Toon posts:

Netwerk Doet Niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk was er laatst ineens mee gekapt, ik probeer nu opniew te configureren maar het werkt voor geen meter het zit als volgt in elkaar:

Cablem Modem > PC1 > Switch > PC2

PC1
Ethernet-Adapter Internet:
Verbindingsspec DNS-Achtervoegsel : zwoll1.ov.home.nl
IP-Adress : 217.120.201.237
Subnetmasker : 255.255.254.0
Standardgateway : 217.120.200.1

Ethernet-adapter Netwerkbrug(LAN):
Verbindingsspec DNS-Achtervoegsel :
IP-Adress : 192.186.0.1
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standardgateway :

PC2
Ethernet-adapter LAN-Verbinding:
Verbindingsspec DNS-Achtervoegsel :
IP-Adress : 192.186.0.2
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standardgateway :

Bijde draaien op winXP pro, en ik heb al honderden keer die network wizzard gedaan op bijde, maar het wil voor geen meter. Alle lampjes brande op de netwerk kaarten en op de switch ook voor allebijde kabeltjes. En ook tovert hij er op mijn bak (server/pc1) er ineens een 'netwerk adapter' bij zonder dat ik enig id heb waar dat vandaan moet komen.

PC1:
VIA Comaptable Fast Ethernet Adapter (Werkt kan internetten)
AMDtek AN983-gebaseerde ethernet-adapter
1394-netwerkkaart

PC2:
Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om van PC2 op PC1 te kijken maar andersom niet, en nu helemaal niks meer. Ook ip/dns etc automatisch etc ook niks.

Is er iemand die een id heeft van hoe en wat?

Alvast bedankt.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maak er eens:

Cablem Modem > Switch > PC1 + PC2 van :)

Verwijderd

Topicstarter
RAJH schreef op 07 September 2003 @ 21:38:
Maak er eens:

Cablem Modem > Switch > PC1 + PC2 van :)
Dan kan je niet met ics op 2 pc's tegelijkertijd internetten. ivm ip conflicten omdat @home dan die 2 PC het zelfde ip geeft

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
bij mij moet client for microsoft networks aanstaan. Anders kan ik geen enkele map sharen.

Verwijderd

Topicstarter
Rendier2710 schreef op 07 september 2003 @ 21:41:
bij mij moet client for microsoft networks aanstaan. Anders kan ik geen enkele map sharen.
Staat aan, en ook die bestandsdeling stuff.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Je hebt van de PC1 een Netwerkbrug gemaakt (bridge). Dat wil zeggen dat hij de pakketjes van PC2 (dus met een bronadres 192.168.0.2) bruutweg op het netwerk richting het modem gooit. Daar gebeurt er niks mee (omdat de ip-range anders is). Oplossing: deel je internetverbinding ("Sta anderen toe via deze verbinding op internet te gaan" oid) en maak van de bridge weer een gewone netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 07 September 2003 @ 23:22:
Je hebt van de PC1 een Netwerkbrug gemaakt (bridge). Dat wil zeggen dat hij de pakketjes van PC2 (dus met een bronadres 192.168.0.2) bruutweg op het netwerk richting het modem gooit. Daar gebeurt er niks mee (omdat de ip-range anders is). Oplossing: deel je internetverbinding ("Sta anderen toe via deze verbinding op internet te gaan" oid) en maak van de bridge weer een gewone netwerkkaart.
humz dat had ik niet eens gedaan dee XP zelf maar kzal ff kijken.
ty atleast

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gateway richting elkaar lijkt me belangrijk.

(iig geval voor het internet)

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 07 September 2003 @ 23:22:
En voorzover ik weet werkt dat ook niet =/ en wat ik nogsteeds niet snap is hoe hij aan 3 netwerk adapters komt.. of zou 1 van die de switch kunnen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:10 ]

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 16:12
Die 1394 netwerkkaart is je firewire-poort. Dat beschouwt 'ie ook als een netwerkverbinding (was er zelf eerst ook verbaasd over).

Verwijderd

Topicstarter
Bartjo schreef op 08 September 2003 @ 20:14:
Die 1394 netwerkkaart is je firewire-poort. Dat beschouwt 'ie ook als een netwerkverbinding (was er zelf eerst ook verbaasd over).
Ahhhh k thx dan weet ik dat ik daar niet mee hoef te kloten =)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
En als je naar elkaar probeert te pingen?
Heb je al geprobeerd de kabels in een andere poort van de switch te steken?

Ik vermoed eigenlijk dat die realtek is overleden. Niks aan te doen, weggooien en kwaliteit kopen (NOFI) ik heb ook die dingen gehad en ze waren zo dood als een pier.

