Toon posts:

Matrox G400 dual -> dvdfilms op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst mijn computertje naar beneden gesleept en aangesloten op de Mega Breedbeeld teevee van pappie en mammie mbv de dualhead functie van mijn matrox kaartje (s video). nu heb ik dus leuk ronin, the matrix, zorro, the mummy, payback en southpark the movie gekeken, maar bij elke film schokte het beeld.. of het bleef zegmaar even stilstaan (heel even) als je dit wist was het ongelooflijk iritant (meeste 'bios bezoekers' zagen et niet). vooral met ondertiteling zag je het heel sterk. (de rest dus ook :) )
Nu Moet me matrox kaartje dus de dvd decoden (zitter op nl.) en beeld omzetten naar Svideo, zou dat schokken komen dan omdat mijn processor (pII266 66mhz) te langzaam is?
maw, zou een snellere processor dit oplossen, of moet ik toch maar een mpeg kaartje kopen.
Ik had nl gelezen ergens dat de matrox echt tot zijn recht kwam met een krachtige processor.

Hoop dat iemand de moeite neemt dit lange stukkie text te lezen..

in ieder geval bedankt.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Je matrox kan maar voor een klein gedeelte DVD decoderen, en ik combinatie met je wat langzame CPU zal dat idd niet echt lekker lopen. Als je vaak op die breedbeeldt wil kijken zou ik een los kaartje aanschaffen, Tegen die kwaliteit kan`nog geen enkele softwarematige dvd decoder op en die kwaliteit komt vooral op een goede tv goed tot zn recht.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Tnx!!!
ga ik meteen maar morgen ff doen.

Verwijderd

Kan ook aan je drive liggen. Vraag maar aan X-iT, die had een Sony drive vroeger en dan schokte het ook..nu een boonstradevice en nu loopt ie goed

Verwijderd

Topicstarter
dan zou de film volgens mij ook op m'n monitor moeten schokken, wat ie niet doet..

Verwijderd

Hee, dat komt mooi uit. Ik zit net te overwegen een dvd-speler aan te schaffen. Ik heb een amd-k6-2-350 met een xentor32. Is een mpeg kaart dan ook nodig? En kun je dan ook je desktop op de tv krijgen? Dat kan met de tv-out van de xentor nl. wel.

Verwijderd

In tegenstelling tot de specs heb je aan de G400 niet veel kwa hardware-decoding. Hij heeft hardware-support voor mpeg1, en alle dvd-films zijn mpeg2.
Ik heb de kaart zelf ook (perfect ding by the way).
Welke software-decoder gebruik je? Cinemaster 2.0.36.6145 bevalt mij het best. Helaas gaan in de loop van de film het beeld en geluid een beetje van elkaar afwijken (fractie van een seconde maar wel irritant). Het beeld schokt niet met Cinemaster bij mij. PowerDVD en WinDVD2K schokken wel (WinDVD2K alleen als ondertiteling aan staat).
Ik weet niet welke processor je hebt, maar mijn Celeron466 is een beetje aan de magere kant voor DVD-decoding.

Kijk maar eens op www.dvdutils.com en www.dvd-digest.com voor de software-decoders. Als je ze nog niet had :-)

Success

Verwijderd

Sorry, ik had niet gezien dat je je processor ook in je bericht had staan. Hij is inderdaad aan de magere kant, een hardware-kaartje is wel nodig.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32
Moi

Ik heb ook lang zitten dubben om bijv een vette videokaart te kopen en dan gewoon DVD filmpjes te kijken. Nu heb ik zo'n DVD kit
(decoder + speler) van creative labs gekocht.
En dat werkt gewoon perfect! Digitaal geluid enzo! En de prijs valt ook wel mee -->500 piek en je hebt nooit problemen. Ideaal.

Red Devil

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 15:45
Voor softwarematig decoderen van DVD heb je eigenlijk een p2 350 of sneller nodig, liever 400. Pas dan loopt het compleet vloeiend.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Ik draai zelf met een a-open 6x dvd speler en een matrox g400 dh.. cpu=celleron 433.
Nog nooit afgezien van de films die ik kijk nog geen schokkende beelden gezien..

:) :) :) :) :) :) :)
The Fanman

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:12
Het is gewoon dat je met een hardware matig mpeg2 kaartje, vanaf een p 166mmx vloeiend beeld hebt en nog wat andere voordelen zoals een Digitale output en meestal iets betere software dan een softwarematige player
Pagina: 1