Toon posts:

[Java] Vreemde JBuilder error op Hello World *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de HvA krijg ik nu heel fijn een vakje genaamd PPR, gaan ze je trachten aan de Java te helpen, dus leergierig als ik ben, ik slinger even JBuilder aan, maak een project, classfile erin, de machtige Hello World code erin (zelfs nog copy pastet voor de test) en het werkt gewoon niet:

code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
import java.applet.*;
import java.awt.*;

/**
* The HelloWorld class implements an applet that
* simply displays "Hello World!".
*/

public class HelloWorld extends Applet {
    public void paint(Graphics g) {
        // Display "Hello World!"
        g.drawString("Hello world!", 50, 25);
    }
}

Kan weinig fout aan zijn denk ik, JBuilder komt met de volgende error waar ik echt geen wijs uit kan worden:

"HelloWorld.java": Package C:\Documents and Settings\John\jbproject\HelloWorld\src\HelloWorld\HelloWorld.java stated in source unnamed package does not match directory C:\Documents and Settings\John\jbproject\HelloWorld\src\HelloWorld\HelloWorld.java.

De file heet HelloWorld.java, ik compile em als applet en heb uit dat Lijstje HelloWorld gekozen welke weer in HelloWorld stond :)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En als je hem met de hand complileerd ? (javac HelloWorld )

Verwijderd

offtopic:
Java leren met JBuilder ... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Dan werkt het wel, maar heb net een tip ontvangen, package leeglaten als je een class add, JBuilder is daar eigenwijs in en vult dat in, geen idee waarom, maar werkt nu :D

toch bedankt :D

Verwijderd

Als ik 1 ide wel niet fijn vind is het wel jbuilder. Die gebruiker ze op de hvu ook niet echt. kijk maar eens naar jcreator, die werkt vele malen fijner.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Wat is er nou mis met JBuilder, ik vind JBuilder 9 echt fantastisch! Lekkere Refactoring functies!

[ Voor 2% gewijzigd door alienfruit op 07-09-2003 23:35 . Reden: huge mother fucking error |:( ]

Verwijderd

alienfruit schreef op 07 September 2003 @ 23:35:
Wat is er nou mis met JBuilder, ik vind JBuilder 9 echt fantastisch! Lekkere Refactoring functies!
Er is helemaal niks mis met JBuilder! Sterker nog, ik vind het een geweldig pakket. Het is alleen (imho) niet geschikt voor het leren van Java.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nee idd, Jbuilder is opzich een prima pakket maar als je alleen knopjes sleurt en pleurt daar leer je niet veel van, maar je kan wel gewoon lekker code er los bij kloppen. :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Jbuilder is een geweldig pakket tot dat je eclipse tegen komt :P

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Binnenkort kom jdk1.5 uit en kan je je poosters weer bij het grof vuil doen :)
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 09:03:
Jbuilder is een geweldig pakket tot dat je eclipse tegen komt :P
Dan kan je nagaan hoe slecht JBuilder wel niet is.

[ Voor 60% gewijzigd door Alarmnummer op 08-09-2003 09:18 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 14:03

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik gebruik JBuilder nu voor het eerst, om gemakkelijk een GUI te maken. Ik weet nml van mijn stage dat dat een hel kan zijn in een texteditor (compile, run, ziet er niet goed uit: close app, edit, compile, run, ziet er niet goed uit: close app, ......). Een heel eenvoudige GUI kostte me zeker een dag.

Zolang het kan werk ik gewoon in een texteditor (TextPad), dat werkt perfect. Ok, ik mis de name completion uit JBuilder, maar dat is dan ook het enige.

Het enige wat in JBuilder zit en wat ik mis in Java is trouwens de XYLayout.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

IceManX schreef op 08 September 2003 @ 09:20:
Ik gebruik JBuilder nu voor het eerst, om gemakkelijk een GUI te maken. Ik weet nml van mijn stage dat dat een hel kan zijn in een texteditor (compile, run, ziet er niet goed uit: close app, edit, compile, run, ziet er niet goed uit: close app, ......). Een heel eenvoudige GUI kostte me zeker een dag.
Probeer IntelliJ IDEA of Codeguide eens. Dit zijn perfect non sleur en pleur ide`s, maar wel tot in het bizarre te configureren en aan te passen.
Het enige wat in JBuilder zit en wat ik mis in Java is trouwens de XYLayout.
XYLayout is beter dan een null layout, maar een XYLayout is eigelijk nog steeds fout. Het probleem eraan is dat je componenten niet mee resizen met je scherm. Kijk anders eens naar FormLayout van http://www.jgoodies.com. Ik heb de afgelopen tijd een aantal componenten ermee geschreven en ik vind het fijn werken.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Kunnen we aub de discussie ontopic houden in plaats van een hoop gevloek op JBuilder? Topictitel ook even aangepast zodat die wat minder daartoe uitnodigt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 08-09-2003 11:10 ]

Professionele website nodig?

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Alarmnummer schreef op 08 September 2003 @ 09:25:
XYLayout is beter dan een null layout, maar een XYLayout is eigelijk nog steeds fout. Het probleem eraan is dat je componenten niet mee resizen met je scherm. Kijk anders eens naar FormLayout van http://www.jgoodies.com. Ik heb de afgelopen tijd een aantal componenten ermee geschreven en ik vind het fijn werken.
Ja, XYLayout is niet perfect, maar voldoet wel op de enige plek waar ik hem ooit heb gebruikt: een non-resizable dialog. Ik heb geprobeerd hetzelfde met een GridBagLayout te doen, maar dat is zo ongeveer de grootste hel in Java GUI programmeren die er is.

