In dvd en cd-rom spelers zit altijd een uitgang voor een koptelefoon. Maar als ik die aanlsluit hoor ik niks. Waar in Windows kan je dat instellen ?
Niet in Windows omdat dat niet via Windows loopt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Tis alleen voor audio cd's, omdat het dan vanaf de cd direct naar je koptelefoon gaat, dus voor andere geluidsbronenn zou ie een geluidskaart nodig hebben.
Kijk ook of de volumeknopje niet helemaal laag staat.
Kijk ook of de volumeknopje niet helemaal laag staat.
Verwijderd
vreemd, moet wel kunnen. heb je zelfs geen computer voor nodig.Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 00:03:
ik wil ook gewoon een audio cd afspelen maar luisteren via de speler gaat niet..
euhmmm als je het volume knopje eens opdraaid??? helpt dat
Deze advertentieplaats is te huur!
kan ook zijn dat windows cd's digitaal afspeelt. Dan leest ie het alsof het 'normale' data is, en dan werkt het niet via dat uitgangetje. Is denk ik wel op te lossen door in het configuratiescherm ergens in te stellen dat ie cd's niet digitaal moet afspelen.
[edit] staat dus bij properties van je cd/dvd drive in devicemanager/apparaatbeheer
[edit] staat dus bij properties van je cd/dvd drive in devicemanager/apparaatbeheer
[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 08-09-2003 00:32 ]
Idd grote kans dat dat het is. Verder zou je als je bv. een bootdisk gebruikt (maak er desnoods een in XP) ook zonder een runnend OS gewoon op de play knop moeten kunnen drukken en een audio-cd af kunnen spelen, waarbij er gewoon een (analoog) audiosignaal uit die koptelefoonuitgang komt.
Dit heeft niks met Windows Operated Systems te maken. Ik schop hem naar Opslagmedia & I/O Controllers 
en titel iets duidelijker gemaakt
en titel iets duidelijker gemaakt
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het probleem van de topicstarter heb ik ook.
Via de geluidskaart en speakers hoor ik wel geluid, maar niet via de koptelefoon uitgang van de dvd-rom speler. De volumeknop staat open. Heb ook een andere dvd-rom speler van hetzelfde type geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Wat wel frappant is, is dat er geen play-knop op zit maar wél een koptelefoon uitgang.
Het gaat overigens om deze dvd-rom speler
Via de geluidskaart en speakers hoor ik wel geluid, maar niet via de koptelefoon uitgang van de dvd-rom speler. De volumeknop staat open. Heb ook een andere dvd-rom speler van hetzelfde type geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Wat wel frappant is, is dat er geen play-knop op zit maar wél een koptelefoon uitgang.
Het gaat overigens om deze dvd-rom speler
Als je gebruik wilt maken van de uitgang voor je koptelefoon, dan moet je cd-rom drive direkt aangesloten zitten op je geluidskaart. Dit kan je controleren door te kijken of er een snoertje (twee draadjes) van de drive naar de geluidskaart gaat. Als dit niet het geval is kan je je uitgang niet gebruiken. Je moet dan de drive eerst aansluiten op je geluidskaart.
Vaak wordt dit niet aangesloten omdat de meeste mensen het nooit gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Andre-85 op 22-10-2003 09:27 ]
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Verwijderd
Wat jij bedoelt is de audio kabel. Volgens mij is die is niet nodig voor de koptelefoon, maar alleen als je geluid via je luidsprekers wilt horen als je op de play knop van je CDROM drukt (dus zonder software player).
Heb je al geprobeerd digital CD audio uit te zetten? Volgens mij lost dat het op.
Heb je al geprobeerd digital CD audio uit te zetten? Volgens mij lost dat het op.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:16 ]
Verwijderd
OneensAndre-85 schreef op 22 October 2003 @ 09:25:
Als je gebruik wilt maken van de uitgang voor je koptelefoon, dan moet je cd-rom drive direkt aangesloten zitten op je geluidskaart. Dit kan je controleren door te kijken of er een snoertje (twee draadjes) van de drive naar de geluidskaart gaat. Als dit niet het geval is kan je je uitgang niet gebruiken. Je moet dan de drive eerst aansluiten op je geluidskaart.
Om de koptelefoonaansluiting op de CD speler te gebruiken volstaat het afspelen in audio mode van een CDDA.
Dit kan je bereiken door:
-play button op CD speler
-bediening met software, media player/winamp oid. Dan MOET je er op letten dat de speler in audio mode staat, en niet in digital extraction oid
Pagina: 1