat hoeft zelde :P

[ Voor 72% gewijzigd door Tijmen op 10-09-2003 01:07 ]

Topicstarter
Originele ontwerpen, vooral die biobak :+
Ik denk dat ik me toch maar eens wat op zelfbouw ga orienteren. Het is tenslotte ook belachelijk om 300 euro neer te tellen terwijl je driekwart van de functies niet gebruikt en nog steeds niet tevreden bent over het geluid. Na een beetje rondgekeken te hebben denk ik dat het met zelfbouw beter kan.

Waarschijnlijk ga ik voor een soortgelijk ontwerp als die labomba gevallen, maar dan zonder accu en cd-speler. En ik heb ook nog wel een aantal ideeen ter verbetering :)

Bedankt voor de inspiratie mensen!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Die LaBomba zou ik niet doen want die straalt de middentonen opzij af, en das niet goed. Hoort dezelfde richting als het hoog.

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Er kan geen laag uit 4" ers komen? Nou ik heb gisteren toevallig het tegendeel bewezen :) 2 4" woofertjes uit de DIY competitie die ik nog had liggen isobarisch in een 6e orde bandpass. Dat blaast erover zeg :P Hier wat bouwpics, waarschijnlijk bouw ik volgende week een nieuwe, iets grotere, die nog 10hz dieper moet gaan. Ook zal ik ipv geldbesparend 9mm dan 15 of 18mm gaan gebruiken, dat 9mm vind schroeven in de "zijkanten" namelijk niet fijn heb ik gemerkt. Het resoneert verder niet ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10533/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10534/thumb.jpg
Gewoon lekker lijmen, de beste manier van bevestigen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10535/thumb.jpg
BR poortjes van 25mm, 2x 9cm en 2x 18cm.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10537/thumb.jpg
Inhoudsverhouden 2,5l-5,5l

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10538/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10539/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10540/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10541/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10542/thumb.jpg
Plexi bovenkant. Zoals op 'ie op deze plaatjes te zien is lekte 'ie bij hoge volumes flink langs deze plaat, 4 doorgesneden postbode-elastieken zorgen nu voor een perfecte afsluiting. Door een rekenfoutje een bereik van (f0!) 45-120Hz, dit gaat nog 35-100Hz worden (in een iets grotere kast). Het lijkt niet laag maar het het klinkt zó vet, echt onvoorstelbaar wat zulke kleine drivertjes nog teweeg kunnen brengen.
(dit lijkt mischien wat offtopic maar hiermee wil ik laten zien dat je toch met een redelijke inhoud goede resultaten kan bereiken, mijn miniprojectje leek me niet echt een nieuw topic waard dus ik gooi de pics er hier maar even bij. Als de nieuwe enclosure nog beter klinkt zal ik wel weer een update plaatsen)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Topicstarter
JT schreef op 10 September 2003 @ 22:48:
Die LaBomba zou ik niet doen want die straalt de middentonen opzij af, en das niet goed. Hoort dezelfde richting als het hoog.
De richting van de speakers is in dit geval niet belangrijk omdat je bij zo'n grote luisterafstand, terwijl de speakers praktisch naast elkaar zitten, toch totaal geen stereobeeld meer hebt. Je zou het zelfs net zo goed mono kunnen maken.

Mooi gemaakt trouwens m.m!
Maar waarom heb je plexiglas gebruikt :?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 87860 op 10-09-2003 23:18 ]

• Tijmen
Als je dat eventueel zou willen bouwen.
Dan kan je een composet gebruiken. Mid + tweeters aan de voorkant en de bass aan de zeikant. Bass opzei maakt niet zeer veel uit. zelf zou ik het geluid naar voren richten.
Want mij zelf ook niet handig lijkt aan z'n PVC buis is het inbouwen. En je moet er nog 2 voeten onderzetten want anders gaat dan ding rollen.

Zoals ik al eerder poste. Maak ook een aftakking van je + en - , zo kan je altijd nog een accu aansluiten. En hem dus meenemen. Altijd leuk voor de camping etc.

Maar waarom trouwens geen Cdspeler?? Zoveel extra geld kost dat niet meer tegenwoordig. En als je eventueel een discman gaat gebruiken, zo ik voor een autoradio gaan want die dingen zijn minder kwetsbaarder bij een goede.

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Anoniem: 87860 schreef op 10 september 2003 @ 23:13:
[...]

De richting van de speakers is in dit geval niet belangrijk omdat je bij zo'n grote luisterafstand, terwijl de speakers praktisch naast elkaar zitten, toch totaal geen stereobeeld meer hebt. Je zou het zelfs net zo goed mono kunnen maken.

HEt gaat niet alleen om stereobeeld, want wedden dat als je NAAST je speakers gaat staan op 2 meter en daarna ERVOOR dat ervoor harder klinkt ? En idd, BAS naar de zijkant boeit niet, MIDDENtonen wel.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 11-09-2003 00:32 ]

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

Anoniem: 87860 schreef op 10 September 2003 @ 23:13:
[...]

Ik had het nog liggen, nu is er tenminste wat te zien. Ding staat nu op school, klasgenoten mogen 'em morgen gaan bewonderen en daarna ga ik 'em of nog een tijdje gebruiken of meteen uit elkaar slopen (want ik ga een iets grotere bouwen zodat het nog wat lager komt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
En hoe staat het met je project Xinn??

Of is het niks geworden?
Graag een update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103641

Ik wil mijn boomblaster (eerste model , RV-B90LTD , blauwe editie , groot model dus) samen met autokabel verkopen , maar wat mag ik er nog voor vragen? Ik vind het spijtig dat ik hem moet weg doen , echt een mooie bas die eruit komt :)
Ik hoopte op een 120 euro? of is dit teveel of te weinig? graag een snelle reply , thx (ik verkoop het niet op dit stuk forum he )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Toch lijkt me dit niet zo'n geschikte plaats om het te vragen temeer omdat dit topic over een andere "boomblaster" gaat dan waar jij het over hebt. Zo'n ding wat jij hebt heet een subwoofer en is iets heel anders. Daarnaast denk ik niet dat iemand je hier verder mee kan helpen zonder het ding gehoord te hebben (het ding zal ook wel niet al teveel soeps zijn vrees ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103641

Het gaat wel degelijk over zo'n JVC ghetoblaster precies zoals op de foto van de topicstarter , alleen is dit een special edition en van een paar jaar oud .
En die autokabel kon je voor die JVC optioneel kopen (dus voor dat draagbaar ding van 10kg in de auto mee te nemen)
Dus deze reply sluit perfect bij die andere ghetoblasters aan , het is gewoon bijna exact dezelfde als die in het begin.
Wat is mijn ding nog waard? linkje foto : http://www.coda.ru/portable/rv-b90ltd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Sowieso hoef je echt geen topic te kicken om te vragen wat je boomblaster nog waard is. :/

Kijk wat rond op marktplaats-achtige sites om een indruk te krijgen, maar niet hier dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.