• hermanb|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08-2004
Hoi,

Ik ben op zoek naar een mp3-speler, usb of diva-achtig. Maar ik heb een specifieke vraag: hij moet heel hard kunnen (en ook een beetje mooi klinken natuurlijk).
Hij is namelijk voor bij (of tegen) de tandarts. Beetje stom misschien, maar daar isvolume wel belangrijk...
Ik heb nu een cd-speler maar die gaat niet echt hard. Mijn oude walkman wel, maar die is wat uit de tijd.

Dus hoe hard gaan die dingen? Ik dacht vooral aan de diva of een creative muvo maar die selectie is niet echt objectief

hermanb<P><BR>

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Niet om het één of ander maar daar heb je toch versterkers voor om een 'hard' en duidelijk geluid te geven?

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Ze gaan allemaal wel op zijn hardst dat je buurman in de trein er zich aan ergert ±'

Maar hoezo voor tegen de tandarts?

[ Voor 4% gewijzigd door MarkyB op 07-09-2003 22:23 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Hoe vaak ga jij naar de tandaarts dat je het overweegt om speciale maatregelen te nemen om je tegen hem te weren? En trouwens, dat je wat geluid hoort betekent niet dat je de pijn niet voelt >:)

* Twisted herinnert zich opeens dat zijn verstandskies nog niet getrokken is

hmm ... mischien bookmark ...

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• hermanb|IA
Bij de tandarts heb ik geen versterker bij me....
Het is tegen het geluid van de boor. En ik ga voorlopig een maal in de 2 weken. Mijn laatste tandarts bleek 8 gaatjes over het hoofd te hebben gezien. Fijn he?

hermanb<P><BR>

Verwijderd

mijn tandards heeft echt een power systeem cd instalatie daar staan.
makkelijk hard genoeg om er voor te zorgen dat je die piep van die boor (waarschijnlijk) niet hoort.

in jouw geval zou ik gowoon zo'n pocket versterkertje kopen, zijn ongeveer ter grote van een pinpas en een cm dik.

btw, je blijft altijd wel wat horen, wand het geluid, of de trilling word doorgegeven door het bot.

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

*Kloink*

kwartje valt een beetje traag bij wfvn

Damn man..... en what about je oren? Dat je gebit wat verrot is, mag niet ook nog eens een brak gehoor opleveren lijkt me :?

Weet waaraan je begint man..... wees zuinig op je oren

• hermanb|IA
Uit ervaring weet ik dat een cd van de scorpions precies de juiste geluidshoogten heeft om veel geluid te maskeren:-) Maar ik wil helemaal geen extra versterkertje. Gewoon een apparaat dat zelf al veel herrie maakt.

hermanb<P><BR>

• gabberjoost
  • Laatst online: 11:40
Ik vraag me af of het je lukt het geluid van de boor kunt overstemmen. Het geluid van de boor zal vooral door je bot heen gaan, dus je zult het denk altijd wel horen...

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Mischien kan je een trilmechanisme rondom je hoofd monteren dat op de bass van de scorpions trilt. Denk dat je de boor niet meer zou merken.

En voor de rest, bij de meeste mp3 speleres staat toch in de specs hoeveel dB ze max produceren. Pak je die met de hoogste dB waarde.

[ Voor 4% gewijzigd door Twisted op 07-09-2003 22:41 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• hermanb|IA
Bot of geen bot, de hoge tonen krijg je met een harde walkman goed weggemoffeld, met een iets zchteren niet. Dus ik wil gewoon weten wat er hard gaat of niet. Maar ik begrijp dat het niet veel uitmaakt, een usb-drive of een diva.

hermanb<P><BR>

• hermanb|IA
bij zowel diva als muvo: Signal to Noise Ratio: >90DB

dat is toch het volume? dan maakt het niks uit.

hermanb<P><BR>

Verwijderd

lol, maar toch, ze kunnen doven ook laten horen door een apparaatje tegen de schedel (jah, gewoon bruikbare geluiden, niet van de beste kwaliteit.) maarjah, als je zuinig bend op zowel je tanden als je ooren stuit je helemaal niet eens op dit probleem, zoals eerder gezecht. :9

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

anders koop je zo een ding, en laat je iemand met een smd soldeerbout oid andere eindtrappen in solderen.. of zit dat niet in mp3 spelers? :P

• hermanb|IA
die pocket versterker zo groot als een creditcard, waar vind je zoiets (just in case)?

hermanb<P><BR>

Verwijderd

nou, zo simpel is dat niet lijkt me als je speler minder dan 40 cm3 bedraagd :D

het is dan trouwens niet een kwestie van een paar weerstandjes denk ik, toch?

anyway, is er niet zo'n coma gas beschikbaar bij de tandards ter uitzondering. toen ik onder het mes ging in het ziekenhuis werkte dat ook prima geloof ik :9

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
-neem een gewone discman o.i.d,
-plug normale dopjes in je oor,
-zet em op zn hardst
-en doe een bouwvakker koptelefoon op

je hoord gegarandeert niks meer van de buitenwereld.

