Ik ben bezig opgenomen film van het huwelijk van m'n nicht op DVDR te zetten.
Er zijn 3 DV Tapes (3 uur dus). En ik heb die als 3 avi files gesaved op mijn HDD met Adobe Premiere. Met CCE (Cinema Craft Encoder) versie 2.67.09 heb ik die 3 avi's samengebundeld en gerecode tot 1 .mpg file (beeld) en een .mpa file (geluid).
Settings van CCE:
Video mode: MPEG-2 (ES, One-pass CBR), @ 3000 bitrate
Onder video settings heb ik DVD Video complaint gekozen.
Onder Quality: "Natural picture"
Met Spruce Up heb ik een menu gemaakt met chapters e.d.
Heb alles ge-exporteerd naar een image (.img) en ik heb alle Includes afgezet (player, spruce up trail).
Ik heb een mooie film van 3 uur gekregen in goeie kwaliteit e.d. In mijn PC dvd lezer speelt alles goed af. Echter heb ik het volgende probleem in mijn standalone BlueSky DVD speler op een Philips (4:3) TV:
Het beeld schokt bij elke beweging van de camera dat niet super traag is.
Mocht je de vorige zin niet begrijpen, kan je het vergelijken met het interlaced effect op pc, als daarbij het beeld wat beweegt, krijg je verschrikkelijke lijnen. Ik krijg dus hetzelfde op een TV dan, maar ipv lijnen schokt het beeld verschrikkelijk.
Op pc speelt ie echter perfect af. (PowerDVD)
Aan wat kan dit liggen ?
DVD lezer ? TV ? DVD zelf ?
Bedankt
Er zijn 3 DV Tapes (3 uur dus). En ik heb die als 3 avi files gesaved op mijn HDD met Adobe Premiere. Met CCE (Cinema Craft Encoder) versie 2.67.09 heb ik die 3 avi's samengebundeld en gerecode tot 1 .mpg file (beeld) en een .mpa file (geluid).
Settings van CCE:
Video mode: MPEG-2 (ES, One-pass CBR), @ 3000 bitrate
Onder video settings heb ik DVD Video complaint gekozen.
Onder Quality: "Natural picture"
Met Spruce Up heb ik een menu gemaakt met chapters e.d.
Heb alles ge-exporteerd naar een image (.img) en ik heb alle Includes afgezet (player, spruce up trail).
Ik heb een mooie film van 3 uur gekregen in goeie kwaliteit e.d. In mijn PC dvd lezer speelt alles goed af. Echter heb ik het volgende probleem in mijn standalone BlueSky DVD speler op een Philips (4:3) TV:
Het beeld schokt bij elke beweging van de camera dat niet super traag is.
Mocht je de vorige zin niet begrijpen, kan je het vergelijken met het interlaced effect op pc, als daarbij het beeld wat beweegt, krijg je verschrikkelijke lijnen. Ik krijg dus hetzelfde op een TV dan, maar ipv lijnen schokt het beeld verschrikkelijk.
Op pc speelt ie echter perfect af. (PowerDVD)
Aan wat kan dit liggen ?
DVD lezer ? TV ? DVD zelf ?
Bedankt