{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Dus tijd om een alternatief voor die applicatie te gaan zoeken of Windows 3.11 er nog eens op te zetten
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Klein uitlegje: de NTx versie van autoexec.bat is autoexec.nt: het rijtje commando's dat wordt opgestart bij het opstarten van de PC resp. een DOS-programma. Maar zoals al staat in die quote is dat misschien geen handige zet voor permanent gebruik.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat Snap ik wel.. maar ik zocht voor een alternatieve oplossing om toch die ene file te runnen. dat zou toch wel mogelijk moeten zijn?Spider.007 schreef op 08 September 2003 @ 00:54:
Je post zelf het antwoord toch al? Het programma dat je runt is dus gebaseerd op de 286 memory architectuur van DOS 5-6 voor Windows 3.1
Dus tijd om een alternatief voor die applicatie te gaan zoeken of Windows 3.11 er nog eens op te zetten
Tot zover betank F_J_K
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

En nu staat in Autoexec.NT
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| REM REM ************************************************* REM ** Onderstaande regels zijn gemigreerd van de originele REM ** instellingen van Windows 98. REM ************************************************* REM mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi) mode con codepage select=850 keyb us,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys SET PATH=C:\WINDOWS\SYSTEM32\DOSX.EXE |
[ Voor 83% gewijzigd door Polichism op 11-09-2003 14:12 ]
zet deze regel erbij:
lh %SystemRoot%\system32\dosx
en haal SET PATH=C:\WINDOWS\SYSTEM32\DOSX.EXE eruit want je kunt niet anar een .exe verwijzen in een path hooguit naar een dir
mijn nt4 autoexec.nt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| @echo off REM AUTOEXEC.BAT is not used to initialize the MS-DOS environment. REM AUTOEXEC.NT is used to initialize the MS-DOS environment unless a REM different startup file is specified in an application's PIF. REM Install CD ROM extensions lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe REM Install network redirector (load before dosx.exe) lh %SystemRoot%\system32\redir REM Install DPMI support lh %SystemRoot%\system32\dosx |
Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!
Je hebt het al maar even de uitleg:
hierbij zeg je dat DOSX.EXE een directory is en dat is niet het geval: je wilt in het PATH aangeven waar DOSX staat (ale programma's in dit zoekpad kunnen direct worden aangeroepen zonder aan te geven in welke directory ze staan).SET PATH=C:\WINDOWS\SYSTEM32\DOSX.EXE
SET PATH=C:\WINDOWS\SYSTEM32
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DOSX.EXE
werkt beter omdat het dan tenminste wordt opgestart
Of mooier:
lh %SystemRoot%\system32\dosx
lh staat voor LoadHigh, scheelt weer geheugen. Maar ik zie nu dat dat standaard al aan staat bij mij in Win2k en WinXP.
[/achtergrond info]
Wat je nog even kunt bekijken is de compatibiliteitsmodus: eigenschapen -> compatibilieit tab - > compatibiliteitsmodus -> Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren aanvinken -> pulldown menuutje Win98 / WinMe of WIn95
Als dat niet lukt: probeer het eens via http://dosbox.sourceforge.net te draaien.
Als het nog steeds niet lukt met die aanroepen, zou je aan dual booten naar DOS, Win 3.11 of Win98 kunnen gaan denken, of veel makkelijker om beide tegelijk te draaien: een virtual machine zoals VMWare of MS Virtual PC (het vroegere Connectix). Dan draai je een OS (zoals DOS) in een OS (WinXP).
Edit:
kan je je hele autoexec.nt en config.nt geven (doe maar zonder de regels die beginnen met REM (commentaar)).Polichism schreef op 11 September 2003 @ 14:32:
Dat heb ik gedaan.. maar het werkt nog niet..
[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 11-09-2003 14:42 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
command:
Microsoft(R) Windows NT DOS
cmd:
Microsoft(R) Windows NT(TM)
maa wat staat er nu in je autoexec.nt en wat staat er in je config.nt ?
die in de dir c:\windows\system32\ staan?
in mijn config.nt staat dit:
1
2
3
| dos=high, umb device=%SystemRoot%\system32\himem.sys files=20 |
[ Voor 17% gewijzigd door _DPC_Scorpion op 11-09-2003 14:48 ]
Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!
Hartelijk bedankt