vhs capturen naar svcd

Pagina: 1
Acties:

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een Terratec 400 tv
als ik met de videorecorder 1,5 uur capture met die tv-kaart , dan krijg ik AVI en dan gebruik ik een divx codec. om te comprimeren

Hoe kan ik van zon bestand een supervideocd maken zpdat je hem in een dvd speler kunt spelen??
Ik heb al geprobeerd om hem om te zetten naar mpg met tmpgenc. programma maar dan kan ik ze niet meer afspelen op een of andere manier.

heb jij een goeie tip?
alvast bednakt

[ Voor 3% gewijzigd door programfile op 08-09-2003 00:15 ]

Verwijderd

Vrijwel iedere DVD-speler zou een CD met MPG (VCD) kunnen afdraaien. Een SVCD is gebasseerd op MPG2. Daar heb je een aparte codec voor nodig.

• programfile
  • Niet online
Jah ik heb het ook geprobeerd met Nero en dan zegt hij inderdaad dat ik een Nero Mpeg2 codec plugin moet hebben, maar die kan ik ook nergens vinden op de site www.nero.com

Verwijderd

Die moet je kopen. Er zijn wel wat gratis codecs te vinden. Ik vond dit op www.sourceforge.org al weet ik niet of het is wat je zoekt, ik heb er zelf niet naar gekeken --> http://sourceforge.net/projects/virtualdubmpg2/.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

gebruik de goede template bij Tmpeg encoden.

en gevonden met Google: http://www.svcdnewbie.nl/opnemen/analoog-opnemen.html?tekst

misschien dat je daar iets aan hebt.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Een vraagje: bij mij wil VirtualDub alleen interleaved beeldformaten doen, als ik instel op een ander formaat zegt ie 'not supported' ook al heb ik de codecs.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

dan heb je andere versie nodig van Virtual dub.

Je duwt er zeker Mpeg in?............zo ja neem dan de Virtual Dub Mod, die pakt ook Mpg

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdx.html

DVDx, makkelijk in gebruik, goeie kwaliteit, vele instel mogelijkheden, nederlandstalig, kijk eens of het wat voor je is.

Verwijderd

Het gaat om captures van de videorecorder Arno.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 01:33:
Een vraagje: bij mij wil VirtualDub alleen interleaved beeldformaten doen, als ik instel op een ander formaat zegt ie 'not supported' ook al heb ik de codecs.
MPG2 is interleaved. Als je het verkeerd instelt houd je je niet meer aan de resolutie voor MPG2: 720x576 (PAL).

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kijk eens bij deze links.
En anders staat hier ook wel wat bruikbaars (Zoeken naar Avi to SVCD leverde alleen in SA al ruim 700 topics op).

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• programfile
  • Niet online
Okey jongens ik denk dat ik nu wel genoeg weet, ik moet dus gewoon die mpeg2 codec hebben om hem als svcd te kunnen branden.

Bedankt

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Als je maar niet Nero gebruikt om hem om te vormen, Nero is leuk progje, maar dat alleen om te branden.

Pagina: 1