RAW Recovery Ontrack EasyRecovery Pro 6.0

Pagina: 1
Acties:

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Door omstandigheden is er bepaalde data van mijn hdd verdwenen en deze wilde ik graag terug halen. Hiervoor heb ik de beschikking tot het programma EasyRecovery Professional 6.03.09 van Ontrack. Ik wilde de bestanden terug halen via de RAW Recovery optie.

De bestanden waar het om gaat zijn de aangiften bestanden van de belastingdienst *.*ibd, maar om deze te kunnen recoveren moet ik dit bestandtype eerst toevoegen. En daar gaat het dus fout, want ik heb geen idee wat ik in moet vullen en hoe ik aan deze informatie kom.

Er staat dat ik een signature in moet vullen waar aan het bestand te herkennen is. Dit moet in hexidecimale tekens en mag niet meer dan 8 bit groot zijn. Hoe kom ik aan deze gegevens? :?

Ook moet ik een Offset in vullen, wat betekend dit en ook hoe kom ik hier aan? :?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
* Kick *

Verwijderd

dat met dat bestandstype weet ik zo niet,
maar die offset is waar die moet beginnen met zoeken op je hd,
ik zou daar gewoon 0 invullen

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Thanks!

Maar nu moet ik dus nog weten wat de hexidecimale codering is waaraan het *.*ibd bestand te herkennen is. Het schijnt dat ieder bestand een reeks heeft van 8-bits waaraan het te herkennen is. Als iemand weet hoe ik hier achter kan komen, heel graag!

Het hoeft niet eens voor dat *.*ibd bestand te zijn al is het maar voor een Word document, als ik ongeveer maar weet hoe!

[ Voor 1% gewijzigd door BigBart op 08-09-2003 21:14 . Reden: typo ]

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:29
Ik zit met precies hetzelfde probleem, maar hier gaat het over bestanden van een boekhoudprogramma. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Als je ze een e-mail stuurt krijg je dezelfde dag nog wel een antwoord!(gisteren ook gedaan, binnen 5 uur een reply!!!!) Maar volgens mij kan je helemaal geen eigen bestandstypes toevoegen..je zit aan een max van 250 stuks (pro versie)

Defunctus Deo Juvente

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:29
Het toevoegen is geen probleem, dat lukt met random gegevens. Maar hoe weet je welke signature bij een bepaald type bestand hoort? Ik heb inmiddels een email naar Ontrack gestuurd.
Pagina: 1