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 08 September 2003 @ 20:19:
En als je naar elkaar probeert te pingen?
Heb je al geprobeerd de kabels in een andere poort van de switch te steken?

Ik vermoed eigenlijk dat die realtek is overleden. Niks aan te doen, weggooien en kwaliteit kopen (NOFI) ik heb ook die dingen gehad en ze waren zo dood als een pier.
Uhh ik kon 2 dagen terug nog van de een naar de ander maar niet andersom dus het doet het wel.. En ik kan als ik die inet kabel er bij mn rt inramt nogwel gewoon internetten dus..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Humz als ik nu op herstellen (van de LAN Verbinding) ram krijg ik op PC2 netjes te zien dat alles goed is maar op PC1 krijg ik nu de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://jennevdmeer.webservicez.nl/tmp/nw.JPG
Iemand enig id waar die meldingen vandaan zouden kunnen komen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb nu bijde computers zelfde IP gegeven en geen conflicten dus ze zien elkaar niet eens. Dus moeten de kabels etc kapot zijn of kan het nog ergens anders aan liggen?

• cryforhelp
  • Laatst online: 21:47
Zo'n kaart kan de geest ook na een tijdje geven. Ik heb dat een paar weken geleden nog gezien bij een vriend met een zelfde soort kaart (ook realtek 8139). Ik zou er zeker niet van uitgaan dat de hardware goed is. Probeer eens een werkende kaart van iemand te regelen?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 21:07:
En ik heb nu bijde computers zelfde IP gegeven en geen conflicten dus ze zien elkaar niet eens. Dus moeten de kabels etc kapot zijn of kan het nog ergens anders aan liggen?
Ze moeten iig niet dezelfde IP's hebben, dan krijg je conflicten.

Geef PC es gateway: 192.168.0.1

Wat use je om je inet te delen :?

[ Voor 8% gewijzigd door GGS_VR6 op 08-09-2003 21:13 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 08 September 2003 @ 21:13:
[...]

Ze moeten iig niet dezelfde IP's hebben, dan krijg je conflicten.

Geef PC es gateway: 192.168.0.1
Ik weet dat ze niet hetzelfde ip meoten hebben maar dat hebben ze nu wel en krijg geen conflicten oid...

Eh gewoon die van microsoft xp zelf, maar daar heb ik atm niks aan want het netwerk doet het niet eens :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 21:15 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 21:07:
Tis inderdaad waarschijnlijk dat je kabel, dan wel netwerkkaart kapot is. Controleer even ofdat je op elke PC je 'eigen' (192.168.0.1) ip address kan pingen, is dat zo, dan zou ik inderdaad meer aan een fysiek probleem (kabel, e.d.) gaan doen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

elevator schreef op 09 September 2003 @ 01:11:
[...]

Tis inderdaad waarschijnlijk dat je kabel, dan wel netwerkkaart kapot is. Controleer even ofdat je op elke PC je 'eigen' (192.168.0.1) ip address kan pingen, is dat zo, dan zou ik inderdaad meer aan een fysiek probleem (kabel, e.d.) gaan doen.
Eigen ip-adres pingen heeft geen zin, want Windows ziet dat dat ip-adres hetzelfde fysieke adres heeft als hij zelf, dus stuurt hij het via de local interface, die niet eens via de netwerkkaart gaat. Dit is normaal gesproken om meer bandbreedte over te houden als je veel ip verkeer op de host zelf hebt (mysql connections bijvoorbeeld).

• elevator
  • Niet online

elevator

Het was meer bedoeld om zichzelf er van te verzekeren dat z'n TCP/IP stack in orde is, en dat hij inderdaad dubbele IP addressen er aan toegekend heeft.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

elevator schreef op 09 september 2003 @ 11:51:
Het was meer bedoeld om zichzelf er van te verzekeren dat z'n TCP/IP stack in orde is, en dat hij inderdaad dubbele IP addressen er aan toegekend heeft.
Ja ok, maar als een nic kapot is, werkt het pingen naar jezelf meestal wel. Dat is het bedriegende ervan.

• elevator
  • Niet online

elevator

Klopt, daarom zeg ik dus ook 'als dat werkt, zou ik meer aan een fysiek probleem (kabel e.d.) gaan denken'.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 september 2003 @ 11:58:
Klopt, daarom zeg ik dus ook 'als dat werkt, zou ik meer aan een fysiek probleem (kabel e.d.) gaan denken'.
Nou voor de geintereseerde het was die rt kaart, het werkt nu voorlopig met andere nic dus. thx iig iedereen
Pagina: 1