Dataverkeer SSH-verbinding?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Morgen ben ik van plan veel dingen via een SSH-verbinding op m'n Debian-bak te doen. Nu wil ik misschien paar accounts voor anderen maken, maar weet niet of ik dan met m'n internetverbinding in de knel kom.

Ik heb chello-classic, dus kan maar 15KB uploaden. Hoeveel verbruikt een normale SSH-verbinding? Kan hier niet veel over vinden. Natuurlijk ligt dit aan wat er allemaal gebeurt, maar goed.

Zal vooral om een MC-venster gaan (kleur, fullscreen)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

chem

Reist de wereld rond

SSH met 15 kb/sec is ruim voldoende...

vroegah, deed men terminal services met een 300-baud modem, dus die SSL erbij moet wel passen gok ik zo.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Voor normaal werken ongeveer 3 kb/sec, er vanuitgaande dat je scherm constant met iets gevuld is, en het ook constant wijzigd.

SSH werkt hier goed met 14k4, dus die 16 KB chello upload geeft geen problemen (en dat is ook ervaring overigens)

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
chem schreef op 07 september 2003 @ 20:33:
SSH met 15 kb/sec is ruim voldoende...

vroegah, deed men terminal services met een 300-baud modem, dus die SSL erbij moet wel passen gok ik zo.
Ja, maar goed, moet natuurlijk wel beetje vlot gaan. Wordt het bijvoorbeeld gecomprimeerd?

Verwijderd

Denk even na. SSH is gemaakt voor public networks zoals het internet, omdat het encrypted is. Waarom zou je encryption nodig hebben op een trusted network? Toen men SSH ontwikkelde had men echt geen 1Mbit lijn van een public network liggen naar iedere host hoor :)
Ergo: rustig maar, kan prima :z

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 20:38 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:18
Comprimeren is een optie welke je kunt aanzetten. Zoek anders even wat meer op internet ofzo :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je dan via SSH een telnet-verbinding gaat maken? Hou er rekening mee dat telnet ieder karakter in 1 TCP/IP-pakket zet, maar dan nog moet je dat alles bij elkaar makkelijk aankunnen met je 15k. En anders trial & error lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

via ssh een telnet euh ssh is toch veel uitgebreider ?

zorg dat op je ssh server als root in loggen niet kan en zet alleen protocol 2 aan dit is wat veiliger. via su - kan je naar root evt

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 21:54:
via ssh een telnet euh ssh is toch veel uitgebreider ?
Wat bedoel je daar nu toch mee?
zorg dat op je ssh server als root in loggen niet kan en zet alleen protocol 2 aan dit is wat veiliger. via su - kan je naar root evt
En volgens mij gaat het hier niet om het veilig maken van je sshd hoor :D
Oh en
rm -rf SCO >/dev/null
Je weet dat commandos in *nix geen status teruggeven als alles goed gaat; dit om kostbare bytes naar het scherm te besparen :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

rm -rf SCO >/dev/null

gaat om id remove SCO en als er al iets uit mocht komen hoef ik het niet te zien SCO is niet belangrijk.....

maar op je topic terug te komen ik heb GPRS via vodafone en ik MOET een vpn opzetten anders verbreekt continue mijn ssh verbinding....

maar ssh gaat goed op deze manier.

GPRS is 3 a 4 KB MAX dus het gaat zekers.

Ik kan zelfs met wat geduld een Xapp draaien.

mijn vraag was alleen waarom een telnet sessie starten als je ssh hebt.
telnet gebruik ik al euh....3 jaar niet meer voor *nux *nix

security above all.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 22:53:
rm -rf SCO >/dev/null

gaat om id remove SCO en als er al iets uit mocht komen hoef ik het niet te zien SCO is niet belangrijk.....
als er iets uitkomt zal dat niet uit de stdout komen, zoals spider.007 al zegt, maar als je het zelfs niet wilt zien als er wel iets misgaat (wat me op zich nuttigt lijkt omdat je dan weet dat je t nog een keer moet proberen) zal dat uit de stderr komen, en daar geldt jouw pipe niet voor (dan wordt t rm -rf SCO 2>/dev/null).

weet je zeker dat je niet "mv SCO /dev/nulll" en "rm -rf SCO" met elkaar vermengd?(dat staat praktisch aan elkaar gelijk).
[/offtopic]
maar op je topic terug te komen ik heb GPRS via vodafone en ik MOET een vpn opzetten anders verbreekt continue mijn ssh verbinding....

maar ssh gaat goed op deze manier.

GPRS is 3 a 4 KB MAX dus het gaat zekers.

Ik kan zelfs met wat geduld een Xapp draaien.

mijn vraag was alleen waarom een telnet sessie starten als je ssh hebt.
telnet gebruik ik al euh....3 jaar niet meer voor *nux *nix

security above all.
waarom heb je daar een vpn voor nodig? is gewoon een keepalive instellen niet voldoende? lijkt me een beetje dubbelop ssh over vpn... Weet niet of vpn veel overhead heeft, maar lijkt me toch dat je zuinig moet zijn met je 3KB/s, je kunt ze maar 1 keer uitgeven!

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

smokalot schreef op 08 september 2003 @ 08:24:
[...]

als er iets uitkomt zal dat niet uit de stdout komen, zoals spider.007 al zegt, maar als je het zelfs niet wilt zien als er wel iets misgaat (wat me op zich nuttigt lijkt omdat je dan weet dat je t nog een keer moet proberen) zal dat uit de stderr komen, en daar geldt jouw pipe niet voor (dan wordt t rm -rf SCO 2>/dev/null).

weet je zeker dat je niet "mv SCO /dev/nulll" en "rm -rf SCO" met elkaar vermengd?(dat staat praktisch aan elkaar gelijk).
[/offtopic]

je hebt gelijk maar ik ragde maar wat neer in mijn sig wel leuk dat iedereen mijn sig ziet ;-)

[...]

waarom heb je daar een vpn voor nodig? is gewoon een keepalive instellen niet voldoende?

Nee helaas

lijkt me een beetje dubbelop ssh over vpn...

klopt

Weet niet of vpn veel overhead heeft, maar lijkt me toch dat je zuinig moet zijn met je 3KB/s, je kunt ze maar 1 keer uitgeven!
niet veel overhead maar het is nodig.

is al een heel topic over geweest ssh en telnet over gprs en niemand weet de oplossing.

Dit is het enige wat bij mij helpt.

<snif>
Pagina: 1