[tandenborstel] batterij vs. electrisch

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
Is een electrische tandenborstel beter dan een batterijborstel?

Qua prijs uiteraard wel, want de Oral-B kost ongeveer 30 euro, terwijl een batterijborstel ongeveer 8 euro kost. Een nogal groot verschil.
Het enigste verschil wat ik tussenbeide kan bedenken is dat de Oral-B ook heen en weer gaat ipv alleen ronddraaien, wat de batterijborstel doet.

Of zijn er meer dingen wat een electrische beter maakt?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68777

leg jij mij het verschil is uit tussen een batterij borstel en een electrische ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:03

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Deze misschien ?

Sorry alvast voor deze zinloze en hk-achtige post

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Wat een bruut topic!

Mijn idee is dat een electrische meer "vermogen" levert (dus meer poetsbewegingen p/m) dan eentje op batterij (kheb ze allebei). Maar ik heb het niet gemeten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:35

Royz

Kleurenblind!!

Ik gebruik altijd een electrische, maar op de vakantie had ik expres een van batterijen meegenomen. Resultaat bij mij: ik merkte geen verschil :/. Ik vind het allebei topdingen! Maar je moet wel van die mooie borsteltjes erop hebben, die alleen dat rondje erop hebben zijn minder.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41106

Werk je bij een batterijen leverancier?
(kost nogalwat batterijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 13:19

RBouman

René

Een elektrische heeft een oplaadbare accu, de tandenborstel op batterijen wil elke tig dagen een nieuwe batterijenset hebben. Bij een batterijenprijs van ca 1 euro per AA batterij alkaline heb je na 12 batterijen hetzelfde geld uitgegeven als voor de elektrische.
Trouwens Oral-b kost ca 20 euro.
Voordeel van de Oral is dat ik in mijn huis altijd wel een stopkontakt heb en niet altijd AA batterijen, maw ik kan dus altijd poetsen!! :*) :*) :*)

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Een 'electrische' versie heeft ook nog een oplaadbare batterij erin en een oplader erbij, dat maakt hem wat duurder. Maar als je verder kijkt zijn de modellen vrijwel gelijk. Als je een wat duurdere oplaadbare koopt dan zitten er meer opties en mogelijkheden op zoals variable snelheden.

Maar voor 20 euro heb je ook al een oplaadbare electrische tandenborstel.
Persoonlijk vind ik de Philips tandenborstels zachter en aangenamer dan die van Oral.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Kijk voor de grap eens hier:
http://www.epinions.com/w...Electric_Toothbrushes-All

Trouwens, ik ga liever voor de hand job, ik hou wel van de hands-on approach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68777

snap nog steeds niet echt wat jullie met electrisch bedoelen. 1 die je in het stopcontact steekt ? nog nooit gezien :S

niw lijkt me dat je met een abtterij genoeg vermogen behaalt om je tanden te poetsen of je wilt er een laagje tand vanaf hebben ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 68777 schreef op 08 september 2003 @ 00:04:
snap nog steeds niet echt wat jullie met electrisch bedoelen. 1 die je in het stopcontact steekt ? nog nooit gezien :S

niw lijkt me dat je met een abtterij genoeg vermogen behaalt om je tanden te poetsen of je wilt er een laagje tand vanaf hebben ofzo
Hij bedoelt accu vs stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Batterijen gaan wat langzamer en zijn wat gevoeliger qua contact met de tandenborstel omdat je de houder open moet maken, maar elektrisch is gewoon sneller en beter qua snelheid met bewegingen en ook voor het milieu. Batterijen is gewoon een dure grap als je het grof bekijkt over een jaar. De batterijen heb je maar in een smaak terwijl elektrisch in meerdere toeren en whatever te krijgen is.

Mijn elektrische tandenborstel doet het op 9200 toeren per minuut en een gewone Oral B geloof ik 7200 toeren of zo(ik hou het niet bij). Weet ik van een verkoper maar zelf ook gemerkt in vergelijking met de oude en de nieuwe, maar ik geloof nooit een verkoper.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01 15:43
Ik heb van oral-b een dure electrische borstel gekregen en dat ding maakt 40.000 pulserende en 7600 oscilerende bewegingen per minuut... dat is mooie taal voor een fel dingetje waarmee je je tanden mooi schoon krijgt. Wel duur (ergens rond de 70 euro) maar hij gaat vast lang mee enzo. Een batterijenborstel maakt vast minder bewegingen, het resultaat vind ik dat een langzamere borstel veel onrustiger voelt, hij bibbert en trilt veel meer (dit in tegenstelling tot wat je zou denken, maar die snellere trilling voelt blijkbaar minder erg). Je zou natuurlijk prima een batterijborstel met oplaadbare batterijen uit kunnen rusten. Het enige voordeel is dan dat mijn borstel volledig waterdicht is en ik dus ook onder de douche kan poetsen. (en dan laat ik de variabele toerentallen etc. nog maar even weg). Bovendien hebben de meeste batterijborstels geen verwisselbare kop, je moet ze dus vaker weggooien. Vooral een milieu-vraagstukje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh jongens, 'Overige Hardware' is toch echt voor overige computerhardware bedoeld.

Ik moet bekennen niet direct te weten waar je het best een tandenborstel te discussieren, maar vermoed dat je beter bij http://forum.fok.nl terecht kunt dan hier...

(en ook daar is het aan te raden duidelijker te zijn- laatste keer dat ik keek waren batterijen namelijk ook per definitie electrisch :z

/off-forum... - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.