Toon posts:

Netwerk server bandbreedte limiteren

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[sorry als de vraag al eens is gesteld, ik kon hem niet bij de search vinden]

Ik woon sinds kort op kamers (jaja), en deel hier samen met mijn 6 huisgenoten een chello verbindinkje. Gaat op zich aardig (is wel ff wennen als je @home gewend bent). Het is zo opgezet: iedereen hangt aan een hub, en 1 van de computers van de hub is een winxp server die daarnaast een verbinding naar chello geshared heeft.

Het probleem is echter dat het internet af en toe erg sloom is. Dit is met name te danken aan m'n huisgenoten die stuk voor stuk kazaa hebben aanstaan en (onbewust en ongewild) alle bandbreedte opvreten (wat vooral bij de upload een probleem vormt).

De vraag: kan ik in de winXP server iets instellen, waardoor de bandbreedte van de externe gebruikers op de kabelverbinding beperkt wordt? Dus dat bijv. gebruiker 192.168.1.4 niet meer dan 5kb/s kan uploaden via de gesharede chello verbinding?
Ik denk dat als we de bandbreedte per gebruiker kunnen limiteren, iedereen in het huis daar beter van wordt.

tnx

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Misschien kan je Sygate Office Network gebruiken, daar zit een bandwith limiter in (afhankelijk van belasting kunnen bepaalde IP's voorrang of juist minder voorrang krijgen.)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Netlimiter: meuktracker: NetLimiter 1.21 beta.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruudjah op 08-09-2003 00:20 ]

TweakBlog

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 23:28:
Is dat een excuus om niet te hoeven zoeken of heb je gewoon moeite met zoeken :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 23:28:
Gek, bij mij is de FAQ Network Troubleshooting toch echt geindexeerd hoor : FAQ - Network Troubleshooting

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.