Siemens Gigaset SE 105 router

Pagina: 1
Acties:

• jicho
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 11:10
'k Heb sinds gisteren een Siemens Gigaset SE 105 router. Er zitten allemaal handig snufjes op, maar 't ging me voornamelijk om het wireless gedeelte, m'n laptop heeft immer een ingebouwde wireless Intel netwerkkaart...

Vandaag een beetje aan het rommelen geweest en de laatste firmware geinstalleerd op de router. Heeft iemand er ervaring mee dat al je deze (of andere routers) met UTP bekabeling gebruikt je goeie ping tijden hebt. Zodra je echter een wireless device aan zet schieten je ping tijden echter omhoog naar >500ms :( Alles leuk en aardig, maar zo wil je natuurlijk niet mobiel internetten...

Het uitzetten van het wireless device helpt niet. De enige manier om de ping weer naar normale waarden te krijgen is de router resetten.

Doet dit probleem zich voor bij alle gecombineerde wireless routers met ingebouwde switch? Je zou toch denken van niet, het gebruik van de combinatie UTP/Wireless lijkt zo logisch.

Ow,als ik de router reset en niets doe via UTP, dan blijft het nog steeds huilen.

Mocht je je afvragen om welke router het precies gaat, hier is ie te vinden:
http://www.my-siemens.com/se105/

Mijn gevoel op dit moment zegt dat ie terug mag naar de winkel en 'k voor een ander merk moet gaan... ;(