Verwijderd

hermanb schreef op 07 September 2003 @ 22:44:
bij zowel diva als muvo: Signal to Noise Ratio: >90DB

dat is toch het volume? dan maakt het niks uit.
Nee, dat slaat op de hoeveelheid ruis die de speler produceert in verhouding tot het signaal. Oftewel, dat is meer een indicatie voor de kwaliteit van het geluid.

Als je de specs van verschillende spelers wilt vergelijken moet je kijken naar de output/uitgangssterkte (meestal in mW aangegeven). Vervolgens een koptelefoon nemen met een hoge gevoeligheid (vaak uitgedrukt in dB/mW) en je komt al heel ver. Ik weet alleen niet of een koptelefoon al het geluid zal overstemmen aangezien het me lijkt dat de trillingen van het boren via de kaak het binnenoor ook bereiken.

/me heeft gelukkig geen ervaring met boren :)

• hermanb|IA
als ik een bouwvakker koptelefoon opheb ben ik bang dat de tandarts zijn handen niet meer stil kan houden als hij over de grond rolt van het lachen:-)
Maar een speciale koptelefoon is wel een idee..

hermanb<P><BR>

• Twisted

Twisted

Mogli <3

El_Hefe schreef op 07 September 2003 @ 23:24:
-neem een gewone discman o.i.d,
-plug normale dopjes in je oor,
-zet em op zn hardst
-en doe een bouwvakker koptelefoon op

je hoord gegarandeert niks meer van de buitenwereld.
Ziet wel een beetje raar uit bij de tandaarts en de knappe assistente lacht zich rot >:)
je kan toch ook een koptelefoon nemen met een geintegreerde mini-versterker? Ik weet niet of die dingen in omloop zijn, heb er een paar jaar geleden eentje gezien. Je doet aan elke kant een batterij en begint meteen te sparen voor een gehoor apparaat op latere leeftijd.

Check de "Noise Canceling Headphones"
http://www.crutchfieldadv...nter/home/headphones.html

[ Voor 10% gewijzigd door Twisted op 07-09-2003 23:35 ]

• hermanb|IA
ok, de diva is 2x25 mw en de creative muvo 5-7mv (v??). De diva is dan een hoop harder. Of is mv niet wat je bedoeld.
specs movu:
http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=377&page=6
diva:
http://www.mp3man.nl/product/1990

hermanb<P><BR>

Verwijderd

ze zullen wel Mw bedoelen, 5 mega of 5 mili watt's

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 23:39 ]

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Niet helemaal wat je zoekt maar toch:
The sound quality of the iPod was excellent, and by far one of the loudest MP3 devices that we have ever tested. Apple claims that it has a frequency response rating of 20 Hz to 20,000 Hz with maximum output power 60 mW rms (30 mW per channel). These specifications are impressive when compared to other players in the same class.
Bron: http://www.tomshardware.com/mobile/20021003/ipod-09.html

Verwijderd

hermanb schreef op 07 September 2003 @ 23:35:
ok, de diva is 2x25 mw en de creative muvo 5-7mv (v??). De diva is dan een hoop harder. Of is mv niet wat je bedoeld.
specs movu:
http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=377&page=6
diva:
http://www.mp3man.nl/product/1990
Waarschijnlijk hebben ze een typefoutje gemaakt en bedoelen ze inderdaad 5-7mw. Opzich ook wel aannemelijk dat de diva meer vermogen levert aangezien die ook een AA in plaats van een AAA batterij met lagere capaciteit tot z'n beschikking heeft.

Als ik het zo zie zou ik zeker voor de diva gaan, want 2x25mw is zowiezo al veel :)

• hermanb|IA
ik heb de diva maar gedaan. bedankt voor alle input!

hermanb<P><BR>

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-02 09:38

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb zelf een DIVA mp3 speler, en met de standaad oordopjes is het geluid niet zo heel hard, ik heb nu andere oordopjes en nu is het geluid veel harder, dus het hangt ook van je oordopjes af

d0h klinkt nogal logish jah

iRacing Profiel

Pagina: 1