Mob tel met groot scherm.

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Hoi :+

Mijn vader vroeg vandaag of ik het internet even wilde afspeuren voor een nieuwe mobiele telefoon met een groot display.
De ouwe man is al 50+ en zijn ogen beginnen minder te worden.
Sinds kort heeft mijn moeder een nieuwe nokia, en daarbij heeft hij zijn bril nodig wil hij dat ielle ding bedienen.
Maar de telefoon moet ook goedkoop zijn.
Hij belt er alleen maar mee en voor de rest echt niks.

Heeft iemand een telefoon in zijn gedacht met een groot scherm zodat hij alles goed kan zien zonder bril? B)
Ik dacht zelf al aan een Nokia 6310 maar als iemand andere ideen heeft graag :)
Alvast bedankt. _/-\o_

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
De SonyEricsson T610 heeft een erg groot kleurenscherm. En is nog best wel scherp ook nog. Nadeel is dat de knopjes niet bijster groot zijn. Maar dat is tegenwoordig bij iedere GSM zo!

|Specs|

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kijk even of je ergens tweedehands een oude Motorola M-series op de kop kunt tikken. Heb ik ook nog 1 (gaat binnekort wel vervangen worden door een Nokia 6100 btw), en dat ding heeft redelijk grote letters en doet nog alles in hoofdletters

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:58

me1299

$ondertitel

Mijn 7110 heeft ook een redelijk groot scherm. Maar niet enorm ofzo.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Loev
  • Laatst online: 05-02 11:54
Korn21 schreef op 07 september 2003 @ 22:49:
De SonyEricsson T610 heeft een erg groot kleurenscherm. En is nog best wel scherp ook nog. Nadeel is dat de knopjes niet bijster groot zijn. Maar dat is tegenwoordig bij iedere GSM zo!
Uhm... Beeldscherm is groot maar hij is een beetje duur.
Ik zal eens achter de andere 2 aangaan. Bedankt! :)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Korn21 schreef op 07 September 2003 @ 22:49:
Deze heeft wel een groot scherm maar in dat grote scherm zetten ze wel kleine lettertjes hoor, lijkt me niet echt een optie dus als slechtziende

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Bij de meeste (moderne) toestellen is gewoon mogelijk om het letter grootte te kiezen!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Als ik mijn Siemens S45 op standje 'Hoofdletters' zet, dan krijg ik echt flink grote letters. Daar moet volgens mij wel mee te werken zijn. Dat geldt dus ook voor de M(E) 45/55 serie, die heeft ook het grotere scherm. De C heeft een kleiner scherm, maar misschien zijn die hoofdletters net zo groot.
Bij mijn ouwe S35 werkte dat ook, maar niet in het telefoonboek, die letters bleven klein. En dat zijn nou juist de teksten die TS' vader het meest wil lezen, neem ik aan. Bij de 45 en 55 serie is dit beter voor elkaar.

Als ik 'm in m'n carkit zet, springt 'ie vanzelf op 'hoofdletters'. Onderweg die kleine priegel-lettertjes aflezen is nou niet echt veilig.

Maar volgens mij zijn er meer telefoons die dit kunnen.

Punctuality is the politeness of kings

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:42
AvOn schreef op 08 September 2003 @ 10:36:
Bij de meeste (moderne) toestellen is gewoon mogelijk om het letter grootte te kiezen!.
Bijvoorbeeld bij de Alcatel OT 511, hier kun je kiezen voor normale en grote letters. Heb trouwens verder slechte ervaring met die telefoon (5x naar de reparateur geweest :'( )

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

de motorola M series, die hebben hoofdletters als SMS en hebben een groot display.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 18:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De Nokia 3510i is uitermate geschikt voor 'oudere' mensen.

Hij mag dan misschien wel de jeugd als doelgroep hebben, maar een duidelijk, groot kleurenscherm met grote knopen en duidelijk geluid.....

Perfect voor de 'oudere' mensjes onder ons..

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• zwahiel
  • Laatst online: 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

De nokia 2300, grotere knoppen kun je volgens mij niet krijgen, en de letters kunnen volgens mij ook wel redelijk groot ingesteld worden...

http://www.nokia.com/nokia/0,,42106,00.html

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/BaseProject/Sites/NOKIA_MAIN_18022/CDA/Categories/Phones/PhoneModels/Nokia2300/_Content/_Static_Files/2300_mainpage_s1.jpg

of deze:

http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5778,00.html

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/pics/phones/phone_models/810_mainpage_main.jpg

jammer dat 't een autotelefoon is, maar 't scherm is wel lekker groot ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij (oude) Philips-gsm's zit een 'zoom'-functie in het menu. Kun je de letters groter mee maken.
De leesbaarheid van monochrome lcd's laat zo nu en dan toch echt te wensen over, zeker met de backlight aan. De meest leesbare zijn toch echt de telefoons met een kleurenscherm (indien kleurenscherm van fatsoenlijke kwaliteit). Ondanks dat ik niet zo'n Nokia-fan ben, ben ik het wel met Ginz eens, een 3510i heeft lomp grote toetsen en een zeer duidelijk scherm. Misschien dat er nog alternatieven van Samsung te vinden zijn (in die clamshells zitten over het algemeen fatsoenlijke knopjes), maar daar heb ik verder weinig ervaring mee.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:02
[quote]zwahiel schreef op 08 September 2003 @ 20:53:
De nokia 2300, grotere knoppen kun je volgens mij niet krijgen, en de letters kunnen volgens mij ook wel redelijk groot ingesteld worden...

http://www.nokia.com/nokia/0,,42106,00.html

[afbeelding]

Haha hoezo foute telefoon. :D :+ Hoewel dit misschien wel een uitkomst voor die 50+er is. ;)

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
zwahiel schreef op 08 September 2003 @ 20:53:
De nokia 2300, grotere knoppen kun je volgens mij niet krijgen,
Ja duh, er zijn steeds 2 knoppen samengetrokken in 1 knop. Zo kan ik het ook :p

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Nokia 2100? Dat is volgens mij iets dat juist op oudere mensen gericht is. Redelijk grote knoppen met een flink display. Alleen wel monochroom.

Zie ook Nokia

Verwijderd

ik denk dat je toch bij de 6310 moet hebben of eventueel z'n voorganger de 6210.
De 7110 heeft wel een groot scherm alleen er zit een schuif klepje voor de toetsen, wat een nadeel kan zijn. Verder staat Nokia wel bekend om het gebruiks gemak van de menu's

denk dat ze 2e hands nog goed te krijgen zijn
Pagina: 1