Maar ik zal es gaan kijken naar die FormLayout. Klinkt veelbelovend, en ziet er net zo uit! (Heb net de demo bekeken)

More than meets the eye
system specs

Verwijderd

[b][message=18692022,noline]milanese schreef op 07 September 2003 @

"HelloWorld.java": Package C:\Documents and Settings\John\jbproject\HelloWorld\src\HelloWorld\HelloWorld.java stated in source unnamed package does not match directory C:\Documents and Settings\John\jbproject\HelloWorld\src\HelloWorld\HelloWorld.java.

De file heet HelloWorld.java, ik compile em als applet en heb uit dat Lijstje HelloWorld gekozen welke weer in HelloWorld stond :)
Het kan zijn dat de Jbuilder die <spaties> in "Documents and Settings" niet leuk vind, met het gevolg dat ie hem niet vind.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

probeer eens Eclipse, dat vindt ik het fijnste ontwikkel-platform, en het is gratis ook!! zie http://www.eclipse.org/platform

edit:
oeps, is al genoemd

[ Voor 13% gewijzigd door udenjpg op 08-09-2003 17:48 ]

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Net heel even de FormLayout uitgeprobeerd in JDK1.4.2, en 1 class maakt gebruik van een deprecated method/field/class, nml com.jgoodies.forms.util.DefaultUnitConverter

Ik weet alleen nog niet waar, maar ik ga het ff doorgeven aan de maker.

More than meets the eye
system specs

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ach. Snap niet dat mensen Eclipse zo fantasisch vinden, mis toch een berg functionaliteit die JBuilder bied in Eclipse.

Naja, dan zullen bepaalde C++ mensen wel schrikken binnenkort :+

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:52
wij werken op school nog met kawa
Wat ik persoonlijk wel fijn is... tis lekker simpel niet 100 en 1 knopjes...
maar ja het wordt niet meer ondersteund... :)

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08
/overbodig

edit:
antwoord was al gegeven :X

[ Voor 168% gewijzigd door JeroenTheStig op 09-09-2003 08:52 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

alienfruit schreef op 08 September 2003 @ 20:48:
Ach. Snap niet dat mensen Eclipse zo fantasisch vinden, mis toch een berg functionaliteit die JBuilder bied in Eclipse.

Naja, dan zullen bepaalde C++ mensen wel schrikken binnenkort :+
Licht toe? :+

* curry684 wil graag weten waarvan ie gaat schrikken :P

Professionele website nodig?

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Komt een C++ development tool volgens de Open Letter van Borland, die multi platform is enigste IDE die ze nuhebben die multi-platform is is die van JBuilder dus grote kan dat er een C++ IDE komt die gebruikt maakt van JBuilder IDE.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 23:09:
Op de HvA krijg ik nu heel fijn een vakje genaamd PPR, gaan ze je trachten aan de Java te helpen, dus leergierig als ik ben, ik slinger even JBuilder aan, maak een project, classfile erin, de machtige Hello World code erin...
Als ik mij niet vergis staat er in de opdracht dat je die applet in notepad.exe _/-\o_ moet maken, ff w88 ik haal hem er ff bij...

/me zoekt ff
Practicum 1: Opdracht A
Maak een applet die Hello World op het scherm zet. Volg de stappen zoals beschreven zijn in de onderstaande link:
http://java.sun.com/docs/...ted/cupojava/win32.html#3
Je mag dus nog geen java-ontwikkelomgeving zoals Jbuilder of Jcreator gebruiken.
[..]
Gevonden... :X

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 09:25 ]

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
whahaha, en dan zitten wij allemaal moelijk te doen met discussies over allerlei goede en slechte IDEs :)
En dan blijkt dat die opdracht in Notepad.exe moet :)
Geen syntax-highlighting maar wel een fijn proggie.
Als je geen compiler ineen hoeft, kun je ipv Notepad ook UltraEdit proberen, die heeft Java Syntax-Highlighting wat bij het programmeren wel eens fijn is.

[ Voor 40% gewijzigd door cobratbq op 09-09-2003 09:31 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

cobratbq schreef op 09 September 2003 @ 09:30:
Als je geen compiler ineen hoeft, kun je ipv Notepad ook UltraEdit proberen, die heeft Java Syntax-Highlighting wat bij het programmeren wel eens fijn is.
Of TextPad. Ook syntax highlighting, en compilen met 1 toetsencombinatie (mits je de JDK hebt geinstalleerd).

More than meets the eye
system specs

Verwijderd

zet bovenaan je code package HelloWorld;

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 16:19:
zet bovenaan je code package HelloWorld;
je bedoelt helloworld zeker? ;)

More than meets the eye
system specs

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Een goede IDE is toch altijd vele malen beter als notepad, textpad, jedit oid.
Je moet alleen de moeite nemen om er mee om te gaan. Gebruik zelf JBuilder en Eclipse. En vind het allebei fijn om mee te werken..

* wasigh klopt gui's wel met de hand omdat je anders vage trage GUI's krijgt

Om terug te komen op de error. Die heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er een spatie in de bestandsnaam staat zoals al eerder vermeld

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TimD en wasigh, jullie zouden ook naar de 2e post van TS kunnen kijken.

{signature}

Pagina: 1