Toon posts:

DV2DVDR schokt op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig opgenomen film van het huwelijk van m'n nicht op DVDR te zetten.
Er zijn 3 DV Tapes (3 uur dus). En ik heb die als 3 avi files gesaved op mijn HDD met Adobe Premiere. Met CCE (Cinema Craft Encoder) versie 2.67.09 heb ik die 3 avi's samengebundeld en gerecode tot 1 .mpg file (beeld) en een .mpa file (geluid).

Settings van CCE:
Video mode: MPEG-2 (ES, One-pass CBR), @ 3000 bitrate
Onder video settings heb ik DVD Video complaint gekozen.
Onder Quality: "Natural picture"

Met Spruce Up heb ik een menu gemaakt met chapters e.d.
Heb alles ge-exporteerd naar een image (.img) en ik heb alle Includes afgezet (player, spruce up trail).

Ik heb een mooie film van 3 uur gekregen in goeie kwaliteit e.d. In mijn PC dvd lezer speelt alles goed af. Echter heb ik het volgende probleem in mijn standalone BlueSky DVD speler op een Philips (4:3) TV:

Het beeld schokt bij elke beweging van de camera dat niet super traag is.

Mocht je de vorige zin niet begrijpen, kan je het vergelijken met het interlaced effect op pc, als daarbij het beeld wat beweegt, krijg je verschrikkelijke lijnen. Ik krijg dus hetzelfde op een TV dan, maar ipv lijnen schokt het beeld verschrikkelijk.

Op pc speelt ie echter perfect af. (PowerDVD)

Aan wat kan dit liggen ?
DVD lezer ? TV ? DVD zelf ?

Bedankt

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Heel toevallig ntsc gekozen? (30 fps), als je dit op een pal dvdspeler afspeelt moet ie elke seconde 5 frames weggooien, meestal gaat het beeld dan schokken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Weinig kans toe, ten eerste speelt mijn dvd speler probleemloos andere NTSC dvd's af.

Verder zie ik hier duidelijk in SpruceUp nog "PAL" staan. In adobe premiere en in CCE heb ik ook zeker PAL gekozen. (25fps)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb verder zitten zoeken, en ik heb de oplossing gevonden.

Blijkbaar zou de "Field order" van belang zijn voor op TV, en dat zou ik verkeerd gekozen hebben.
Volgens de handleiding van CCE 2.67.00.09 zou ik "Upper field first" kunnen kiezen bij Video options. Zelf op de screenshot staat dat er op. In het programma zit dat er echter niet bij !! (Prutsers)

Ik krijg van een vriend versie 2.64.01.10 waar dat dus wel in zit.

Topic mag dus dicht. Sorry voor het storen.