[A7m266] cpu upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik heb het volgende : A7m266 in combinatie met een AMD 1,4ghz cpu. Nu vind ik deze een beetje aan de trage kant (moet een beetje bij de tijd blijven ;)) en wil ik deze upgraden. Mijn vraag is wat de snelste processor is die op dit mobo past.

Ik heb al wat zitten zoeken op de site van asus maar veel wijzer wordt ik er niet van. Misschien kunnen jullie mij verder helpen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Tweakers Search

Yahoo Search

Last, but not least: de gehele lijst met Supported CPU's van Asus <-- Links even moederbordmodel (Dus A7M266) invullen en daarna even links erop klikken.

Volgende keer maar wat beter zoeken...

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 07-09-2003 23:00 ]

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:27

JustDutch

was ambtenaar :)

Als ik de manual (deze of deze ) op de Asus site raadpleeg (die zul je zelf vast ook wel hebben) zie ik dat de maximum multiplier 11 is. Met een max FSB van 133 denk ik dat je met je athlon 1400 al zo'n beetje aan het maximum van het mobo zit. Misschien kun je op de AMD site achterhalen of Athlon Xp's ook op je mobo passen, maar dat vraag ik me af.
edit:
Ik zie al waar mijn fout zit. Sorry ben moe. Het is uiteraard DDR en dan is de FSB niet 133, maar 266. Je oude athlon werkt op 7*200 ipv 10,5*133. Dom Dom dom.... Maar goed, BioWEB let wat beter op dan ik

[ Voor 17% gewijzigd door JustDutch op 07-09-2003 23:33 ]

Forza Mucca

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

JustDutch schreef op 07 September 2003 @ 23:00:
Als ik de manual (deze of deze ) op de Asus site raadpleeg (die zul je zelf vast ook wel hebben) zie ik dat de maximum multiplier 11 is. Met een max FSB van 133 denk ik dat je met je athlon 1400 al zo'n beetje aan het maximum van het mobo zit. Misschien kun je op de AMD site achterhalen of Athlon Xp's ook op je mobo passen, maar dat vraag ik me af.
Niet dus... Laat 'm vooral mijn laatste link maar even volgen en hij komt erachter dat een Athlon XP 2100+ zou moeten werken. MAAR, let goed op dat je GEEN Thoroughbred erop gaat doen, want dit werkt sowieso niet weet ik ook uit eigen ervaring ! Dus het wordt zoeken naar een (waarschijnlijk zeldzame) nieuwe of een tweedehands Palomino'tje.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan toch maar ga voor een nieuw mobo+cpu+mem. Wordt wel allemaal duurder maar zo'n (oude) specifieke cpu zal ik wel niet vinden op korte termijn. BioWEB ik heb jou oud topics nog even gelezen en daar was idd genoeg informatie te vinden ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dan lijkt me dit topic wel weer afgehandeld :)

De search bied vaak toch oplossing :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.