win98-tulip motionline

Pagina: 1
Acties:

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zit hier met een geformateerde laptop waar bij nader inzien geen cd-romspeler inzit |:( de vraag is nu hoe ik de installatiefiles van windows 98 op de locale harddisk krijg en dus windows setup kan gaan doen.
system specs:

Tulip motionline ml-sb 5/120
16 mb ram
1.3 gb harddisk
xircom realport ethernet+modem 56 k (type REM56G-100)

wat ik zelf heb geprobeerd:
*harddisk eruit halen en in mijn pc stoppen(niet lachen :P , ik weet nu ook dat dat niet past)

*de oplossing op deze site: http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
(maar dan zegt die dat die het apparaat niet kan vinden..)

Wie heeft er nog een oplossing die zou kunnen werken?(NOTE: het is een oud beestje dat niet teveel mag kosten, dus aub geen oplossingen waar ik 3 van zulke laptops voor kan kopen :P )

kleine edit:Ik heb helaas geen zipdrive:'(
volgens MIJ moet ik ervoor zorgen dat de laptop de xircom kan vinden die in de pcmcia-poort zit.maar hoe zorg ik ervoor dat de laptop de xircom zoekt pcmcia:S
als ik dat werkend kan krijgen kan ik via het lan de instal-files overpompen...

[ Voor 37% gewijzigd door Pinyin op 07-09-2003 20:02 ]

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 17:11

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

zipdrive aan printerpoort en booten met bootdisk ?

De kick van Electric!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er bestaan ook convertertjes voor een laptop HDD naar een normale IDE aansluiting. Denk dat dat het makkelijks is, of je moet met een parallelle link kabel werken...en dan is w98 install overpompen (a iets van 100mb) best veel...duurt ca een uurtje)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

zijn er geen bootdisketten die een samba server of zo kunnen aanspreken ?
Net zoals Norton Ghost dat ongeveer kan via het netwerk. Ghost kan bestanden vanuit een image die op een andere computer staan kopieren naar een pc die enkel opgestart is met een bootdiskette. Misschien is deze wijze iets.